نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تمیز کردن لنز دوربین

تجهیزات تمیز کردن لنز دوربین عکاسی سونی

تمیز کردن لنز دوربین / در گذشته، بارها و بارها به ما نشان داده است که گرد و غبار داخلی و سایر مصنوعات به ندرت بر کیفیت تصویر تولید شده توسط لنزهای شما تأثیر می گذارد. با توجه به پیچیدگی طراحی اپتیک در یک لنز، لنزها به ندرت تحت تأثیر این نقص های کوچک مانند گرد و غبار لنز قرار می گیرند. با این اوصاف، هر قطعه از تجهیزاتی که در قفسه‌های LensRentals.com قرار دارد، چندین بار قبل از ارسال به‌طور کامل تمیز و بازرسی می‌شود.

تمیز کردن و بازرسی منظم وسایل شما و کمک به طولانی شدن عمر و ارائه بالاترین کیفیت تصاویر ممکن به شما کمک می کند. امروز، می‌خواهم شما را با نحوه تمیز کردن و بازرسی اغلب شیشه‌هایی که از دفترمان به این طرف و آن طرف فرستاده می‌شود و برخی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم آشنا کنم.

تمیز کردن لنز دوربین

تمیز کردن لنز را می توان با 4 ابزار اصلی انجام داد – یک پارچه لنز، یک دمنده موشک، دستمال مرطوب، و یک قلم لنز / قلم مو. استفاده از و یا همه این ابزارها به تمیز نگه داشتن تجهیزات دوربین سونی و ظاهری جدید کمک می کند. اغلب، این محصولات را می‌توان تنها با چند دلار در فروشگاه‌های دوربین سونی پیدا کرد، و ایده خوبی است که آنها را برای مواقع اضطراری یا تمیز کردن اضطراری تجهیزات دوربین سونی خود در کیف دوربین سونی خود قرار دهید.

تمیز کردن لنزهای خود

بهترین راه برای از بین بردن زباله های بزرگ از لنز استفاده از دمنده موشک است، زیرا نیازی به تماس با لنز نیست (که اغلب می تواند لکه های خود را ایجاد کند و خطر خراشیدن عنصر جلو یا عقب را به همراه دارد). هنگامی که اجسام بزرگ از عنصر شیشه ای جدا شدند، توصیه می شود با یک محلول تمیز کننده مرطوب و یک پارچه میکروفیبر تمیز تمیز شوند. به سادگی عنصر شیشه را به آرامی خیس کنید و با یک پارچه میکروفیبر تمیز با حرکت دایره ای جهت عقربه های ساعت یا دستمال مرطوب کارل زایس (به دنبال آن یک پارچه میکروفایبر خشک تمیز) به آرامی عنصر را تمیز کنید. با این حال، گاهی اوقات، محلول‌های تمیزکننده مرطوب رگه‌ای از خود به جای می‌گذارند، و برای این کار، ما ترجیح می‌دهیم از ابزاری به نام LensPen استفاده کنیم و یک بار دیگر به سادگی روی آن ناحیه برویم.

با این حال، اگر قسمت جلویی یا پشتی لنز شما به اندازه کافی کثیف نیست که تمیز کردن مرطوب را تضمین کند، می‌توانید از روشی که در اینجا در LensRentals می‌نامیم، استفاده کنید، روش “Hah”. روش “Hah” این است که به سادگی اما با دقت از نفس گرم خود برای مه کردن شیشه استفاده کنید و سپس با استفاده از یک پارچه میکروفیبر تمیز تمیز کنید. این روش برای فیلترها نیز توصیه می‌شود، زیرا اغلب دارای پوشش خاصی بر روی آنها هستند که تمیز کردن آنها را با استفاده از محلول‌های تمیزکننده مرطوب دشوار می‌کند.

بشکه لنز

اغلب، ما از مسواک برای کمک به تمیز کردن لوله لنز استفاده می کنیم. دندان‌های موجود در مسواک به تمیز کردن نخلستان‌های کوچک اغلب روی حلقه‌های زوم و فوکوس کمک می‌کنند. من (شخصا) توصیه می کنم از محلول های مرطوب روی لوله لنز استفاده نکنید، زیرا مایعات می توانند به راحتی وارد لنز شوند و موتورهای فوکوس الکترونیکی را از بین ببرند. آنچه راجر همیشه می گوید را به خاطر بسپارید، علیرغم گفته های سازنده، چیزی به نام لنز ضد آب و هوا واقعی وجود ندارد.

تماس با لنز

هرگز توصیه نمی شود مخاطبین لنز را تمیز کنید، مگر اینکه نوعی کد خطا را دریافت کنید یا نیاز به تشخیص روی لنز داشته باشید. اغلب تماس‌های لنز از فلزات حساس و نرم ساخته شده‌اند، بنابراین تمیز کردن آن‌ها گاهی اوقات می‌تواند بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، ضرر دارد. با این حال، اگر کد خطای اتصال را دریافت می کنید، می توانید سعی کنید مخاطبین را با استفاده از یک مداد پاک کن ساده تمیز کنید.

اگرچه در استفاده از این روش مراقب باشید، تا مطمئن شوید که براده های پاک کن وارد لنز نمی شود. گزینه دیگر استفاده از یک سواب الکلی و پارچه تمیز است، اگرچه من توصیه می کنم دوباره این کار را به اندازه کافی انجام دهید، و اگر نوعی کد خطا دریافت می کنید.

گرد و غبار برای همیشه بخشی از عکاسی خواهد بود و شما هرگز از آن رهایی نخواهید داشت. بعید است که کمی گرد و غبار بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارد، اما با جلوگیری از تجمع گرد و غبار، می توانید از هزینه های گران قیمت تمیز کردن حرفه ای لنزهای خود جلوگیری کنید. تمیز کردن حرفه‌ای بخش‌های داخلی لنز نه تنها زمان‌بر و پرهزینه است، بلکه خطر آسیب رساندن به لنز و ایجاد مشکلات بیشتر در آینده را نیز در پی خواهد داشت. در اینجا چند نکته ساده برای جلوگیری از گرد و غبار در لنز شما وجود دارد.

  • زمانی که از لنزها (و دوربین سونی) خود استفاده نمی کنید، آن را در جایی قرار دهید
  • هر از گاهی آن موارد را تمیز کنید
  • همیشه درپوش لنزها را در زمانی که از وسایل خود استفاده نمی کنید نگه دارید

تست تجهیزات شما

من در این مورد توضیح می‌دهم، اما جوی میلر، فناوری لنز ما، اخیراً مقاله‌ای در مورد آزمایش تجهیزات شما و اصلاح هرگونه مشکل وضوح و فوکوس که ممکن است با آن مواجه شوید، نوشته است. با گذشت زمان، همه لنزها نرم‌تر می‌شوند و بیشتر مستعد فوکوس نادرست می‌شوند، بنابراین مهم است که تجهیزات خود را به طور مرتب آزمایش کنید تا فوکوس دوربین سونی خود  را بررسی کنید و مطمئن شوید که فوکوس عقب یا جلو نیست.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *