نحوه استفاده از ابزار تشخیص سخت افزار لپ تاپ سونی وایو برای تشخیص مشکلات سخت افزاری

جهت هرگونه را هنمایی میتوانید به قسمت تعمیرات لپ تاپ سونی مراجعه نمایید.

ابزار تشخیص سخت افزار وایو می تواند برای انجام تستهای مختلف استفاده شود تا اطمینان دهد که کامپیوتر به خوبی کار می کند و مشکلات سخت افزاری را نیز تشخیص می دهد. روش زیر را برای انجام تست سریع یا تستهای فردی با استفاده از این ابزار دنبال کنید.

  1. تمام برنامه ها را ببندید.

نکته: اگر برنامه مرکز بازیابی وایو باز است، تا مرحله 3 پیش روید.

  1. برنامه مرکز بازیابی را باز کنید.

نکات:

  • اگر پنجره تشخیص سخت افزار وایو باز است، تا مرحله 4 پیش روید.
  • نرم افزار مرکز بازیابی وایو از منوی استارت قابل دسترسی است. بر روی دکمه استارت کلیک کرده، فولدر مرکز بازیابی وایو را زده و سپس مرکز بازیابی وایو را انتخاب کنید.
  • اگر سیستم عامل روشن نمی شود، نرم افزار مرکز بازیابی وایو با زدن کلید F10 در نمایشگر BIOS قابل دسترس است، اما تمام تستهای اجزای سخت ازار ممکن است قابل دسترس نباشند.
  • با راه اندازی کامپیوتر با استفاده از دیسک بازیابی نیز می توان به نرم افزار مرکز بازیابی وایو دسترسی پیدا کرد. دریسک بازیابی #1 را وارد کرده و سپس کامپیوتر مجددا راه اندازی کنید.
  1. در پنجره مرکز بازیابی وایو، زیر انتخاب برنامه، بر روی تخشیص سخت افزار وایو کلیک کنید.
  2. در تشخیص سخت افزار وایو، دکمه استارت را بزنید.
  3. در تب تست سریع، بر روی دکمه اجرای تست کلیک کنید.

نکات:

  • برای انجام هر تست فردی که در ابزار تشخیص سخت افزار وایو قابل دسترس است، بر روی تب تست فردی کلیک نموده.
  • تب تست فردی تنها زمانی قابل دسترس است که مرکز بازیابی وایو از داخل سیستم عامل شروع شود.
  • تستها می توانند در اجزای زیر اجرا شوند: CPU، حافظه، ویدئو، درایو هارد دیسک، CD-ROM، DVD-ROM، آداپتور شبکه، USB، کارت CF/PC، و استیک حافظه.
  • تست های CPU، حافظه و هارد دیسک در طول تست سریع انجام می شوند. تست های ویدئو و CF/PC نیز با عنوان بخشی از تست سریع زمانی انجام می شوند که مرکز بازیابی وایو از دسکتاپ شروع شود.

در زیر به خطاهایی اشاره می شود که ممکن است با تشخیص سخت افزار وایو برگردانده شوند و همچنین به اقدامات مورد نیاز برای حل این خطا نیز اشاره می شود:

نکته: این لیست ارتقا خواهد یافت همچنانکه خطاها و راه حلها شناسایی می شوند.

خطا اقدام
تست درایو نوری (CD / DVD- ROM)
هیچ دیسکی در درایو نیست. CD-ROM را وارد کنید. (E-CD-001) وارد کردن CD-ROM
هیچ داده ای در دیسک وارد شده نمی باشد. CD-ROM را وارد کنید. (E-CD-002) وارد کردن CD-ROM
دیسک وارد شده یک دیسک DVD-ROM است. CD-ROM را وارد کنید. (E-CD-003) وارد کردن CD-ROM
دیسک نمی تواند برای این تست استفاده شود. CD-ROM را وارد کنید. (E-CD-004) وارد کردن CD-ROM
هیچ دیسکی در درایو وارد نشده است. DVD-ROM را وارد کنید. (E-DVD-001) وارد کردن DVD-ROM
دیسک وارد شده پشتیبانی نمی شود. DVD-ROM را وارد کنید. (E-DVD-002) وارد کردن DVD-ROM
دیسک وارد شده معتبر نیست. لطفا DVD-ROM معتبر را وارد کنید. (E-DVD-003) وارد کردن DVD-ROM
خطاها تشخیص داده شده اند. (E-CD-005) دیسک دیگری را وارد کنید. اگر کد خطا می تواند بازتولید شود، درایو نوری باید سرویس شود.
خطاها تشخیص داده شده اند. (E-CD-004) دیسک دیگری را وارد کنید. اگر کد خطا می تواند بازتولید شود، درایو نوری باید سرویس شود.