نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

احیا تجارت گوشی هوشمند سونی

آیا تجارت گوشی های هوشمند سونی تمام شده است یا می توان آن را دوباره احیا کرد؟

بین 31 مارس تا 30 ژوئن 2019، سونی فقط 900000 تلفن هوشمند ارسال کرد. این اولین باری است که سونی از زمان شروع به فروش گوشی های خود کمتر از 1 میلیون گوشی را در یک ربع به فروش رسانده است. سونی که به طرز وحشیانه ای توسط تولیدکنندگان چینی شکست خورد، بازار ایالات متحده را ترک کرده است زیرا در تلاش مأیوس کننده ای برای جلوگیری از خونریزی شکست خورده است. بدون بخش سودآور بازی برای تقویت آن، Sony Mobile در حال حاضر مرده است.

در ماه مه، مدیرعامل جدید سونی، کنیچیرو یوشیدا، گفت که تجارت تلفن های هوشمند آن ضروری است و تلفن ها را (مولفه ای ضروری برای پایداری نام تجاری سخت افزار ما) توصیف کرد، زیرا نسل های جوان دیگر تلویزیون تماشا نمی کنند و تمایل دارند ابتدا از تلفن های هوشمند استفاده کنند. او اشتباه نمی کند، اما سوال بزرگ این است که سونی چگونه این کار را انجام می دهد؟

پیشرفت سونی

سونی در سال 2001 در مشارکت مشترک با اریکسون وارد تجارت تلفن همراه شد. آن روزهای اولیه تلفن، موفقیت های زیادی به همراه داشت، و سونی با نام تجاری Walkman خود ترکیب کرد و به نوآوری بسیاری از پیشرفت های مثبت جدید برای گوشی ها، به ویژه در زمینه عکاسی و موسیقی کمک کرد.

سونی اریکسون در اوج خود در سال 2007، 9٪ سهم بازار را بر اساس حمل 103.4 میلیون تلفن داشت، اما پس از آن که iPhone و تلفن های جدید Android برای همیشه تغییر صحنه را آغاز کردند، اوضاع ناخوشایند شد. مشارکت اریکسون در حالی که سونی برای دستیابی به کنترل در تغییر از تلفن های همراه به گوشی های هوشمند تلاش می کرد، تیره شد و در سال 2011 خرید آن اعلام شد.

با تغییر نام تجاری Sony Mobile، طیف وسیعی از گوشی های Xperia عرضه شد و سونی به طور پیوسته دوباره در حال حرکت بود. این شرکت 34.3 میلیون تلفن هوشمند در سال 2012 فروخت و چهارمین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند از نظر سهم بازار در سه ماهه پایانی همان سال بود. در سال 2014، بالاترین میزان 40 میلیون تلفن هوشمند عرضه شده را داشت، اما از آن زمان به بعد همه چیز نزولی بوده است.

مارپیچ رو به پایین

در حالی که پیش بینی اصلاح شده غم انگیز سونی گفته بود که امسال 4 میلیون تلفن به فروش می رساند، ممکن است شما را متعجب کند که چرا مشکل دارد. دو نکته را باید در نظر بگیرید: اول اینکه هزینه فروش این گوشی ها چقدر است و دوم اینکه یک قطعه برای سونی چقدر کوچک است؟

سونی در سال 2018 6.5 میلیون گوشی فروخت که هزینه آن 879 میلیون دلار بود. این تقریباً 1 درصد از سهم بازار را در بر می گیرد. ضررهای بزرگ پایدار نیست و منجر به کاهش عمده ای در Sony Mobile شده است زیرا سعی می کند هزینه های عملیاتی را کاهش دهد، از این رو از برخی بازارها خارج می شود. خطری که وجود دارد این است که برش هایی از این قبیل، همراه با رکود بازار گوشی های هوشمند به طور کلی، می تواند سونی را مجبور کند که دست به کار شود.

کاهش فروش به این معنی است که دستگاه های سونی کمتری در بازار وجود دارد و افراد کمتری از برند حمایت می کنند.

کجا همه چیز اشتباه بوده است؟

استراتژی سونی مبنی بر انتشار پرچمدار جدید هر شش ماه به جای چرخه سالانه ای که اکثر تولیدکنندگان به آن پایبند هستند، به نظر نمی رسد به آن لطف کرده باشد و احتمالاً در افزایش هزینه های عملیاتی آن نقش داشته است. همچنین قیمت آن نسبت به بقیه بازار سرسختانه متوقف شده است، اما دلایل دیگری نیز در حال کاهش است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *