نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دو نوع حافظه لپ تاپ

دو نوع حافظه لپ تاپ سونی

دو نوع حافظه لپ تاپ نکته ای که مغز و رایانه های انسان با هم مشترک می سازد انواع مختلفی از حافظه است. حافظه انسان در واقع به یک حافظه “کار” کوتاه مدت (از چیزهایی که اخیراً دیده ایم ، شنیده ایم یا پردازش شده با مغز ماست) تقسیم شده است و یک حافظه بلند مدت (از واقعیت هایی که آموخته ایم ، اتفاقاتی که تجربه کرده ایم . کارهایی که می دانیم چگونه باید انجام دهیم و مواردی از این دست ، که به طور کلی باید مدت زمان طولانی دیگر به یاد داشته باشیم) یک رایانه معمولی سونی دارای دو نوع حافظه مختلف نیز هست.

حافظه لپ تاپ سونی را توضیح دهید؟

یک حافظه اصلی داخلی (که بعضی اوقات به آن حافظه داخلی گفته می شود) وجود دارد که از تراشه های سیلیکونی (مدارهای مجتمع) تشکیل شده است. این حافظه می تواند داده ها (اطلاعات رایانه ای) را خیلی سریع ذخیره و بازیابی کند ، بنابراین به رایانه برای انجام دادن امور خود کمک می کند. به طور کلی ، حافظه داخلی فرار است ، به این معنی که محض خاموش شدن ، محتویات خود را فراموش می کند. به همین دلیل رایانه ها نیز دارای حافظه ی دیگر هستند که حافظه کمکی نیز نامیده می شود و حتی در صورت قطع برق ، چیزهایی را به خاطر می آورد.

دو نوع حافظه لپ تاپ

در رایانه شخصی یا لپ تاپ سونی معمولی ، حافظه کمکی معمولاً توسط یک هارد یا فلش مموری تأمین می شود. حافظه کمکی نیز حافظه خارجی نامیده می شود زیرا در رایانه های بزرگتر معمولاً در یک دستگاه کاملاً مجزا که توسط یک کابل به رایانه اصلی وصل شده بود ، قرار داشت. در یک روش مشابه ، رایانه های شخصی مدرن غالباً از حافظه کمکی پلاگین در قالب حافظه های USB فلش ، کارت های حافظه SD (که به مواردی مانند دوربین های دیجیتال وصل می شوند) ، پلاگین هارد دیسک ها ، رم های CD / DVD و بازنویسی ها و غیره استفاده می کنند.

بیشتر بدانید

در عمل ، تمایز بین حافظه اصلی و حافظه کمکی می تواند کمی سخت شود. رایانه ها دارای مقدار محدودی از حافظه اصلی هستند (به طور معمول در جایی بین MB512 و 4GB در رایانه مدرن). هرچه تعداد آنها بیشتر باشد ، سریعتر می توانند اطلاعات را پردازش کرده و کارها را سریعتر انجام دهند. اگر رایانه ای نیاز به فضای بیشتری نسبت به حافظه اصلی خود داشته باشد ، می تواند به طور موقت چیزهای کم اهمیتتری را از حافظه اصلی بر روی هارد خود جابجا کند.

وقتی این اتفاق بیفتد ، هارد دیسک را با سرعت بسیار زیاد عمل می کند زیرا کامپیوتر می خواند و داده ها را بین حافظه مجازی و حافظه واقعی (اصلی) آن می خواند و می نویسد. از آنجا که درایوهای سخت زمان بیشتری برای دسترسی به تراشه های حافظه دارند ، استفاده از حافظه مجازی یک روند بسیار کندتر از استفاده از حافظه اصلی است و در واقع سرعت لپ تاپ سونی شما را پایین می آورد. در واقع به همین دلیل است که لپ تاپ سونی با حافظه بیشتر سریعتر کار می کنند.

رم و رام (RAM و ROM)

تراشه هایی که حافظه داخلی رایانه را تشکیل می دهند در دو طیف گسترده معروف به RAM (حافظه دسترسی تصادفی) و ROM (حافظه فقط خواندنی) قرار دارند. تراشه های رم فقط وقتی لپ تاپ سونی کار می کند همه چیز را به یاد می آورد ، بنابراین آنها برای ذخیره هر آنچه که رایانه در کوتاه مدت کار می کند استفاده می شوند.

از طرف دیگر تراشه های ROM ، چیزهایی را که روشن است یا خیر ، به خاطر می آورید. آنها با اطلاعات موجود در کارخانه از قبل برنامه ریزی شده و از آنها برای ذخیره چیزهایی مانند BIOS کامپیوتر استفاده می شود (سیستم ورودی / خروجی اساسی که کارهای اساسی مانند صفحه لپ تاپ سونی را انجام می دهد).

RAM و ROM درصورتی که آنها صدای نگران کننده ای دارند نگران نباشید. فقط این نکته کلیدی را به خاطر بسپارید: حافظه اصلی داخل یک لپ تاپ سونی مبتنی بر دو نوع تراشه است: نوعی موقت ، فرار که فقط در هنگام روشن بودن برق (RAM) و یک نوع دائمی و غیرتولیدی که قدرت را به خاطر می آورد. در هنگام خاموش بودن (ROM).

RAM در دو نوع اصلی به نام DRAM  (RAM پویا) و  SRAM (RAM استاتیک) ارائه می شود. DRAM ارزان تر و تراکم بالاتری دارد (داده های بیشتری را در یک فضای کوچکتر به فضای کوچکتر بسته می کند) نسبت به SRAM ، بنابراین در رایانه های شخصی یا لپ تاپ سونی ، کنسول های بازی و غیره استفاده می شود.

SRAM سریعتر و با توجه به هزینه بیشتر و تراکم پایین تر ، احتمالاً در “حافظه موقتی (حافظه پنهانی) که بخشی از داده های داخلی یا خارجی رایانه است ، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در وسایل قابل حمل مانند تلفن های همراه بسیار کاربرد دارد ، جایی که به حداقل رساندن مصرف انرژی (و به حداکثر رساندن عمر باتری) بسیار مهم است. تفاوت بین DRAM و SRAM از طریق ساخت آنها از اجزای اصلی الکترونیکی ناشی می شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *