نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه چیزی باعث ایجاد سایه در تلویزیون سونی می شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است سایه ها را در تلویزیون سونی خود مشاهده کنید. برای نام بردن از چند مورد، برخی از رایج ترین دلایل سایه زدن در تلویزیون سونی شما، سوختگی، نصب ضعیف تلویزیون سونی یا کابل های معیوب است. سایه زدن بیشتر زمانی اتفاق می افتد که شما یک تصویر ثابت را برای مدت طولانی روی صفحه می گذارید. بنابراین، به یاد داشته باشید که همیشه تلویزیون سونی خود را زمانی که کسی تماشا نمی کند خاموش کنید. حقیقت این است که هیچ راه آسانی برای رفع سایه های ناشی از سوختگی وجود ندارد، بنابراین بهترین ایده جلوگیری از آن است. اگر تصویر ایستا روی صفحه باقی نگذاشته‌اید اما همچنان سایه‌ها را می‌بینید، تلویزیون سونی شما ممکن است مشکلاتی در نصب داشته باشد.

سوختگی تلویزیون سونی

سوختگی چگونه اتفاق می افتد؟ Burn-in معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که یک تصویر ثابت را برای مدت طولانی روی صفحه تلویزیون سونی خود بگذارید. تصاویر ثابت مانند دی وی دی متوقف شده یا صفحه منو دلیل اصلی خواهند بود. پیکسل های داخل پنل آسیب می بینند و برای رنگ هایی که نمایش می دهند حافظه ایجاد می کنند. تلویزیون سونی شما فقط آن رنگ ها را نشان می دهد و حتی پس از حذف تصویر، سایه ای از تصویر ثابت ایجاد می کند.

می توانید با رها نکردن تلویزیون سونی خود بر روی تصویر ثابت برای بیش از نیم ساعت از این امر جلوگیری کنید. همیشه ایمن بودن ایده خوبی است. تلویزیون سونی های پلاسما، با فناوری فسفر، نسبت به تلویزیون سونی های ال سی دی که از فناوری کریستال مایع استفاده می کنند، به ویژه در 200 ساعت اول استفاده، بیشتر مستعد سوختن هستند.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که در صورت امکان از انجام بازی های ویدیویی با جعبه های ثابت در تلویزیون سونی های پلاسما خودداری کنید. این یعنی چی؟ اینها نوعی از بازی های ویدیویی هستند که در حین بازی، سطح قدرت شما را روی صفحه تلویزیون سونی نشان می دهند. بازی برای ساعت های طولانی در یک زمان می تواند باعث سوختن جعبه های استاتیک شود.

نکته دیگر این است که از نوارهای سیاهی که هنگام تماشای یک فیلم عریض ظاهر می شود دوری کنید. این روزها اکثر دی وی دی ها گزینه ای برای تماشای نسخه تمام صفحه در اختیار شما قرار می دهند. اگر این گزینه ها را ندارید، نسبت تصویر تلویزیون سونی را از طریق منوی تصویر تغییر دهید تا زمانی که نوارهای سیاه ناپدید شوند. نوارهای سیاه می توانند سایه هایی را در امتداد کل بالا و پایین صفحه تلویزیون سونی ایجاد کنند.

تلویزیون سونی های ضعیف نصب شده

بسیاری از مردم این را نمی دانند، اما اگر تلویزیون سونی شما به خوبی به دیوار نصب شده باشد، ممکن است سایه ایجاد شود. چرا این اتفاق می افتد؟ انتظار یک تلویزیون سونی بد نصب شده همیشه آنطور که باید تغییر نمی کند و این ممکن است به پیکسل های تلویزیون سونی شما آسیب برساند. هنگام نصب تلویزیون سونی خود به دیوار، همیشه دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

پایه نصب

آیا شما فردی هستید که ترجیح می دهید تلویزیون سونی خود را روی زمین قرار دهید یا روی یک مرکز سرگرمی؟ این هیچ مشکلی ندارد. با این گفته، همیشه از پایه نصب مدل استفاده کنید. تلویزیون سونی را مستقیماً روی زمین قرار ندهید، وزن تلویزیون سونی می‌تواند پیکسل‌های پایین‌تر را فشرده کند و باعث ایجاد یک اثر سایه در پایین صفحه شود.

تلویزیون سونی های سه بعدی ممکن است اثر سایه داشته باشند

اگر در حال تماشای تلویزیون سونی در تلویزیون سونی سه بعدی هستید، ممکن است یک افکت سایه روی تصویر ببینید. این امر به ویژه زمانی اتفاق می افتد که مستقیماً در مقابل تلویزیون سونی ننشینید. فناوری سه بعدی مورد استفاده برای بسیاری از این تلویزیون سونی ها همچنان به افزودن عینک های مخصوص برای شفاف سازی تصاویر بدون سایه متکی است.

جعبه کابل

چیزی که در مورد کابل‌ها و تلویزیون سونی‌ها زیاد اتفاق می‌افتد، مسائل ناسازگاری است. این ممکن است منجر به ایجاد سایه شود. این مشکل اغلب زمانی بروز می‌کند که تلویزیون سونی جدیدتر را با جعبه کابل قدیمی‌تر جفت می‌کنید. کاری که می توانید انجام دهید این است که سیستم عامل جعبه کابل خود را به روز کنید تا مشکل را حل کنید. برخی از ارائه‌دهندگان کابل به‌روزرسانی‌های میان‌افزار را به‌صورت آنلاین در دسترس قرار می‌دهند، برخی دیگر میان‌افزار به‌روزرسانی‌شده را برای شما ارسال می‌کنند و برخی نیز یک تعمیرکار را برای به‌روزرسانی میان‌افزار اعزام می‌کنند.

کابل های ویدئویی

استفاده از کابل HDMI با دستگاه های خارجی، گاهی اوقات می تواند منجر به ظاهر شدن یک تصویر سایه بر روی صفحه شود. این اغلب به دلیل کابل مستقیم نیست، بلکه ممکن است به دلیل تنظیمات خروجی ویدیوی دستگاه خارجی و استفاده از کابل HDMI باشد. می توانید تنظیمات خروجی را در دستگاه خارجی تغییر دهید یا از نوع دیگری از کابل مانند کابل کامپوننت استفاده کنید.

سیگنال های چندگانه

اگر از آنتن برای کشیدن کانال‌ها روی هوا استفاده می‌کنید، یک تصویر سایه‌ای می‌تواند روی صفحه تلویزیون سونی شما ظاهر شود. این نوع تصویر زمانی ظاهر می شود که آنتن منبع یکسانی را از دو سیگنال مختلف به داخل می کشد. چگونه از شر این خلاص شویم؟ آنتن را به مکان های مختلف حرکت دهید تا زمانی که تصویر روح ناپدید شود، که نشان می دهد آنتن اکنون منبع را از یک سیگنال به داخل می کشد.

مقالات مرتبط:

برعکس شدن تصویر تلویزیون

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *