نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

برطرف کردن مشکلات رایج ps4

مشکلات رایج ps4. همانند دیگر تجهیزات الکترونیکی و دیوایس های الکتریکی در ps4 هم مشکلاتی را می‌بینیم که گاها آزاردهنده هستند و ما می خواهیم در این مقاله به بررسی رایج ترین مشکلات به همراه روش های حل آن ها و راهکارهای پیشنهادی بپردازیم.
توجه : قبل از هر تلاشی برای برطرف کردن مشکل پلی استیشن خود اول از آپدیت بودن سیستم عامل خودتون به بالاترین نسخه اطمینان حاصل کنید.

چراغ چشمک زن آبی

از همان روزهای اول چراغ چشمک زن آبی نشان دهنده یک مشکل فنی و اساسی در کنسول پلی استیشن ۴ بود و تا به امروز بعد از گذشت چندین سال این مشکل همچنان برقرار است. این ام این چراغ چشمک زن آبی به چراغ خط ابی مرگ معروف است چرا که وقتی این چراغ را بر روی کنسول خود قبل از اینکه کاملاً روشن شود و به رنگ سفید تغییر رنگ بدهد مشاهده می کنید و بعد از آن پلی استیشن شما بدون هیچ توضیحی خاموش می شود به معنای این است که یک مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری در پلی استیشن شما وجود دارد و هرچه سریعتر باید به رفع این مشکل بپردازید.
مشکلات رایج ps4
مشکلات رایج ps4

راهکار‌ها

اگر پلی استیشن خود را تازه تهیه کرده‌اید یا همچنان از مهلت گارانتی آن باقی مانده است بهترین و منطقی‌ترین راه این است که پلی استیشن خود را به نمایندگی تحت گارانتی برده تا به صورت رایگان بررسی و عیب یابی شود در غیر این صورت و به راه کارهایی که خود کمپانی سونی درباره این مشکل پیشنهاد داده عمل کنید.
• اگر از اسمارت تی وی ها استفاده می کنید طبق گزارش هایی که توسط بسیاری از کاربرانPS4 منتشر شده است ، توصیه می‌شود که فریم ویور تلویزیون خود را به‌روزرسانی بکنید ، در بسیاری از موارد این کار باعث رفع مشکل خط آبی مرگ میشود و کاربران خروجی صدا و تصویر را ازPS4خود می گیرند.
• ممکن از مشکل از کابل HDMI باشد !! پورت های خروجی HDMI بر روی تلویزیون و همچنینPS4 خود را به دقت بررسی کنید تا مشکلات مانند دفرمه شدن سر کابل و یا پورت‌های خروجی و ورودی ‏HDMI وجود نداشته باشد. از طرفی خود کابل HDMI را هم بررسی کنید تا پارگی‌ای یا قطع شدگی‌ای بر روی کابل HDMI وجود نداشته باشد!
• در بعضی موارد دیده شده که مشکل از منبع تغذیه باشد. برای بررسی این مورد ابتدا از خاموش بودنPS4 خودتون اطمینان پیدا کنید سپس کابل برق را از دستگاه جدا کرده و ورودی کابل برق به دستگاه و همچنین سیم را به خوبی بررسی کنید. اگر از سه راهی استفاده میکنید حتما سالم بودن آن را بررسی کنید!
• ممکن است مشکل از هارد دستگاه باشد ! ابتدا مطمئن شوید کهPS4شما به طور کامل خاموش است سپس تمامی کابل را از آن جدا کرده تا بتوانید به صورت آزادانه به آن دسترسی داشته باشید سپس با توجه به نوع دستگاه خودتون و توضیحاتی که درباره دسترسی به هارد درایو دستگاه گفته شده است هارد خودتون رو بیرون بیاورید و آن را از نظر سلامت فیزیکی بررسی کنید اگر مشکلی نداشت آن را به جای خودش برگردونید و مطمئن شوید که اتصال ها به درستی برقرار شده است و دوباره PS4خودتون رو روشن کنید!
-در بعضی موارد ممکن است مشکل از کنترلر باشد! ابتدا دکمه PS بر روی دسته خودتون رو فشار بدهید تا پلی استیشن به حالت Rest mode برود بعد از ظاهر شدن نوار نارنجی دوباره دکمه پی اس را نگه داشته تا این بار نوار به رنگ سفید تغییر رنگ بدهد در واقع شما با این کار کنترلر خودتون رو ریست کردید و ممکن است با همین کار کوچک خط آبی مرگ از بین برود وps4شما به روال طبیعی خودش برگردد!

چراغ چشمک زن قرمز

چراغ چشمک زن قرمز که به خط قرمز مرگ شهرت دارد یکی دیگر از چراغ های هشدار دهندهps4به شمار می رود.با اینکه این چراغ چشمک زن و اندازه چراغ چشمک زن آبی خطرناک نیست اما همچنان نشان دهنده یک مشکل درps4شما هست. این چراغ قرمز رنگ نشان دهنده گرم شدن بیش از حدps4 می باشد برای رفع این مشکلps4 خودتون رو برای مدتی خاموش کنید و به آن استراحت بدهید تا خنک شود.‏ قرار دادنps4 به صورت عمودی نیز موجب کاهش دما می شود و توصیه میشه که از استندهای دارای فن خنک کننده استفاده شود.
مشکلات رایج ps4

مشکلات مربوط به دیسک در ps4

در موارد دیده شده که پلی استیشن دیسکی را که درون آن قرار دادیم را نمیخواند.برای رفع این مشکل ابتداps4 خودتون رو به طور کامل خاموش کنید و بعد از چند ثانیه کابل برق را از پشت آن بکنیم و به مدت یک الی دو دقیقه صبر کنید سپس کابل برق و دوباره به پلی استیشن خود وصل کنید و دستگاه را روشن کنید اگر همچنان مشکل پابرجاست آن را به یک مرکز تعمیر برده و نشان دهید .
‌مشکل دیگر خارج شدن ناگهانی دیسک ازps4 هست

راهکارهای رفع مشکل

در بسیاری از منابع برای حل این مشکل تنها و تنهاگفته شده است که با تعمیر دستگاه این مشکل برطرف خواهد شد اما یک راه حل ساده و بسیار کوتاه برای این مشکل وجود دارد که ممکن است مشکل را برطرف کند!!
ابتدا تمامی کابل هایی که بهPS4شما متصل است اعم از کابل HDMI و کابل برق را از آن جدا کرده و بعد از ۱۰ ثانیه دکمه پاور را فشار دهید و با این کارPS4 مدت نیم ثانیه روشن خواهد شد! شاید براتون عجیب باشه که چگونه بدون اتصال کابل برقPS4 شما روشن میشود اما این امکانپذیر است به دلیل اینکه خازن ها و ترانسفورماتور های موجود درPS4برق را برای مدتی پس از جدا کردن کابل برق در خودشون نگه میدارد و روشن شدنPS4 در این مدت زمان امکان پذیر است ! بعد از این کار به مدت ۵ ثانیه بشمارید دولت آمریکا به پلی استیشن خود متصل کنید و آن را روشن کنید ممکن است با این راه حل کوتاه که کمتر از یک دقیقه زمان می برد مشکل خروج ناگهانی دیسک ازPS4 شما برطرف شود و دیگر نیازی به تعمیر نباشد
مشکلات رایج ps4

مشکلات صوتی و تصویری PS4

اغلب مشکلات صوتی و تصویری PS4 مربوط به کابل HDMI ورودی آن به تلویزیون و خروجی آن به پلی استیشن مربوط می شود! اگر کابل HDMI و پورت های آن را به خوبی بررسی کردید و مشکلی در آن‌ها ندیدید ممکن است مشکل سخت افزاری در PS4شما به وجود آمده باشد و یا ممکن است اشکال از تلویزیون شما باشد. اگر تلویزیون دیگری در اختیار دارید از آن برای تست کردن سلامتPS4 خودتون امتحان کنید در غیر این صورتPS4 خود را به مراکز تعمیر ببرید!

خاموش شدن ناگهانیPS4 رنجی وصف ناشدنی

این مشکل که یکی از رایج ترین مشکلات ps4 است هنگامی که اتفاق می افتد چراغ های چشمک زن آبی و یا قرمز بر روی کنسول مشاهده میشه که در بالا به صورت کامل درباره آنها توضیح دادیم ! اما در رابطه با این مشکل ابتدا از صحت کابل ‏HDMI و هاردPS4 خودتون اطمینان حاصل کنید و در نهایت بررسی کنید که Ps4 شما خوبی تحویل می‌شود و دمای آن بالا نمی رود!
مشکلات رایج ps4

مشکل WIFI در ps4

اگر در اتصال به اینترنت مشکل دارید ابتدا مدم خودتون رو خاموش کنید و برای چند دقیقه صبر کنید سپس دوباره آن را روشن کنید و سعی کنید به آن متصل شوید ، اگر همچنان می توانید به آن متصل شوید بهتر است از یک کابل ethernet استفاده کنید وps4 خودتون رو به طور مستقیم به اینترنت وصل کنید از بازی های آنلاین خود لذت ببرید!
مشکلات رایج ps4

مشکلات DualShock

به ندرت اتفاق می افتد که بعضی از ویژگی های دستهps4 مانند ویبره و یا عملکرد دکمه های آن دچار اختلال شود اما اگر با این مشکلات روبرو شدید بهترین و راحت ترین راه برای رفع این مشکلات ریست کردن دسته‌یps4 هستش. برای این منظور از یک سوزن و یا گیره کاغذ استفاده کنیم و فرورفتگی را که در پشت دسته و سمت چپ آن وجود دارد را به داخل فشار دهید و بعد از چند ثانیه فشار دادن دسته‌ی شما ریست میشود. سپس دسته‌ی خودتون رو با کابل usb به دستگاه متصل کنید و دکمه‌ی ps را بزنید تا دوباره با دستگاه شما pair بشه !!

روشن نشدن ps4

یکی از بدترین لحظه های یک گیمر میتونه روشن نشدن دستگاه اون باشه و این مشکل نیز برای پلی استیشن اتفاق می افتد! ممکنه با فشار دادن دکمه ps از روی دسته و یا حتی دکمه پاور از روی خود کنسول دستگاه شما روشن نشود و در چنین شرایطی توصیه میشه که کابل برق پلی استیشن و تمامی کابل های متصل به آن را جدا کرده و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید سپس تمامی کابل ها را وصل کنید و دسته ps4 را با کابل usb به دستگاه متصل کنید دکمه ps را بزنید!
نکته : اگر با هر یک از این مشکلات روبرو شدید و راه های پیشنهادی ما را انجام دادید ولی نتیجه‌ای نگرفتید و همچنان مشکل پابرجاست بهترین کار بردن دستگاه به یک مرکز معتبر برای تعمیر می باشد !

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: راهنمای دسترسی به منوی مخفی تلویزیون سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *