نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ضدعفونی ماشین لباسشویی

چگونه ماشین لباسشویی را ضدعفونی کنیم

همان طور که می دانید ماشین لباسشویی یکی از وسایل و لوازم خانگی است که به منظور تمیز کردن لباس ها استفاده می شود و با تمیزی و بهداشت سرو کار دارد اما این نشان از آن نیست که این دستگاه خودش تمیز و بدون آلودگی است و نیازی به ضدعفونی کردن ندارد.

ماشین لباسشویی به دلیل سرو کار داشتن با آب و موارد شوینده مکان مناسبی برای رشد باکتری ها و قارچ هاست بنابراین لازم است بدانیم چگونه ماشین لباسشویی را ضدعفونی کنیم شاید بهتر است با این تصور اشتباه خداحافظی کنیم که دستگاه هایی مانند ماشین لباسشویی دیگر نیازی به تمیز کردن و ضدعفونی ندارند زیرا یک وسیله شوینده به حساب می آیند و به دلیل سرو کار داشتن با آب و مواد شوینده به صورت خود به خود تمیز می شوند.

روش ضد عفونی ماشین لباسشویی

همان طور که می دانید لباسشویی به هنگام شستن لباس ها بیشتر در معرض آلودگی ها قرار دارد و تمامی مراحل شستشو در صورت استفاده از درجه 30 با آب ولرم انجام می شود که قادر به از بین بردن باکتری ها نخواهد بود.

میکروب و باکتری های موجود در لباس ها در درز ها و دور لاستیک درب ماشین لباسشویی باقی می ماند و همین موضوع می تواند دلیل اصلی رشد با کتری ها و قارچ ها شود. گاهی اوقات ممکن است مواد شوینده به طور کامل از داخل ماشین لباسشویی خارج نشود که در این صورت ممکن است در شستشوی بعدی بر تمیزی لباس ها هم تاثیرگذار باشد همین طور با ایجاد بوی بد داخل لباسشویی شما را آزار دهد.

بهتر است این تصور اشتباه را فراموش کنید و برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی به منظور جلوگیری از ایجاد بوی بد و جمع شدن رسوبات داخل لباسشویی اقدام نمایید. گاهی اوقات ممکن است زمان مناسب برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی را ندانید در این صورت بهتر است با علائم و نشانه هایی که برایتان باز گو می نماییم زمان مناسب را بیابید.

همان طور که می دانید راه های زیادی برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی وجود دارد که یکی از این راه ها استفاده از روش های خانگی است با استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه می توانید بوی نامطبوع لباسشویی را از بین ببرید سرکه قدرت پاک کنندگی بالایی دارد می توانید یک پیمانه سرکه سفید را در مخزن ماشین لباسشوییو نصف پیمانه جوش شیرین هم در جاپودری بریزید سپس دستگاه را روشن کنید تا ماشین لباسشویی ضدعفونی شود.

اگر نمی دانید چه زمانی باید برای تمیز کردن ماشین لباسشویی دست به کار شوید می توانید با برخی از نشانه ها و علائمی که ممکن است نشان از کثیف بودن ماشین لباسشویی باشد برای این مورد تصمیم گیری نمایید.

اگر به مدت یکی الی دو هفته از ماشین لباسشویی خود استفاده نکنید و بعد از مدتی استفاده نکردن متوجه بوی نامطبوعی از ماشین لباسشویی شوید مسلما این بوی بد به دلیل وجود باکتری ها و قارچ ها می باشد که به شما هشدار ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی را صادر می کند.

بهتر است هر چند وقت یکبار دستگاه را به طور کامل بررسی نمایید و از وجود کثیفی ها در ماشین لباسشویی مطلع شوید برای این کار از لاستیک دور درب ماشین لباسشویی شروع کنید چرا که محل مناسبی برای رشد میکروب هاست همین طور باقی ماندن آب و مواد شوینده در این قسمت بسیار شایع می باشد که البته همیشه تمیز کردن این قسمت بعد از هر بار شستشوی لباس ها توصیه می شود در صورت نادیده گرفتن و تمیز نکردن این بخش در آینده شاهد لکه های سیاه کپک خواهید بود که این کپک ها می تواند در تمیز نشدن لباس ها تاثیرگذار باشند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *