نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تمام خطاهای دوربین بدون آینه سونی

خطاهای دوربین بدون آینه سونی / چه دوربین بدون آینه سونی شما جدید باشد یا قدیمی، ممکن است هر از گاهی با یک یا چند پیام خطا مواجه شوید. بیایید نگاهی به برخی از مشکلات رایج و نحوه حل آنها بیندازیم.

خطای 1: “خطای دوربین خاموش کردن و روشن کردن”

یک جستجوی سریع در اینترنت نشان می‌دهد که این اشتباه رایج‌ترین خطا در دوربین‌های بدون آینه سونی است. ولی خب معنیش چی میشه؟

  • این خطا ممکن است زمانی که دوربین خود را روشن می کنید یا بلافاصله پس از اتمام فرآیند بوت آپ ظاهر می شود. همچنین ممکن است درست در وسط یک عکسبرداری اتفاق بیفتد، که ممکن است بسیار ناخوشایند باشد. اگرچه دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد، یکی از رایج ترین آنها مربوط به مشکلات شاتر است.
  • علاوه بر این، تعداد زیادی از دوربین‌های بدون آینه سونی دارای سیستم تثبیت‌کننده تصویر درون بدن (IBIS) هستند. برای چنین دوربین‌هایی، علت مشکل می‌تواند مربوط به نقص عملکرد IBIS یا تثبیت سنسور باشد.
  • سومین دلیل احتمالی می تواند مشکل مدار الکترونیکی باشد و در این مورد، احتمالاً درست در هنگام راه اندازی ظاهر می شود.
  • دلیل نهایی مشکل می تواند یک تصادف باشد. حوادث از ضربه و ریزش گرفته تا آسیب رطوبت، آب یا مایعات و اتصال منابع برق نادرست منجر به اتصال کوتاه می شود.

اگر پیغام خطا بلافاصله بعد از تصادف می آید، خوب است آن را در حین تعمیر در نظر بگیرید.

خطاهای دوربین بدون آینه سونی

حل این مشکل دقیقاً آسان نیست اما غیرممکن هم نیست.

  • ابتدا، ممکن است متوجه شوید که وقتی پیام ظاهر می شود، دوربین ممکن است قفل شود. در نتیجه، هنگامی که می‌خواهید آن را خاموش کنید، پیام احتمالاً روی صفحه باقی می‌ماند. برای خاموش کردن آن، کافی است دکمه پاور را در حالت خاموش قرار دهید و سپس باتری را بردارید یا برق را قطع کنید. اولین راه حل این است که آنچه دوربین به شما می گوید را انجام دهید، خاموش و سپس روشن کنید.
  • اگر علت گیر کردن شاتر باشد، خاموش و روشن کردن دوربین باعث تنظیم مجدد و درست کارکردن آن می شود. به طور مشابه، این عمل خطای ناشی از نقص عملکرد IBIS را برطرف می کند.
  • اگر پیام خطا همچنان پس از چرخه برق ظاهر می شود، می توانید دوربین را بازنشانی کنید. به منو بروید و تب “تنظیمات” را پیدا کنید. با این حال، اگر دوربین همچنان ثابت است، نمی توانید به منو دسترسی پیدا کنید و آن را بازنشانی کنید.

ممکن است فقط مجبور شوید به مرکز تعمیر مراجعه کنید، اگر اینطور است یا اگر بعد از چرخه برق برای مدتی کار کرد، دوباره پیام خطا را نشان داد.

خطای 2: نمایش داده نمی شود

یکی دیگر از خطاهای رایج در این نوع دوربین ها، خطای تصویر «نمایش نشدن» است. برخی از دلایل این خطا عبارتند از:

  • استفاده از کارت حافظه یکسان در چندین دستگاه
  • پر کردن کارت حافظه بیش از حد لازم
  • تداخل با کارت حافظه در حین استفاده
  • خارج کردن یا قرار دادن نامناسب کارت حافظه
  • نفوذ ویروس به دستگاه مانع عملکرد می شود

اکنون که سرنخی از دلایل احتمالی خطا دارید، اجازه دهید برخی از احتمالات را در مورد نحوه بازیابی تصاویر و رفع خطا بررسی کنیم:

  • برای شروع، سعی کنید تصاویر جدیدی بگیرید و سعی کنید آنها را مشاهده کنید. در صورتی که قادر به مشاهده آنها نباشید، ممکن است لازم باشد کارت SD را در دوربین فرمت کنید. اما اگر تصاویر جدید بدون مشکل نمایش داده شوند، ممکن است مشکل از تصاویر قدیمی شما باشد. سپس ممکن است سعی کنید از نرم افزار تعمیر عکس برای رفع آنها و رفع خطا استفاده کنید.
  • گزینه دیگر این است که تصاویر را به یک برنامه ویرایش در JPEG، PNG یا حتی BMP صادر کنید. پس از صادرات، سعی کنید دوباره آنها را باز کرده و ذخیره کنید. پس از انتقال یا صادر کردن تصاویر، کارت SD را فرمت کنید، آنها را دوباره بارگیری کنید و بررسی کنید که آیا همان پیام خطا ظاهر می شود.
  • اگر مشکل همچنان ادامه داشت، با رفتن به Settings>Apps>Reset App Preferences برنامه ها را بازنشانی کنید. اگر این ابزار کار نمی کند، داده های برنامه های آلبوم را پاک کنید. برای انجام این کار، به Settings>Apps>All> بروید، سپس “Albums” و سپس “Clear Data” را انتخاب کنید.

تعویض واشر مینی دوربین سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *