نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فوکوس دستی لنز دوربین سونی

 لنز دوربین سونی / بله، می توانید به صورت دستی لنز خود را فوکوس کنید. گاهی اوقات فوکوس خودکار به اندازه کافی سریع عمل نمی کند یا ممکن است دقیق نباشد. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که در شب یا در موقعیت‌هایی که نور کم است، عکس می‌گیرید.فوکوس دستی با چرخاندن بخشی از لوله لنز به دست می آید. حلقه فوکوس را به یک جهت بچرخانید تا فوکوس بیشتر شود و از راه دیگر فوکوس نزدیکتر شود. جهت چرخاندن حلقه با نوع دوربین سونیی که استفاده می کنید متفاوت است. این جنبه دیگری از تمرکز است که ممکن است فکر کنید سرعت شما را کاهش می دهد.

این ایده خوبی است که تمرین کنید و یاد بگیرید که چگونه به صورت دستی لنز خود را فوکوس کنید زیرا فوکوس خودکار کامل نیست و گاهی اوقات شما را ناامید می کند. همچنین ممکن است بخواهید گاهی از یک لنز فوکوس دستی قدیمی‌تر روی دوربین سونی خود استفاده کنید. استفاده از لنزهای دستی قدیمی سرگرم کننده و اغلب ارزان تر است.

فوکوس با استفاده از منظره یاب یا مانیتور

گاهی اوقات استفاده از مانیتور دوربین سونی هنگام فوکوس آسان تر است. اکنون بسیاری از دوربین سونی ها دارای فوکوس روی صفحه نمایش لمسی هستند که مدیریت فوکوس را بسیار آسان می کند.

هنگامی که دوربین سونی شما بر روی سه پایه نصب می شود، استفاده از مانیتور برای فوکوس بسیار آسان است. می توانید تا نقطه ای که می خواهید روی آن تمرکز کنید زوم کنید و مطمئن شوید که واضح است.

فوکوس با استفاده از مانیتور می تواند در شب و سایر مواقعی که نور زیادی وجود ندارد مفید باشد. می توانید مانیتور خود را روشن کنید تا بتوانید سوژه خود را واضح تر ببینید.

 لنز دوربین سونی

نکته حرفه ای

دیدن عکسی از صورت یک شخص، حیوان خانگی یا هر چیز دیگری با چشمانی که فوکوس ندارند بسیار عجیب است.

عکس های تار ناشی از حرکت سوژه

دو دلیل بعدی که ممکن است تصاویر تار دریافت کنید هیچ ارتباطی با فوکوس ندارد. انتخاب نامناسب سرعت شاتر نیز می تواند باعث تار شدن عکس ها شود. دو دلیل اصلی برای این وجود دارد.

اگر سوژه شما در حال حرکت است و سرعت شاتر شما خیلی کم است، سوژه در عکس تار به نظر می رسد. هرچه شاتر شما بیشتر باز بماند، خطر تار شدن سوژه متحرک بیشتر می شود. به این نوع تاری، Motion Blur می گویند.

برای جلوگیری از تاری حرکت هنگام عکاسی از یک سوژه متحرک، باید سرعت شاتر بالاتری انتخاب کنید. سرعتی که سوژه شما در حال حرکت است تعیین می کند که از چه سرعت شاتری باید استفاده کنید تا واضح به نظر برسد.

وقتی از شخصی در حال راه رفتن عکس می گیرید، می توانید از سرعت کمتری نسبت به زمانی که از یک دونده عکاسی می کنید استفاده کنید. دونده سریعتر حرکت می کند و بنابراین به سرعت شاتر بالاتری نیاز دارد تا عملکرد خود را ثابت کند. یک ماشین مسابقه ای یا یک پرنده در حال پرواز به سرعت شاتر حتی بیشتر نیاز دارد تا در تصاویر شما واضح به نظر برسد.

استفاده هدفمند از سرعت شاتر آهسته برای عکاسی از یک سوژه متحرک نیز گزینه ای برای عکاسان خلاق است. اجازه دادن به سوژه شما برای محو شدن حس حرکت را منتقل می کند. این باید عمدی باشد و به شانس واگذار نشود. وقتی از این تکنیک استفاده می کنید بهتر است از سه پایه استفاده کنید یا دوربین سونی خود را روی یک سطح محکم قرار دهید.

چگونه متوجه می شوید که عکس ها از حرکت سوژه تار هستند؟

اگر فقط سوژه شما تار است، به احتمال زیاد سرعت شاتر شما برای متوقف کردن عمل بسیار کند است. به عناصر دیگر در ترکیب خود نگاه کنید. آیا آنها خوب و تیز هستند؟ اگر چنین است، پس منبع مشکل تار شدن را شناسایی کرده اید.

هنگامی که یک DOF بسیار کم عمق دارید و پس‌زمینه فوکوس ندارد، دیدن اینکه آیا چیز دیگری در عکس شما واضح است یا نه، چالش برانگیزتر است.

آموزش تعویض پایه لنز دوربین سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *