نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل خرابی ps5 حین اجرای بازی

خرابی ps5 حین اجرای بازی / پلی استیشن 5 (PS5)، جانشین پلی استیشن 4 (PS4)، یک کنسول بازی ویدیویی است که توسط سونی اینتراکتیو انترتینمنت ساخته شده است. دلایل خرابی بازی PS5 می تواند متفاوت باشد، اما لازم نیست نگران باشید. برخی از راه حل ها در محتوای زیر فهرست شده‌اند و می‌توانید در صورت مشاهده مشکل، آن‌ها را یکی یکی امتحان کنید.

رفع 1: حالت استراحت را غیرفعال کنید

مشابه PS4، PS5 نیز حالت استراحت را برای کاربران فراهم می کند. حالت معلق است. در حالت استراحت، کنسول شما انرژی کمتری مصرف می کند و کارهایی مانند دانلود یا نصب بازی در پس زمینه اجرا می شوند.

اگر کنسول PS5 خود را در مدت کوتاهی مانند چند ساعت پخش نکنید، می‌توانید حالت استراحت را فعال کنید تا بتوانید بدون خاموش کردن کنسول، آن را ترک کنید.

حالت استراحت مفید به نظر می رسد. با این حال، تعداد زیادی از کاربران گزارش دادند که این ویژگی باعث مشکل از کار افتادن PS5 شده است. زمانی که آنها سعی کردند کنسول را از حالت استراحت بیدار کنند و روند دانلود بازی را بررسی کنند، کنسول از کار افتاد.

بنابراین، اکثر کاربران PS5 انتخاب می کنند که حالت استراحت را در کنسول خود غیرفعال کنند. همچنین زمانی که با خراب شدن بازی PS5 مواجه شدید، می توانید امتحان کنید.

در اینجا نحوه غیرفعال کردن حالت استراحت PS5 آورده شده است.

  • مرحله 1: در کنسول PS5 خود، به تنظیمات بروید.
  • مرحله 2: گزینه System > Power Saving > Set Time تا زمانی که PS5 وارد حالت استراحت شود را انتخاب کنید.
  • مرحله 3: در اینجا می توانید تعیین کنید که PS5 شما چه مدت می تواند غیرفعال بماند قبل از اینکه به طور خودکار وارد حالت استراحت شود. گزینه Don’t Put in Rest Mode را انتخاب کنید تا این قابلیت برای همیشه غیرفعال شود.

اگر PS5 شما بدون فعال کردن حالت استراحت همچنان خراب می شود، می توانید به راه حل بعدی بروید.

خرابی ps5 حین اجرای بازی

راه حل 2: کنسول PS5 را مجددا راه اندازی کنید

گاهی اوقات یک راه اندازی مجدد ساده می تواند بسیاری از مشکلات رایج در دستگاه های مختلف از جمله PS5 را حل کند. اگر برای اولین بار با مشکل انجماد PS5 یا مشکل از کار افتادن مواجه شدید، می‌توانید کنسول را مجدداً راه‌اندازی کنید تا مشکل حل شود. اگر PS5 مدام خراب می شود، باید روش های عیب یابی پیشرفته تری را امتحان کنید.

راه حل 3: سیم برق PS5 خود را بررسی کنید

اگر منبع تغذیه پایدار نباشد، ممکن است با مشکل خرابی PS5 نیز مواجه شوید. در این صورت باید سیم برق AC PS5 خود را بررسی کنید و از درستی کارکرد آن مطمئن شوید.

  • مرحله 1: کنسول PS5 را به طور کامل خاموش کنید.
  • مرحله 2: سیم برق متناوب را غیرفعال کنید و بررسی کنید که آیا قطع شده است. اگر آسیب دیده است، باید آن را با یکی دیگر جایگزین کنید. در غیر این صورت به مرحله بعد ادامه دهید.
  • مرحله 3: چند دقیقه صبر کنید و سیم برق را به کنسول وصل کنید.
  • مرحله 4: کنسول PS5 خود را روشن کنید.

سپس می توانید بررسی کنید که آیا کنسول PS5 شما به درستی کار می کند یا خیر. اگر کمکی نکرد، راه حل زیر را امتحان کنید.

راه حل 4: بازی خاص را دوباره نصب کنید

اگر مشکل یخ زدن یا خراب شدن PS5 در یک بازی خاص به جای چندین بازی اتفاق می افتد، می توانید سعی کنید بازی را حذف و دوباره نصب کنید تا مشکل حل شود.

  • مرحله 1: در صفحه اصلی بازی، مشکل گزارش مشکل انجماد یا خرابی را انتخاب کنید.
  • مرحله 2: دکمه Options را روی کنترلر خود فشار دهید. سپس حذف را انتخاب کنید تا بازی مشکل دار حذف شود.
  • مرحله 3: پس از حذف بازی، می توانید آن را دوباره دانلود و نصب کنید. سپس بازی را اجرا کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل انجماد یا خراب شدن PS5 ناپدید می شود. اگر هنوز وجود دارد، باید راه حل بعدی را امتحان کنید.

راه حل 5: بازسازی پایگاه داده

اگر بازی خاص همچنان فریز می شود یا خراب می شود یا در بازی های متعدد با مشکل مواجه می شوید، ممکن است لازم باشد پایگاه داده را در کنسول PS5 خود بازسازی کنید. به عنوان یک گزینه طراحی شده در حالت ایمن PS5، به اسکن درایو کمک می کند و یک پایگاه داده جدید از همه محتوا ایجاد می کند. نگران نباشید، داده های ذخیره شده شما را حذف نمی کند. حال بیایید نحوه استفاده از این گزینه را ببینیم.

  • مرحله 1: کنسول PS5 خود را با فشار دادن دکمه پاور به طور کامل خاموش کنید.
  • مرحله 2: دکمه پاور را دوباره فشار دهید و پس از شنیدن صدای بوق دوم (حدود 7 ثانیه) آن را رها کنید.
  • مرحله 3: کنترلر خود را از طریق کابل USB به کنسول PS5 خود وصل کنید و دکمه PS را فشار دهید. سپس PS5 شما به حالت Safe Mode راه اندازی می شود.
  • مرحله 4: در حالت Safe Mode، گزینه پنجم Rebuild Database را انتخاب کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا عملیات به پایان برسد.

بسته به نوع و تعداد اقلام داده، عملیات ممکن است چندین ساعت طول بکشد. بنابراین، لطفا صبور باشید و کنسول را در طول فرآیند خاموش نکنید.

راه حل 6: بازنشانی PS5 (نصب مجدد نرم افزار سیستم)

راه دیگر برای رفع مشکل انجماد یا خرابی PS5، نصب تمیز نرم افزار سیستم PS5 با استفاده از گزینه هفتم در حالت ایمن – Reset PS5 (نصب مجدد سیستم نرم افزار) است. لطفاً توجه داشته باشید که تمام اطلاعات ذخیره شده شما در کنسول در حین نصب پاک حذف خواهند شد. بنابراین، به یاد داشته باشید که از قبل از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

  • مرحله 1: یک هارد اکسترنال بزرگتر را برای ذخیره اطلاعات PS5 به کنسول متصل کنید. سپس به Settings > System > System Software > Backup and Restore > Back Up Your PS5 بروید تا از تمام اطلاعات کنسول PS5 خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • مرحله 2: یک درایو فلش USB را به رایانه شخصی ویندوزی متصل کنید و آن را به FAT32 فرمت کنید. سپس یک پوشه جدید به نام PS5 روی آن ایجاد کنید. در داخل پوشه، یک پوشه UPDATE ایجاد کنید. به صفحه به روز رسانی نرم افزار سیستم PS5 بروید و فایل نصب مجدد PS5 را در پوشه UPDATE دانلود کنید.
  • مرحله 3: درایو فلش USB را به کنسول PS5 خود وصل کنید و در حالت Safe Mode بوت کنید.
  • مرحله 4: Reset PS5 (Reinstall System Software) > Update from USB Storage Device > OK را انتخاب کنید.

امیدوارم خرابی PS5 در مورد شما پس از نصب مجدد تمیز حل شود.

چگونه صفحه سیاه PS5 را تعمیر کنیم؟

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *