نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل روشن نشدن تلویزیون سونی

راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن تلویزیون سونی

روشن نشدن تلویزیون سونی/ تماشای برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود و داشتن اوقات خوشی با خانواده بسیار سرگرم کننده است. با این حال، هر زمان که بخواهید چنین لحظات خوبی را در تلویزیون داشته باشید، می تواند کمی آزاردهنده و گاهی ترسناک باشد تا متوجه شوید که تلویزیون سونی شما روشن نمی شود. تلویزیون‌های سونی معمولاً هر زمان که مشکلی در برق وجود دارد، خاموش می‌شوند. تلویزیون‌های سونی ممکن است به دلیل مشکلاتی مانند قطع شدن سوکت یا خالی شدن باتری از راه دور روشن نشوند.

با این حال، رفع این مشکل با عیب‌یابی فعالیت‌های تلویزیون آسان است. تلویزیون های سونی جزو بهترین تلویزیون های دنیا هستند. با این حال، آنها چند نقص دارند که باعث شکایت کاربران می شود. یکی از مشکلات رایجی که کاربران تلویزیون سونی اغلب دارند این است که تلویزیون آنها روشن نمی شود. برای یافتن برخی از دلایل و ارائه راه حل هایی برای این مشکل به خواندن ادامه دهید.

روشن نشدن تلویزیون سونی

دلایل روشن نشدن تلویزیون سونی من

در برهه‌ای از زمان، همه دستگاه‌های الکترونیکی معمولاً به دلایل مختلف با خرابی مواجه می‌شوند و تلویزیون‌های سونی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در اینجا چند دلیل وجود دارد که ممکن است هنگام تلاش برای روشن کردن تلویزیون سونی خود با مشکل مواجه شوید.

اگر مشکل برق وجود داشته باشد ممکن است تلویزیون شما روشن نشود

اغلب اوقات، هر گاه مشکلی در برقی که انتظار می رود وارد تلویزیون شما شود، روشن نمی شود. این مشکل می تواند ناشی از اتصال نامناسب دوشاخه برق باشد. گاهی اوقات، ممکن است به دلیل جریان کم نیز باشد.

انتخاب ورودی اشتباه باعث خالی شدن صفحه می شود

تلویزیون های سونی معمولا با انواع ورودی های HDMI و دستگاه های کامپوننت عرضه می شوند. اگر ورودی اشتباهی در تلویزیون سونی شما انتخاب شده باشد، ممکن است به نظر برسد که روشن است، اما شما فقط یک صفحه کاملاً خالی خواهید دید.

اگر کابل HDMI یا کامپوننت معیوب داشته باشید، تلویزیون سونی شما روشن نمی شود

اگر دستگاه ورودی یا کابل HDMI شما آسیب دیده یا شکسته است، ممکن است صفحه شما خالی یا اعوجاج باشد. هر زمان که کابل مؤلفه شما آسیب ببیند، تلویزیون شما اغلب پیام «سیگنال ورودی وجود ندارد» را نمایش می‌دهد و شما نمی‌توانید از مفید بودن تلویزیون خود لذت ببرید.

اگر تلویزیون سونی روشن نشد چه کنم؟

هر زمان که در موقعیتی قرار می گیرید که تلویزیون شما روشن نمی شود، نیازی به وحشت ندارید زیرا اغلب رفع آن آسان است. بیایید به چند نکته برای راهنمایی شما در تعمیر تلویزیون سونی که روشن نمی شود نگاهی بیندازیم.

یک Power Reset انجام دهید

هر زمان که تلویزیون شما از روشن شدن امتناع کرد، اولین چیزی که باید به ذهنتان خطور کند این است که یک تنظیم مجدد برق سریع انجام دهید. این ترفند برای اکثر وسایل الکتریکی هر زمان که به دلیل اشکال گیر کنند کار می کند.

برای تکمیل تنظیم مجدد برق، کافی است تلویزیون خود را از پریز برق جدا کنید، حدود 2 دقیقه صبر کنید، سپس آن را دوباره به همان پریز برق وصل کنید. اگر کار نکرد، دوباره مراحل را طی کنید. با این حال، قبل از اینکه دوباره آن را به پریز برق وصل کنید، دکمه پاور روی تلویزیون سونی خود را حدود پانزده ثانیه نگه دارید.

یک منبع تغذیه متفاوت را امتحان کنید

منبع مشکل شما ممکن است سوکت/پریز منبع تغذیه باشد. ممکن است فیوز سوخته یا آسیب دیده در سوکت وجود داشته باشد. برای اطمینان از اینکه مشکل از پریز برق شماست، تلویزیون را به منبع برق دیگری وصل کنید. اگر تلویزیون سونی شما به خوبی روشن می شود، سوکت منبع تغذیه شما نیاز به تعویض دارد.

از تنظیمات ورودی صحیح استفاده کنید

یکی از مزایای تلویزیون های سونی این است که دارای انواع ورودی های HDMI و کامپوننت هستند. با این حال، گاهی اوقات، این دستگاه‌های اجزای مختلف می‌توانند در صورت عدم اتصال مناسب، علت مشکل باشند.

ممکن است تلویزیون سونی شما گاهی اوقات روشن به نظر برسد، اما صفحه نمایش کاملا سیاه خواهد شد. دکمه “Input” را روی کنترل تلویزیون خود فشار دهید و ورودی تلویزیون مناسب را برای حل این مشکل انتخاب کنید. مطمئن شوید که گزینه ورودی مورد نظر برای استفاده در تلویزیون را می شناسید. اگر در مورد ورودی صحیح تلویزیون مطمئن نیستید، آن را با علامت زدن هر گزینه آزمایش کنید.

کابل های آسیب دیده را تعویض کنید

اگر کابل HDMI یا قطعه آسیب دیده داشته باشید، ممکن است تلویزیون شما کار نکند. به این ترتیب، اگر نیاز به روشن شدن تلویزیون دارید، آن کابل ها را تعمیر یا تعویض کنید.

برای بررسی تلویزیون خود از یک متخصص استفاده کنید

اگر هیچ یک از راه حل های بالا برای شما کار نمی کند، توصیه می شود برای بررسی تلویزیون خود با یک متخصص تلویزیون سونی مشورت کنید. اگر می توانید، از درخواست گارانتی اطمینان حاصل کنید زیرا ممکن است در این شرایط بهترین گزینه شما باشد.

شاید این را دوست داشته باشید: نحوه بررسی سنسورهای IR تلویزیون سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *