نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکلات جفت شدن بلوتوث

دلایل ایجاد مشکلات جفت شدن بلوتوث

مشکلات جفت شدن بلوتوث/ بلوتوث روشی محبوب برای انتقال بی سیم داده ها بین دو دستگاه مانند تلفن و هدفون، پخش کننده رسانه و بلندگو یا آی پد و صفحه کلید است. به گفته گروه علاقه ویژه بلوتوث، این یکی از پرکاربردترین فناوری های بی سیم در جهان است. انتظار می رود بیش از 4.6 میلیارد محصول بلوتوث تنها در سال جاری عرضه شود و این تعداد احتمالاً تا سال 2024 به بیش از 6 میلیارد در سال افزایش خواهد یافت. وقتی بلوتوث کار می کند عالی است. اما اگر شما فردی هستید که دوست دارید با این نوع ابزارهای متصل بازی کنید، می‌دانید که وقتی قطع ارتباط با این دو اسباب بازی وجود دارد، ممکن است خسته‌کننده باشد. در اینجا برخی از دلایل رایج مشکلات جفت سازی و همچنین توصیه هایی در مورد اینکه چه کاری می توانید در مورد آنها انجام دهید آورده شده است.

مشکلات جفت شدن بلوتوث

مطمئن شوید بلوتوث روشن است

اگر دستگاه اندرویدی دارید باید نماد کوچک بلوتوث را در سمت راست بالای صفحه ببینید. برای iOS و iPadOS، برای فعال و غیرفعال کردن بلوتوث باید به تنظیمات بروید. کاربران ویندوز بلوتوث را در Settings > Devices > Bluetooth پیدا خواهند کرد (یا ممکن است یک میانبر در نوار وظیفه خود داشته باشید). کاربران مک یک نماد وضعیت بلوتوث را در نوار منو پیدا می کنند.

 تعیین کنید که دستگاه شما از کدام فرآیند جفت شدن استفاده می کند

فرآیند جفت کردن دستگاه ها می تواند متفاوت باشد. گاهی اوقات، برای مثال، شامل ضربه زدن به یک کد در تلفن یا رایانه شما می شود. در مواقع دیگر، فقط می‌توانید تلفن خود را به صورت فیزیکی به دستگاهی که می‌خواهید با آن جفت کنید لمس کنید (این گزینه را در تلفن‌ها و دستگاه‌هایی که NFC یا ارتباطات میدان نزدیک دارند، به عنوان یک ویژگی می‌بینید. معمولاً در تلفن‌های Android یافت می‌شود) .

اگر مطمئن نیستید که چگونه یک دستگاه را جفت کنید، به راهنمای کاربر آن مراجعه کنید. معمولاً می توانید با جستجوی آنلاین یکی را پیدا کنید.

 حالت قابل کشف را روشن کنید

فرض کنید می‌خواهید تلفن خود را با سیستم اطلاعات سرگرمی خودرویتان جفت کنید تا بتوانید از تماس، پیامک و پیمایش بدون هندز لذت ببرید. ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید و روی بلوتوث ضربه بزنید. انجام این کار باعث می شود گوشی برای ماشین قابل مشاهده باشد. سپس دکمه‌های سیستم اطلاعات سرگرمی خودروی خود را فشار دهید، معمولاً روی فرمان یا پشته مرکزی، تا آن را به دنبال دستگاه ببرد.

هنگامی که تلفن شما را پیدا کرد، ممکن است ماشین یک کد عددی بخواهد که باید آن را تأیید کنید یا در تلفن خود وارد کنید. پس از انجام این کار، دستگاه ها باید جفت شوند. به خاطر داشته باشید که تلفن یا ماشین شما ممکن است فقط برای چند دقیقه در حالت قابل شناسایی بماند. اگر خیلی طول بکشد، باید از نو شروع کنید.

اگر دستگاه شما جدید است، وقتی برای اولین بار آن را روشن می کنید، اغلب در حالت جفت شدن قرار می گیرد. یک نشانگر خوب برای اینکه دستگاه در حالت جفت قرار دارد، چشمک زدن آن است. اگر دستگاه با دستگاه دیگری جفت شده است، باید حالت جفت شدن را روشن کنید.

 مطمئن شوید که دو دستگاه به اندازه کافی نزدیک به یکدیگر هستند

در حالی که فکر نمی‌کنید اگر این دو دقیقاً در کنار هم قرار نگرفته باشند، ممکن است کسی سعی کند آی‌پد را با صفحه‌کلید جفت کند، احتمالاً شایان ذکر است که باید مطمئن شوید هر دستگاهی که می‌خواهید جفت کنید در فاصله پنج فوتی قرار داشته باشد. از یکی دیگر

 دستگاه ها را خاموش و دوباره روشن کنید

تنظیم مجدد نرم گاهی اوقات می تواند یک مشکل را حل کند. با تلفن ها، یک راه آسان برای انجام این کار، ورود و خروج از حالت هواپیما است.

 اتصالات بلوتوث قدیمی را حذف کنید

اگر در جفت کردن تلفن خود با اسپیکر مشکل دارید، ممکن است به این دلیل باشد که بلندگو در تلاش است با تلفن، لپ تاپ یا تبلت سونی دیگری متصل شود. برخی از بلندگوها و هدفون های قدیمی بسیار ساده هستند. آنها فقط سعی می کنند با آخرین چیزی که با آن جفت شده اند ارتباط برقرار کنند. اگر هدفون یا اسپیکر شما قبلاً با تلفن، لپ‌تاپ یا تبلت سونی دیگری جفت شده بود، آن دستگاه دیگر یا بلوتوث را خاموش کنید. و اگر دیگر قصد استفاده از هدفون یا بلندگوی خود را با آن دستگاه ندارید، برای جلوگیری از مشکلات بعدی، آن را لغو جفت کنید. در تنظیمات iOS، می‌توانید یک دستگاه را با ضربه زدن روی نام آن و سپس فراموش کردن این دستگاه حذف کنید. در تنظیمات اندروید، روی نام دستگاه ضربه بزنید و سپس Unpair را لغو کنید. پس از حذف یک دستگاه، از مرحله 1 در این لیست شروع کنید.

برخی از بلندگوها و هدفون ها می توانند جفت شدن را برای چندین دستگاه ذخیره کنند. با این حال، محدودیتی برای تعداد اطلاعات مرتبط‌سازی دستگاه‌هایی که می‌توانند ذخیره کنند وجود دارد. اگر در جفت کردن هدفون یا بلندگوهایی که در گذشته با بسیاری از دستگاه‌ها جفت شده‌اند مشکل دارید، ممکن است لازم باشد هدفون یا بلندگوهای خود را بازنشانی کنید تا همه جفت‌ها پاک شوند تا بتوانید از نو شروع کنید. “تنظیم مجدد” و نام دستگاه خود را برای دستورالعمل های سازنده در مدل خاص خود جستجو کنید.

 هر دو دستگاهی را که می‌خواهید جفت کنید شارژ کنید

برخی از دستگاه‌ها دارای مدیریت هوشمند انرژی هستند که اگر سطح باتری خیلی کم باشد، ممکن است بلوتوث را خاموش کند. اگر تلفن یا رایانه لوحی شما جفت نمی‌شود، مطمئن شوید که آن و دستگاهی که می‌خواهید با آن جفت کنید آب کافی داشته باشند.

یک دستگاه را از تلفن حذف کنید و دوباره آن را پیدا کنید

اگر تلفن شما دستگاهی را می‌بیند اما داده‌ای از آن دریافت نمی‌کند، گاهی اوقات شروع کردن از ابتدا کمک می‌کند. در تنظیمات iOS، می‌توانید یک دستگاه را با ضربه زدن روی نام آن و سپس فراموش کردن این دستگاه حذف کنید. در تنظیمات اندروید، روی نام دستگاه ضربه بزنید و سپس Unpair را لغو کنید.

اگر می‌خواهید دستگاه را از ماشین خود حذف کنید، ممکن است لازم باشد پس از حذف دستگاه، ماشین خود را خاموش کنید، در ماشین را باز و بسته کنید و قبل از اینکه دوباره دستگاه را جفت کنید، چند دقیقه صبر کنید. پس از حذف یک دستگاه، از مرحله 1 در این لیست شروع کنید.

مطلب پیشنهادی: رفع مشکل شارژ تبلت

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *