نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مضرات کارتریج های جوهر خالی برای هد پرینتر

آیا کارتریج های جوهر خالی برای هد پرینتر خطرناک هستند؟

 کارتریج های جوهر خالی/ عملکرد روان پرینتر سونی شما می تواند از کاهش بهره وری و هزینه های غیرضروری تعمیر برای کسب و کار شما جلوگیری کند. یکی از بدترین راه‌ها برای آسیب رساندن به پرینتر سونی این است که یک کارتریج جوهر خالی را در آن بگذارید یا اجازه دهید کارتریج در حین چاپ خشک شود. یک کارتریج خالی می تواند به هد پرینتر سونی آسیب برساند و آن را مسدود کند. در بهترین حالت باید کارتریج را تعویض کرده و تعمیر و نگهداری انجام دهید. اما ممکن است به هد چاپ آنقدر آسیب وارد کنید که باید آن را تعویض کنید.

 کارتریج های جوهر خالی

آسیب حرارتی

در پرینتر سونی جوهر افشان حرارتی، جوهر موجود در کارتریج دو عملکرد را انجام می دهد. اول از همه، رنگدانه را برای تصاویر چاپ شده فراهم می کند. در مرحله دوم، به عنوان خنک کننده برای سر پرینتر سونی عمل می کند. سرهای پرینتر سونی جوهر افشان حرارتی حاوی یک عنصر گرم کننده کوچک هستند که مقدار کمی جوهر را تبخیر می کند تا یک حباب بخار در داخل نازل ایجاد کند و نیرویی ایجاد کند که قطره ای را از طریق نازل روی کاغذ فشار دهد. بدون جوهر به عنوان خنک کننده، عنصر می تواند شروع به سوختن در هد کند و باعث آسیب دائمی شود که اغلب نیاز به تعویض کل هد چاپ دارد.

آسیب سیل خلاء

پرینتر سونی اپسون از سیستم خلاء پیزوالکتریک استفاده می کنند. به جای عنصر گرمایش، کریستال پیزوالکتریک در نازل قرار دارد. هنگامی که جریانی به کریستال وارد می‌شود، مرتعش می‌شود و یک شکاف لحظه‌ای ایجاد می‌کند تا جوهر قبل از اینکه یک بار دیگر درزگیر بسته شود، داخل نازل چکه کند. هنگامی که کارتریج خالی است و پرینتر سونی کار می کند، هوا از کنار کریستال مکیده می شود و مهر و موم خلاء را می شکند. در نتیجه، حتی نصب یک کارتریج تازه منجر به نتایج ضعیف خواهد شد – یا تا زمانی که خلاء با خارج کردن هوا از هد بازیابی نشود.

گرفتگی سر چاپ

خالی ماندن یک کارتریج در پرینتر سونی می تواند منجر به گرفتگی بیشتر شود، که می تواند عملکرد را کاهش دهد و به مرور زمان به هدهای چاپ آسیب برساند. اما هنگامی که پرینتر سونی برای مدت طولانی بدون استفاده یا با کارتریج خالی باقی بماند، بقایای جوهر روی هد ممکن است خشک شود. این باعث ایجاد لخته های جوهر روی سر می شود که به نوبه خود می تواند سیستم را مسدود کرده و منجر به عملکرد ضعیف شود. بسیاری از پرینتر سونیها دارای حالت تمیز کردن سر هستند که ممکن است بتواند گرفتگی ها را با هزینه جوهر هدر رفته پاک کند. با این حال، زمانی که این حالت‌ها برای پاک کردن گرفتگی‌ها کافی نیستند، تنها کاری که انجام می‌دهید این است که جوهر را هدر می‌دهید و به طور بالقوه با فشار دادن جوهر بیشتر به هدها نسبت به کار معمولی، باعث آسیب دائمی به هدها می‌شوید.

اقدامات پیشگیرانه

جلوگیری از آسیب از طریق کارتریج های خالی نسبتاً ساده است. ساده ترین راه این است که اجازه ندهید کارتریج ها خشک شوند — رایانه شما معمولاً زمانی که کارتریج جوهر شما تمام می شود به شما اطلاع می دهد. اگر نه، معمولاً می توانید به دلیل ظاهر رگه های سفید، رنگ های محو شده یا چاپ های بی کیفیت تشخیص دهید. با تعویض کارتریج ها در زمانی که به جای خالی شدن کم هستند، خطر آسیب دیدن هد چاپ را کاهش می دهید. اگر قرار است برای مدت طولانی از پرینتر سونی خود استفاده نکنید یا زمان زیادی طول می کشد تا یک کارتریج خالی را جایگزین کنید، باید هد چاپ را حفظ کنید. سر پرینتر سونی را از پرینتر سونی خارج کرده و در یک کیسه پلاستیکی با حداقل هوا و چند قطره آب ببندید تا رطوبت کیسه حفظ شود. این کار از خشک شدن سر و ایجاد گرفتگی در دوره های طولانی عدم فعالیت جلوگیری می کند.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: چاپ پرینتر لیزری

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *