نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع خرابی های رایج پلی استیشن 4

5 نمونه از خرابی های رایج پلی استیشن 4

خرابی های رایج پلی استیشن 4 . اولین نسخه از کنسول PS4، در سال ۲۰۱۳ توسط سونی معرفی شد که در حال حاضر با نام‌های پلی استیشن 4 اوریجینال و یا پلی استیشن 4 فَت (Fat) شناخته می‌شود. در سال‌های گذشته دو نسخه‌ی دیگر از کنسول PS4، یعنی پلی استیشن 4 اسلیم و پلی استیشن 4 پرو نیز توسط سونی رونمایی و وارد بازار شدند. ممکن است کاربران پلی استیشن 4 با خرابی های این دستگاه مواجه شوند. گاهی اوقات کاربران بدون بررسی آن را به متخصص تعمیر نشان می دهند. در این مقاله قصد داریم 10 نمونه از خرابی های رایج آن و راه حل آن ها را بیان کنیم. این ده مورد خرابی هایی هستند که نیازی به متخصص ندارید و خودتان می توانید با رعایت احتیاط به رفع آن ها بپردازید.

رفع مشکل خاموش شدن PS4

ممکن است دستگاه به طور ناگهانی خاموش شود و حتی با دکمه پاور هم روشن نشود. حتی گاهی اوقات کابران به جای چراغ سفید چراغ چشمک زن آبی یا سفید می بینند. با نگاه داشتن دکمه پاور به مدت 7 ثانیه دستگاه خود را خاموش کنید. بسته به رنگ چراغ چشمک زن -آبی یا قرمز- می توانید راه حل خود را پیدا کنید هرچند این دو رنگ هر دو به معنی مرگ دستگاه هستند با شدت و ضعف متفاوت که گاهی به جز تعویض دستگاه چاره دیگری وجود ندارد.

چراغ نشانگر آبی چشمک می زند

شرکت سونی برای چنین مواردی راهنمای عیب یابی منتشر کرده است ولی در هر صورت بهتر است کاربران این موارد را بررسی کنند: کابل HDMI ؛ هارد درایو؛ تهویه مناسب دستگاه. همچنین در موارد انگشت شماری دیده شده که به روز کردن سیستم عامل تلویزیون مشکل اتصال صوتی تصویری را برطرف می کند.

اگر پس از بررسی موفق به رفع مشکل نشدید، می توانید برای تعویض دستگاه با نمایندگی های سونی تماس بگیرید، زیرا شرکت سونی برای این مشکل گزینه تعویض در نظر گرفته است.

خرابی های رایج پلی استیشن 4

چراغ نشانگر قرمز چشمک می زند

اگر چراغ نشانگر LED کنسول به طور مکرر قرمز چشمک می زند و پس از آن که سیستم سه بوق زد ، خاموش شود، احتمالا دمای دستگاه بالاست و اصطلاحا داغ کرده است، هرچند کاربران تنها پس از چند دقیقه از روشن شدن دستگاه هم آن را مشاهده کرده اند.

در این شرایط به دستگاه استراحت بدهید و به گزارش کابران می توانید تمام کابل ها را جدا کرده و کنسول را به صورت عمودی نگه دارید تا دمای بالا رفع شود. اگر پس از خنک شدن مشکل رفع نشد مستقیماً به نمایندگی سونی مراجعه کنید و برای تعویض اقدام کنید.

خرابی های رایج پلی استیشن 4

رفع مشکل  WiFi در PS4

اگر در اتصالات وای فای دچار مشکل شدید، مودم را جدا کرده یک دقیقه صبر کنید و دوباره آن را وصل نمایید. پس از آن اتصالات وای فای را در پلی استیشن حذف کرده و دوباره به شبکه متصل شوید. در صورت امکان محل مودم خود را به مکان بالاتری جابجا کنید تا اتصال قوی تری داشته باشید. اگر امکان جابجایی آن را ندارید می توانید از یک کابل Ethernet استفاده کنید. آن را از طریق دیوارها به پلی استیشن خود وصل کنید. و باز هم ممکن است به یک تقویت کننده وای فای نیاز داشته باشید و یا کابل را مستقیماً به پلی استیشن وصل کنید.

تعمیر تلویزیون سونی

رفع مشکل خواندن دیسک در ps4

در آپدیت جدید سونی این مشکل کمتر دیده شده است، با این وجود در صورت مشاهده راه حل آن به این شکل است که دیسک را خارج کنید کنسول را به طور کامل خاموش کنید و یک دقیقه صبر کنید، در نهایت اگر برطرف نشد این بار به طور کامل از برق خارج کنید و پس از یک دقیقه دوباره روشن کنید.

خارج شدن ناگهانی دیسک

ممکن است دستگاه شما سعی در خارج کردن دیسک داشته باشد حتی اگر دیسکی داخل آن نباشد؛ در این حالت راه حل به صورت زیر است:

  1. تمام سیم ها، اعم از سیم HDMI، Ethernet، صدا و پاور را از PS4 جدا کنید.
  2. اکنون تا ۱۰ شمرده و سپس دکمه پاور را فشار دهید تا PS4 تنها برای نیم ثانیه روشن شود.
  3. بله، این عمل بدون اتصال سیم هم قابل اجراست.
  4. بعد از این کار، تا ۵ بشمارید و دوباره تمام سیم ها را متصل کرده و به بازی برگردید.

به نظر می رسد راه حل بی ربطی باشد ولی عملی است و هیچ نیازی به تعمیر دستگاه نیست.

رفع مشکلات صوتی و تصویری PS4

مشکل رایجی که کاربران از آن شکایت می کنند، قطع شدن صدا، تصویر و یا هردوی آن ها حین کار با دستگاه است. آنچه که باعث برقراری صوت و تصویر می باشد، کابل HDMI و یک کابل اپتیکال است. اگر این اتصال ها درست انجام شده باشد، صوت و تصویر خوبی خواهید داشت. در غیر این صورت مراحل زیر را انجام دهید:

  1. مطمئن شوید که کابل HDMI به خوبی متصل شده است.
  2. کابل HDMI جدیدی را امتحان کنید.
  3. از یک HDTV جدیدتر استفاده کنید.

اگر سیستم شما با HDTV جدید شروع به کار کرد، باید از طریق Settings وارد گزینه Sound and Screen شده خروجی فیلم را به صورت دستی بر روی تلویزیون مورد نظر خود تنظیم نمایید. سپس کنسول را خاموش و به HDTV دیگر منتقل کرده و شروع به بازی کنید.

تعمیرات حرفه‌ای محصولات سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *