نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آسیب پلی استیشن به تلویزیون

آیا واقعا پلی استیشن به تلویزیون آسیب میزنه؟

آسیب پلی استیشن به تلویزیون یه موضوع کلیشه ای و شاید یکمی قدیمی باشه که معمولا جنگ و دعوای زیادی بین والدین و بچه ها راه میندازه. از یه طرف بچه ها این طور میگن که اصلا پلی استیشن و بازی های اون آسیبی به تلویزیون نمیزنه و از یه طرف پدر و مادر ها میگن که نخیر خیلی هم آسیب میزنه.

ما امروز میخوایم این موضوع رو برای شما خیلی ساده اما کاملا تخصصی و البته قابل درک و فهم، بررسی کنیم و خیال بچه ها و پدر و مادرها رو درباره آسیب پلی استیشن به تلویزیون راحت کنیم. توی این مقاله برای شما توضیح میدیم که چه جاهایی واقعا پلی استیشن به تلویزیون آسیب میزنه و چه جاههایی اصلا آسیبی نمیزنه. همراه ما باشین.

آسیب پلی استیشن به تلویزیون

رک و راست و بدون هیچ مغلطه و اِن قُلتی بهتون میگیم که آسیب پلی استیشن به تلویزیون زمانی واقعیت داره که تلویزیون شما یه تلویزیون قدیمی باشه. یعنی اینکه نوع تلویزیون توی جواب بله یا خیر سوالِ آیا واقعا پلی استیشن به تلویزیون آسیب میزنه؟ تاثیر مستقیم داره. برای توضیح بیشتر باید بگیم که بازی های قدیمی( منظور ما سگا و میکرو و نظایر اینهاست) همگی دو بعدی بودن و در مسیر بازی اتفاقات خیلی کمی در صحنه تصاویر رخ میداد و فقط قهرمان بازی حرکت میکرد و باقی تصاویر ثابت بودن.

همه این ویژگی ها باعث ایجاد پدیده ای در تلویزیون های قدیمی(CRT) به نام   Burn-Inمیشد و در نهایت به تلویزیون آسیب وارد میشد. پدیده   Burn-In همون پیدا شدن تصاویر سایه دار و رنگ پریدگی تلویزیونه. خب این توضیح مربوط به بازی های سگا و میکرو و این جوری بازی ها بود؛ مگه الان هم این دستگاه ها هست و این بازی ها پلی میشن؟ مسلمه که نه. پس آسیب پلی استیشن به تلویزیون میتونه کاملا رد بشه، اما … . اما بازم یه شرط و شروط هایی وجود داره.

تفاوت تلویزیون ها توی آسیب پذیری از پلی استیشن

تلویزیون های قدیمی یا همون CRT که مخفف Cathode-Ray-Tube است، بر اساس پرتاب الکترون به صفحه ای فسفری ساخته شده بودن. وجود فسفر در تکنولوژی ساخت این تلویزیون ها پدیده  Burn-Inرو به دنبال داشت، تنها دلیل اون هم ثابت بودن تصاویر در بازی ها بود. برای مثال اگه کاربر در حین بازی دکمه Pause  رو فشار  میداد و کنسول بازی های قدیمی مدت زیادی در این وضعیت باقی میموند، احتمال ظهور پدیده Burn In زیاد بود. اما اگه امروز با یه سگا یا یه میکرو یه بازی دو عدی روی یه تلویزیون  ال سی دی پلی کنین، اصلا خبری از مشکل  Burn In نیست، چون تکنولوژی ساخت تلویزیون های ال سی دی کاملا با تلویزیون های سی آر تی متفاوته.

پس نتیجه اینه که آسیب پلی استیشن به تلویزیون رابطه مستقیم با نوع تلویزیون داره. به علاوه کنسول های بازی جدید همگی از تکنولوژی تصاویر ۳ بعدی استفاده می کنن و تثبیت تصویر و ثابت موندن اون به ندرت اتفاق می افته. اما نکته مهم اینه که اگه تلویزیون شما یه تلویزیون پلاسماست، به دلیل ساختار ویژه و متفاوتی که داره، مستعد ظهور پدیده  Burn In هست. پس اگه از تلویزیون پلاسما استفاده  می کنین، باید منتظر آسیب پلی استیشن به تلویزیون باشین.

پس نتیجه کلی اینه که اگه تلویزیون شما پلاسما یا CRT ست.، باید بگیم که تلویزیونتون آسیب میبینه و اگه هیچ کدوم از این دو مدل نیست، هیچ آسیبی نمی بینه.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *