نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

حذف نوار صفحه مانیتور

حذف نوارهای روی صفحه مانیتور سونی

آیا صفحه نمایشگر شما چشمک می زند یا خطوطی در تصویر شما وجود دارد؟ وحشت نکنید. من تعدادی از نکات را برای شما حل می کنم تا رایج ترین مشکلات را حل کنید. مراحل را یکی یکی طی کنید تا راه حل را بیابید.

حذف خطوط روی صفحه

در این مقاله نحوه حل مشکل خطوط روی صفحه مانیتور سونی خود را در 6 مرحله توضیح می دهیم. مراحل زیر را پوشش می دهیم:

  • مانیتور را خاموش و دوباره روشن کنید.
  • کابل ها را چک کنید.
  • وضوح را تنظیم کرده و منبع دیگری را امتحان کنید.
  • صفحه خود را کالیبره کنید
  • میزان تازه سازی را تنظیم کنید.
  • درایور کارت گرافیک را به روز کنید.

مرحله 1: مانیتور را خاموش و دوباره روشن کنید

گاهی اوقات، مشکلات را می توان با یک راه حل ساده برطرف کرد. در این حالت، مانیتور را دوباره راه اندازی کنید. صفحه را خاموش کنید، حدود 2 دقیقه آن را خاموش کرده و دوباره روشن کنید.

مرحله 2: کابل ها را بررسی کنید

بررسی کنید که آیا از کابل های مناسب در اتصالات مانیتور سونی خود استفاده می کنید و آیا تصاویر دیجیتال را با کابل آنالوگ منتقل نمی کنید یا خیر. در این مقاله می توانید همه چیز روی کابل ها را بخوانید. بررسی کنید که آیا آنها را به درستی به پورت ها وصل کرده اید یا خیر. همچنین بررسی کنید که آیا کابل ها سالم هستند و فاقد پین خم شده هستند یا خیر. کابلهای قدیمی را تعویض کنید. پیچ خوردگی در کابل یا هر گونه تماس خمیده ممکن است باعث ظاهر شدن خطوط شود.

مرحله 3: وضوح را تنظیم کرده و منبع دیگری را امتحان کنید

اگر وضوح صفحه نمایش شما بسیار زیاد یا خیلی پایین تنظیم شده باشد، ممکن است تصویر به درستی نمایش داده نشود. وضوح تصویر را با حداکثر وضوح صفحه نمایش خود تنظیم کنید. با اتصال منبع دیگری، مانند لپ تاپ یا کنسول بازی، می توانید بررسی کنید که آیا مشکل اصلی لپ تاپ یا دسکتاپ شما است.

مرحله 4: صفحه خود را کالیبره کنید

کالیبراسیون به درستی صفحه نمایش شما را برای استفاده تنظیم می کند. ویندوز دارای عملکرد کالیبراسیون خودکار است. در این مقاله می توانید نحوه استفاده از این برنامه را مطالعه کنید.

مرحله 5: میزان تازه سازی را تنظیم کنید

نرخ تازه سازی نشان می دهد که چند بار نمایش تصویر در هر ثانیه به روز می شود. هر چه نرخ تازه سازی بیشتر باشد، تصویر هموارتر نمایش داده می شود. مهم است که مانیتور سونی شما و لپ تاپ یا رایانه شما از نرخ تازه سازی یکسانی استفاده کنند. در غیر این صورت، ممکن است صفحه شروع به لرزش کند. در این مقاله می توانید نحوه تنظیم نرخ تازه سازی را بخوانید.

مرحله 6: درایور کارت گرافیک را به روز کنید

نرم افزارهای قدیمی علت احتمالی چشمک زدن یا خطوط روی صفحه شما هستند. به همین دلیل باید درایور کارت گرافیک را به روز کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *