نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت روشن نشدن مانیتور

مانیتورها صفحه نمایش کوچکی و قابل حملی هستند که معمولا برای لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده می‌شوند. می‌توان گفت بزرگترین مزیت مانیتور نسبت به تلویزیون، اشغال فضای کمتر می‌باشد. تا به حال با مشکل روشن نشدن مانیتور مواجه شده‌اید؟ هیچ اتفاقی از این بدتر نیست که برای انجام کارتان، پای سیستم بنشینید و یکباره متوجه شوید مانیتور روشن نمی‌شود. در آن لحظه اولین سوالی که به ذهنتان می‌آید این است که چرا مانیتور هیچ تصویری را نمایش نمی‌دهد؟ ما اینجاییم تا دلایل روشن نشدن مانیتور را برای شما بازگو کنیم و به شما در عیب‌یابی چرایی این ایراد کمک کنیم.

دلایل روشن نشدن مانیتور

 

پیام No signal: دلیل نمایش ارور no signal در مانیتور چیست

اولین سوال این است که وقتی مانیتور پیغام no signal را نشان می‌دهد چه مفهومی را می‌خواهد به ما برساند. نمایش پیام no signal بدین معنی است که مانیتور، هیچ سیگنالی برای نمایش تصویر دریافت نمی‌کند. حال این می‌تواند به 2 دلیل باشد: 1- ایرادات نرم‌افزاری 2- ایرادات سخت‌افزاری. در ادامه به بررسی این ایرادات می‌پردازیم.

عوامل موثر بر نمایش ارور no signal

  • خرابی یا شل شدن کابل اتصال بین مانیتور و کیس
  • تنظیمات اشتباه
  • به روز نبودن درایور
  • ایرادات سخت افزاری

برای رفع ارور no signal و مشکل روشن نشدن مانیتور، مراحلی که در ادامه ذکر می‌کنیم را اجرا کنید؛ زیرا ما از ساده‌ترین روش حل ایراد روشن نشدن مانیتور تا سخت‌ترین روش را در این مقاله ذکر کرده‌ایم تا زودتر به هدفتان برسید و ایراد مانیتور را برطرف کنید.

آداپتور و پریز برق را چک کنید

اگر از یک آداپتور برای اتصال مانیتور به برق استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که به درستی کار می‌کند. از این نظر دو راه‌حل ساده پیش رو دارید: 1- کابل مانیتور را در یک پریز یا آداپتور دیگر بزنید و ببینید آیا ایراد روشن نشدن مانیتور رفع شد یا خیر. 2-  با استفاده از دستگاه مولتی‌متر، سلامت کابل را بررسی کنید. اگر ظاهر کابل دچار خط و خش و معیوبی می‌باشد، سعی کنید با یک کابل دیگر مانیتور خود را روشن کنید.

تنظیم منبع ورودی تصویر در مانیتور

مانیتورهای جدید امکان دریافت اطلاعات از چند پورت مختلف مانند AV و HDMI را دارند و شما باید منبع ورودی خود مانیتور را روی حالتی تنظیم کنید که از دستگاه خروجی اطلاعات ارسال می‌شود. بطور مثال فرض کنید از طریق کیس و از پورت HDMI کیس می‌خواهید به مانیتور وصل شوید، باید Source ( منبع ورودی تصویر ) مانیتور را روی حالت HDMI قرار دهید تا تصویر به نمایش در بیاید.

ریست کردن مانیتور

یکی از روش‌های حل مشکل روشن نشدن مانیتور، ریست کردن مانیتور است که بسته به مدل و برند شرکت سازنده مانیتور، این مورد متفاوت است. برای اطلاع از روش ریست کردن مانیتور به سایت سازنده دستگاه شما یا دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

چک کردن یک مانیتور دیگر

حال که مطمئن شدید ایراد از کابل‌ و آداپتور نیست، همان کابل‌ها را بردارید و به یک مانیتور دیگر متصل کنید و آن مانیتور را روشن کنید؛ اگر مانیتور روشن شدن نشان از خرابی مانیتوری است که روشن نمی‌شود.

تنظیمات رزولوشن را بررسی کنید

اگر رزولوشن تنظیم شده سیستم بیشتر از مقداری باشد که مانیتور‌تان پشتیبانی می‌کند؛ این موضوع باعث روشن نشدن مانیتور و نمایش پیغام no signal  می‌شود.

چگونه تنظیمات رزولوشن صفحه را تنظیم کنیم

 

کامپیوتر را در حالت Safe Mode روشن کنید. در این حالت سیستم شما با پایین‎‌ترین رزولوشن ممکن روشن می‌شود؛ حال تنظیمات زیر را انجام دهید تا مشکل روشن نشدن مانیتور را برطرف کنید.

دکمه ویندوز را بزنید و عبارت Setting را جستجو کنید؛ روی برنامه کلیک کنید تا باز شود.

تنظیم رزولوشن مانیتور
تنظیم رزولوشن مانیتور

روی گزینه System کلیک کرده و Display را بزنید؛ سپس گزینه display resolution را بزنید. حال رزولوشن را بر اساس مقداری که مانیتورتان ساپورت می‌کند، تنظیم کنید.

تنظیمات رزولوشن صفحه در سیستم
تنظیمات رزولوشن صفحه در سیستم – روشن نشدن monitor

 

همچنین بخوانید: دلایل خرابی ناگهانی باند خودرو

حال از منوی باز شده، گزینه Keep changes را بزنید.

مشکلات سخت افزاری در نمایش پیغام no signal

کیس را باز کنید و اتصالات شل را بررسی کنید. بطور مثال می‌توانید کارت گرافیک و اتصالات آن را بررسی کنید.

آپدیت نبودن درایور مانیتور و کارت گرافیک

اگر درایور مانیتور یا کارت گرافیک شما قدیمی باشد، امکان دارد با مشکل روشن نشدن مانیتور مواجه شوید. پس بهتر است هر از چندگاهی، آخرین نسخه درایور مانیتور را از سایت سازنده دانلود کنید.

نتیجه گیری

روشن نشدن مانیتور مسئله‌ای است که ما را از کار باز می‌دارد. اگر مانیتور شما پس از ضربه دیدن یا دریافت فشار روشن نشد، بهترین کار این است که به آن دست نزنید و آن را باز نکنید. حال با نمایندگی تعمیر مانیتور تماس بگیرید و درخواست سرویس تعمیرات مانیتور کنید. اگر شرایط حضور در نمایندگی تعمیر مانیتور را ندارید، با تماس با کارشناسان ما، درخواست سرویس تعمیر مانیتور در محل کنید. مهم نیست کجای ایران باشید، ما در تمام نقاط ایران شعب تعمیرات مانیتور داریم. کارشناس پس از حضور در محل شما، به بررسی و برطرف کردن مشکل روشن نشدن مانیتور می‌پردازد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *