نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا تصویر تلویزیون نمایش داده نمی شود

هدف از خرید هر تلویزیون این است که بتوانید تصویری را که روی صفحه نمایش آن نمایش داده می شود تماشا کنید، نه گوش دهید. البته، لحظاتی وجود دارد که می توان موسیقی را پخش کرد و نیازی به تصویری نیست، اما به طور کلی، دارندگان انتظار دارند تلویزیون های سونی آنها بتوانند تصویری را که با صدایی که از صفحه نمایش می آید مطابقت دارد، نشان دهد.

راه حل رفع عدم نمایش تصویر تلویزیون

اگر تلویزیون سونی شما صدا داشته باشد، اما تصویری نمایش داده نشود، چه کار می کنید؟

راه حل های بسیار ساده

اگر تلویزیون سونی شما صدا دارد اما تصویری نمایش داده نمی‌شود، ابتدا ساده‌ترین (و بارها مؤثرترین) راه‌حل را امتحان کنید و قبل از اینکه آن را دوباره وصل کنید، تلویزیون خود را مستقیماً به مدت 60 ثانیه از برق آن جدا کنید. اگر تصویر همچنان باقی است. نمایش داده نمی شود، به پشت تلویزیون خود بروید و مطمئن شوید که کابل HDMI شما به طور ایمن وصل شده است.

اگر ایمن است، کابل HDMI را به درگاه دیگری منتقل کنید و ببینید آیا درگاه جدید تصویر را پشتیبان می‌گیرد یا خیر. اگر همچنان با نمایش تصویر مشکل دارید، می‌توانید با فشار دادن «صفحه اصلی» روی کنترل از راه دور > «تنظیمات» > «ذخیره‌سازی و بازنشانی» > «بازنشانی داده‌های کارخانه» > «پاک کردن همه چیز»، بازنشانی کارخانه‌ای را انجام دهید. که وقتی نوری به تلویزیون شما می تابد، می توانید تصویر را ببینید، احتمالاً نور پس زمینه CCFL باید تعویض شود.

تصویر تلویزیون سونی هنگ می کند

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که صدا و تصویر را در تلویزیون سونی خود دارید، مشکلات مربوط به عدم نمایش تصویر در رادار شما وجود ندارد. با این حال، ممکن است متوجه شوید که مواقعی وجود دارد که تصویر تلویزیون شما یخ می‌زند، و با گذشت زمان، این مشکل می‌تواند بسیار بیشتر و در نتیجه بدتر شود. اگر تصویر تلویزیون سونی شما همچنان ثابت است، چند راه مختلف وجود دارد که می توانید کارها را کمی روان تر کنید.

اگر تلویزیون سونی شما مدام یخ می زند، موثرترین راه حل این است که تنظیم مجدد کارخانه را انجام دهید. این مورد قبلاً در بخش «تلویزیون سونی صدا دارد اما تصویری ندارد/تصویر نمایش داده نمی‌شود» ذکر شده بود، اما به طور خلاصه می‌توانید با فشار دادن «صفحه اصلی» > «تنظیمات» > «ذخیره‌سازی و بازنشانی» > «بازنشانی به داده‌های کارخانه» > «پاک کردن همه چیز» به دنبال آن باشید. این باید تصویر شما را به عملکرد ثابت بازگرداند.

اگر بازنشانی کارخانه ای کار نمی کند یا فقط قبل از اینکه تلویزیون سونی دوباره شروع به یخ زدن کند به طور موقت کار می کند، مطمئن شوید که تلویزیون سونی شما همه به روز رسانی های موجود را نصب کرده است. برای بررسی به‌روزرسانی‌ها، دکمه «صفحه اصلی» را در کنترل از راه دور فشار دهید > «برنامه‌ها» > «راهنما» > «به‌روزرسانی نرم‌افزار سیستم» > «به‌روزرسانی نرم‌افزار» و اگر به‌روزرسانی‌هایی یافت شد، می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید و تلویزیون سونی خود را به‌روزرسانی کنید. آخرین سیستم عامل

تصویر تلویزیون سونی به پرش ادامه می دهد

هنگامی که تلویزیون سونی خود را روشن دارید، نه تنها انتظار دارید که تصویر ظاهر شود، بلکه انتظار دارید که واضح باشد، از یخ زدگی جلوگیری کند، و همچنین از هرگونه پرش جلوگیری کند. برای توصیف بیشتر، برخی از دارندگان تلویزیون سونی پرش را با تصاویر خود تجربه کرده اند که می تواند به عنوان سوسو زدن نیز توصیف شود. اساساً، وقتی تلویزیون روشن است، تصویر به جای ثابت ماندن، دچار وقفه می شود.

اگر تصویر تلویزیون سونی شما همچنان می پرد، احتمالاً یک نوار نواری شل در پنل تلویزیون شما وجود دارد که باعث ایجاد مشکل شده است. برای تعمیر این نوار روبانی، باید پشت تلویزیون سونی خود را با بیرون آوردن پیچ های اصلی جدا کنید. قاب پلاستیکی یا فلزی را که جلوی تلویزیون شما را پوشانده است جدا می‌کنید و با بلند کردن گیره‌های بالای تلویزیون از پشت، جلوی تلویزیون را آزاد می‌کنید.

سپس قطعه بالایی را بردارید تا به نوارهای روبان دسترسی داشته باشید، اما قبل از آزمایش تلویزیون خود را روشن می کنید تا ببینید کدام نوار روبان شل است. برای انجام این کار، کافی است هر نوار روبان را به سمت پایین فشار دهید و هنگامی که فشار روی یکی از آنها تصویر واضح و ثابتی را نشان داد، نوار روبان را با یک تکه نوار برق محکم کنید تا مطمئن شوید که بعد از گذاشتن دوباره نمی تواند شل شود. تلویزیون سونی شما دوباره جمع شده است.

تصویر تلویزیون سونی خاموش می شود/ به بیرون می رود

به همان اندازه که تصویر روی تلویزیون سونی شما در حال پریدن خشمگین است، مشکل خاموش یا خاموش شدن آن است. اگر می‌خواهید از یک ماراتن تماشای پرحاشیه برنامه مورد علاقه خود عبور کنید، اگر تلویزیون شما همچنان خاموش باشد، رسیدن به این هدف بسیار دشوار است. حتی بدتر از آن، زمانی که کنترلی بر فناوری خود ندارید، مجبورید بفهمید چه چیزی باعث این مشکلات شده و چگونه آنها را حل کنید.

اگر تصویر تلویزیون سونی شما به خودی خود خاموش می شود، زمان وقوع آن را بررسی کنید. اگر در فواصل زمانی منظم اتفاق می‌افتد، احتمالاً مشکلی ناشی از حالت آماده به کار تلویزیون، تایمر روشن یا تایمر خواب است و باید تنظیم مجدد یا خاموش شوند. اگر این یک اتفاق تصادفی است، مطمئن شوید که تلویزیون شما با آخرین نرم افزار به روز شده است (نگاه کنید به: “تصویر تلویزیون سونی یخ می زند”).

اگر هیچکدام از اینها مشکل ندارند، مطمئن شوید که سیم HDMI به طور ایمن به تلویزیون شما وصل شده است و همچنین تا آخر به دیوار وصل شده است. سایر دستگاه های خارجی نیز می توانند برای تلویزیون شما مشکل ایجاد کنند. برای اینکه ببینید آیا سایر دستگاه‌ها دلیل خاموش یا خاموش شدن تصویر تلویزیون سونی شما هستند، هر دستگاه را از برق بکشید و سپس آن‌ها را یکی یکی دوباره وصل کنید تا ببینید کدام یک باعث این مشکل می‌شود.

مقالات مرتبط:

خط افتادن روی تلویزیون

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *