نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رایج ترین مشکلات تلویزیون سونی

مشکلات تلویزیون سونی / نام تجاری سونی مترادف با لوازم الکترونیکی برتر است و تلویزیون های آنها مطمئناً این انتظارات را برآورده می کنند. اما وقتی تلویزیون سونی شما روشن نمی شود چه می کنید؟ در این مقاله، زمانی که به نظر می‌رسد تلویزیون سونی شما در حال مشکل است، چند راه‌حل رایج را به شما نشان می‌دهیم.

بررسی مشکلات برق با سایر لوازم جانبی

بیشتر اوقات، دلیل روشن نشدن تلویزیون شما می تواند به سادگی خالی شدن باتری ریموت یا پریز برق از برق باشد. در اینجا چک لیستی از رایج ترین دلایل عدم پاسخگویی تلویزیون سونی و راه حل های آنها آمده است:

  • اگر از کنترل از راه دور استفاده می کنید، از دکمه پاور تلویزیون استفاده کنید. اگر روشن شود، ممکن است باتری ریموت شما تمام شده باشد یا نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشد.
  • بررسی کنید که آیا کابل برق به درستی وصل شده است یا خیر. اگر سیم قابل جدا شدن است، مطمئن شوید که به طور ایمن به تلویزیون شما متصل است.
  • بازنشانی برق را امتحان کنید. این کار با جدا کردن کابل برق و قطع نگه داشتن آن برای حدود دو دقیقه انجام می شود. سپس تلویزیون را دوباره وصل کنید و سعی کنید دستگاه را روشن کنید.
  • اگر از محافظ برق، سیم کششی یا نوار برق استفاده می‌کنید، سیم را از دستگاه جدا کرده و مستقیماً به پریز برق وصل کنید. اگر روشن شود، ممکن است دستگاه دیگر شما معیوب باشد.
  • سعی کنید دستگاه های دیگری به جز تلویزیون سونی را به پریز دیوار وصل کنید. اگر دستگاه به خوبی روشن نمی شود، ممکن است با سیم کشی سوکت خود مشکل داشته باشید.
  • اگر تلویزیون شما دارای کلید صرفه جویی در انرژی است، مطمئن شوید که روشن است. وقتی «صرفه‌جویی در انرژی» خاموش است، تلویزیون روشن نمی‌شود.

مشکلات تلویزیون سونی

چراغ های نشانگر LED چشمک زن

مدل‌های جدید تلویزیون سونی دارای چراغ‌های LED هستند که در زمان‌های مختلف و در رنگ‌های مختلف چشمک می‌زنند تا نشان دهند که خطا پیدا کرده است. در زیر لیستی از رایج ترین نشانگرهای LED و معانی آنها آورده شده است:

  • قرمز – چراغ LED قرمز چشمک زن به این معنی است که تلویزیون دچار خطای سیستم شده است. اکثر خطاهای LED قرمز نیاز به سرویس دارند. اگر LED هشت بار چشمک می زند، متوقف می شود، سپس دوباره هشت بار در یک چرخه چشمک می زند، پس این یک مشکل خاص برای مدل های تلویزیون خاص است. این مشکل ممکن است با جدا کردن تلویزیون از شبکه و انجام تنظیم مجدد برق برطرف شود.

اگر تنظیم مجدد برق این مشکل را برطرف نکرد، یا LED قرمز چند بار چشمک می زند، توجه داشته باشید که چند بار چشمک می زند و سپس به پشتیبانی مشتری گزارش دهید.

نشانگر قرمز همچنین ممکن است به معنای گرم شدن بیش از حد تلویزیون سونی باشد. بررسی کنید که آیا دستگاه شما گردش هوای مناسبی دارد یا خیر. در صورت لزوم، گرد و غبار جمع شده در دریچه ها یا شیارهای تلویزیون را تمیز کنید.

  • نارنجی – اگر یک نشانگر LED کهربایی یا نارنجی نشان داده می شود، تلویزیون شما ممکن است روی تایمر Sleep یا روشن/خاموش باشد. تایمر خواب تلویزیون را پس از مدت زمان مشخصی به طور خودکار خاموش می کند، در حالی که تایمر روشن/خاموش آن را در زمان خاصی از روز خاموش می کند. ویژگی تایمر در منوی تنظیمات تلویزیون قابل دسترسی است. برخی از مدل های تلویزیون سونی در صورت دریافت به روز رسانی نرم افزار، نشانگر LED نارنجی چشمک زن را نشان می دهند. صبر کنید تا این کار تمام شود. هنگام به روز رسانی تلویزیون خود را خاموش یا از برق جدا نکنید زیرا ممکن است باعث ایجاد خطا در سیستم شود.
  • سبز – وقتی تلویزیون را روشن می کنید یک چراغ LED سبز ظاهر می شود و پس از روشن شدن متوقف می شود. اگر LED سبز چشمک می زند و تلویزیون روشن نمی شود و چرخه را تکرار می کند، تلویزیون سونی را از برق بکشید و سه دقیقه تنظیم مجدد برق انجام دهید. اگر با این کار مشکل برطرف نشد، تلویزیون ممکن است نیاز به سرویس داشته باشد.
  • سفید – این نشان می دهد که تلویزیون به طور معمول کار می کند.

سرویس دهی به آن

اگر تمام این تلاش‌ها برای عیب‌یابی ناموفق بود، بهتر است تلویزیون خود را تعمیر کنید. برای اطلاع از اینکه آیا ضمانت‌هایی همچنان اعمال می‌شوند یا خیر، به اسناد دستگاه خود مراجعه کنید. بهتر است تعمیر آن توسط یک مرکز رسمی تعمیر سونی یا حداقل یک مرکز خدمات مجاز انجام شود. تعمیر آن توسط تکنسین های غیررسمی ممکن است گارانتی شما را باطل کند یا منجر به امتناع سونی از تعمیر هر گونه نقص در آینده شود.

آموزش تنظیم تلویزیون سونی براویا

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *