نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش روش کار کردن با لوپ

آموزش روش کار کردن با لوپ برای تعمیرکاران موبایل

امروزه تعمیرات دستگاه‌های الکترونیکی از شغل‌های بسیار مورد نیاز در جامعه بوده و از استقبال فراوانی برخوردار است، زیرا وقتی یک دستگاه الکترونیکی دچار خرابی می‌شود خرید مجدد آن صرفه‌ی اقتصادی ندارد و برای همین بهترین راه تعمیرات مجدد آن است، به‌خصوص اگر دستگاه شما یک وسیله‌ی گران قیمت باشد، مانند تلویزیون یا یخچال. البته دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های همراه و تبلت هم به دلیل پیشرفت‌هایی که دارند امروزه از گران‌ترین دستگاه‌ها هستند که در صورت خرابی تعمیرات و راه اندازی مجدد آن به صرفه‌تر از خرید است و این‌ها همه دلایل این موضوع است که مشاغل تعمیراتی بسیار مناسب است.

ابزارهای تعمیراتی و اصول تعمیرات

وقتی که شما تصمیم به تعمیرات می‌گیرید و به عبارتی می‌خواهید به یک تعمیرکار حرفه‌ای تبدیل شوید باید شاخه‌ی خود را مشخص کنید و در آن شاخه یا موضوع عمیق باشید که مثلاً می‌خواهید تعمیرکار حرفه‌ای تبلت و موبایل باشید یا کامپیوتر یا لپ تاپ و …

بنابراین اولین قدم شما مشخص کردن خواسته‌ی خود است تا بتوانید برای خود روشن کنید که چه مسیری را خواهید رفت. این یک بخش و مبحث کوچک در مورد اصول  انتخاب شغل و روشن کردن راه شغلی خواهد بود. در ادامه می‌رویم سراغ ابزارهای تعمیراتی.

تعمیرات خوب نیازمند ابزارهای خوب هم هست و این موضوع واقعاً بسیار مهم است، شما به هیچ عنوان نمی‌توانید از راه‌های غیر اصولی یا ابزارهای بی‌ربط برای تعمیرات استفاده کنید که نتیجه نه تنها خوب نخواهد بود بلکه باعث می‌شود که شما ضررهای زیادی را متحمل شوید. بنابراین در کیفیت و همچنین داشتن ابزارهای مورد نیاز دقت بالایی داشته باشید.

در تعمیرات دستگاه‌های کوچک مانند موبایل و تبلت به دلیل کوچک بودن سایز قطعات الکترونیکی آن که از نوع SMD هم هستند، باید از ابزارهای ویژه‌ای برای بهتر دیدن جهت کار بر روی برد آن استفاده کرد. در صورتی که شما نتوانید نوع قطعه را تشخیص دهید قطعاً با مشکلات زیادی در تعمیرات مواجه شده و در نهایت نمی‌توانید تعمیرات را انجام دهید و حتی ممکن است دستگاه آسیب ببیند. خوشبختانه ابزارهای تعمیراتی زیادی در این زمان وجود دارند که به راحتی می‌توانیم در جهت تعمیرات از آن‌ها استفاده کنیم، در مورد تعمیرات موبایل و بردهای الکترونیکی نیز ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند تصاویر را با کیفیت بالایی برای ما بزرگ‌نمایی کرده و ما نیز به راحتی می‌توانیم این تصاویر را مشاهد کنیم و  در نتیجه محل تعمیرات و قطعه برداری را با دقت هرچه تمام‌تر مورد بررسی قرار دهیم.

یکی از این ابزارها ابزار یا دستگاهی به نام لوپ است، لوپ‌ها انواع مختلفی دارند که شما می‌توانید بنابر نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری نمایید. ما در اینجا به چند مورد از پر استفاده ترین‌ها اشاره می‌کنیم.

لوپ ساده ی چراغ دار

این نوع لوپ دارای یک پایه بلند بوده و در بخش دیداری آن یک عدسی بزرگ شیشه‌ای وجود دارد. اشیایی که در زیر این عدسی قرار می‌گیرند، بزرگتر از حد واقعی خود قرار می‌گیرند. این نوع از لوپ‌ها همان‌طور که در نامش نیز آمده برای بهتر دیده شدن قطعات زیر عدسی دارای یک چراغ بوده که نور مناسب و مورد نیاز را به بخش مورد کار می‌دهد و در نتیجه شما با شفافیت زیادی می‌توانید قطعات را ببینید و در صورت نیاز اطلاعات آن را بخوانید که در امر تعویض قطعه مهم‌ترین موضوع، خواندن اطلاعات قطعه است.

لوپ الکترونیکی ( دیجیتالی )

نوع دیگری از لوپ‌ها وجود دارند که حتی از نظر شکل ظاهری شبیه میکروسکوپ است و دارای چراغ‌های ریز و متمرکز هستند و نقطه‌ای را که در زیر عدسی‌ها و دوربین قرار می‌گیرد را روشن می‌کند. در پشت عدسی‌های این لوپ یک دوربین دیجیتالی شبیه به وب کم ولی با کیفیت بالا قرار دارد که این دوربین با USB به کامپیوتر وصل می‌شود و شما می‌توانید به راحتی تصاویر را و به عبارتی قطعاتی را که در زیر لوپ قرار دارد با کیفیت بسیار بالا در مانیتور مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که دقت و تصویر مورد ارائه این لوپ‌ها بسیار بالا بوده و دقت زیاد را در زمان استفاده و کار با این لوپ‌ها می توانید به خرج دهید، زیرا تصاویری که ارائه می‌دهد در بهترین حالت است.

یکی ازاصولی که شما در دوره هایآموزش تعمیرات موبایل خواهید آموخت استفاده‌ی صحیح و مناسب از لوپ در جهت تعمیرات و عیب یابی است. شاید به نظر شما این باشد که بگویید لوپ که آموزش نمی‌خواهد و  فقط باید قطعه را در زیر عدسی‌های آن قرار داد تا کار کند ولی باید بدانید روش استفاده و نوع نگه‌داری از آن بسیار مهم است.مثلاً نباید در زمان استفاده از دستگاه‌های حرارتی مانند هیتر برای قطعه برداری که همزمان برای دیدن لوپ استفاده می‌کنید، اجازه دهید که عدسی آن حرارت ببینید. زیرا اگر عدسی لوپ در زمان کار حرارت ببیند، کدر شده و هیچ گاه هم قابل تمیز کردن و تعمیر نبوده و در حداقل‌ترین حالت شما باید عدسی مناسب همان لوپ با همان میزان بزرگنمایی را جایگزین نمایید. مایعاتی مانند تینر روغن‌هایی که در قطعه برداری استفاده می‌شود به عدسی لوپ آسیب فراوانی وارد می‌کنند که باید حواستان به این موضوعات باشد.

در مورد لوپ های میکروسکوپی یا همان دیجیتالی بهتر است بدانید که حسایت کاری این نوع لوپ‌‌ها بیشتر بوده و احتیاط بیشتری نسبت به نوع آنالوگ نیاز دارد. مثلاً بهتر است که در زمان اتصال به برق، این لوپ‌ها برای شروع کار به یک محافظ الکترونیکی وصل شود تا پریز مستقیم برق. زیرا سیستم دوربین آن حساس بوده و ممکن است با نوسانات برقی بسوزد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *