نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

5 مشکل تبلت سونی اکسپریا

راهکارهای رفع 5 مشکل تبلت سونی اکسپریا

5 مشکل تبلت سونی اکسپریا/ تبلت اندرویدی فوق باریک سونی یکی از بهترین انتخاب های ما برای تعطیلات است. طراحی شیک و سبک در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. قدرتمند و پر از ویژگی است. و مشخصاتش خوبه بسیاری از مردم قبلاً یکی را خریداری کرده‌اند، اما به ندرت در دنیای لوازم الکترونیکی مصرفی قابل استفاده است. اکثر مردم با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد، اما برخی ناگزیر خواهند بود. در این مقاله مشکلات Sony Xperia Tablet Z را با راه‌حل‌ها و راه‌حل‌های پیشنهادی برای شما آورده‌ایم.

5 مشکل تبلت سونی اکسپریا

حساسیت صفحه نمایش لمسی

تعدادی از دارندگان Xperia Tablet Z مشکلاتی را در مورد حساسیت صفحه نمایش لمسی گزارش کرده اند. برخی از افراد آن را بیش از حد حساس می دانند و با کشیدن انگشت مشکل داشتند. گاهی اوقات هنگام کشیدن انگشت، صفحه لمسی آن را به عنوان چندین لمس ثبت می کند و اقدامات ناخواسته ای مانند باز کردن برنامه ها را انجام می دهد.

راه حل های بالقوه:

  • به روز رسانی سیستم عامل می تواند به کاهش مشکل کمک کند. اگر می‌خواهید بررسی کنید که آخرین به‌روزرسانی‌ها را دارید، نماد منو را بزنید و برنامه Update Center را انتخاب کنید. یا نرم افزار PC Companion را روی رایانه خود نصب کنید، رایانه لوحی خود را از طریق USB وصل کنید و در صورت وجود هرگونه به روز رسانی به شما اطلاع خواهد داد.
  • برخی از افراد گزارش داده اند که حذف محافظ صفحه از پیش نصب شده می تواند به بهبود مشکلات صفحه نمایش لمسی کمک کند، اما برای جلوگیری از آسیب رساندن به صفحه نمایش باید احتیاط کنید و آن را با محافظ صفحه دیگری جایگزین کنید.

میکروفون بی صدا است

تعدادی از افراد با مشکل بسیار کم صدا بودن میکروفون داخلی مواجه شده اند، با این حال، به نظر می رسد که به برنامه ها و عملکردهای خاصی مانند تماس های اسکایپ و جستجوی صوتی محدود می شود. همچنین گزارش هایی مبنی بر خش خش و صدای کم هنگام ضبط صدا گزارش شده است. برای شروع، سعی کنید تبلت خود را بدون قاب تست کنید و مطمئن شوید که قاب یا پوششی که ممکن است استفاده می‌کنید، میکروفون لبه بالایی را نپوشاند.

راه حل:

همیشه می توانید یک میکروفون خارجی تهیه کنید یا از هدست بلوتوث استفاده کنید.

راه حل های بالقوه:

  • ممکنه مشکل سخت افزاری باشه از برنامه Xperia Diagnostics استفاده کنید و نتایج را به پشتیبانی مشتری Sony گزارش دهید. اگر موافق باشند که ممکن است مشکل سخت افزاری باشد، جایگزینی برای شما ارائه می کنند.
  • این می تواند یک مشکل نرم افزاری مربوط به اسکایپ یا نرم افزار سیستم باشد یا تضاد بین این دو باشد. در این صورت ممکن است لازم باشد منتظر بروزرسانی باشید. می‌توانید از طریق تنظیمات > پشتیبان‌گیری و بازنشانی و سپس بازنشانی به داده‌های کارخانه، بازنشانی را امتحان کنید، تیک پاک کردن فضای ذخیره‌سازی داخلی را بزنید، سپس روی Reset tablet ضربه بزنید و همه چیز را پاک کنید (فقط مطمئن شوید که ابتدا نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید). حالا میکروفون را دوباره تست کنید.

مشکلات وای فای با اتصال و قطع اتصال

بسیاری از مردم هنگام تهیه تبلت یا گوشی هوشمند جدید با مشکلات وای فای مواجه می شوند. از آنجایی که راه‌اندازی‌های احتمالی بسیار زیادی وجود دارد، و مشکلات ممکن است به روترهای خاص مربوط شود، به ندرت یک راه حل واضح وجود دارد که برای همه کارساز باشد. همیشه ارزش دارد که با حذف اتصال، راه‌اندازی مجدد روتر و رایانه لوحی خود و راه‌اندازی تازه آن شروع کنید. اگر کار نکرد، برخی از ایده های زیر را امتحان کنید.

اغلب بین بلوتوث و وای فای درگیری وجود دارد. برخی از افراد هنگام اتصال لوازم جانبی بلوتوث، مانند صفحه کلید و ماوس، مشکلات قطع شدن Wi-Fi را گزارش کرده اند. این را می توان به راحتی آزمایش کرد. متاسفانه هیچ راه حل واضحی برای این مشکل وجود ندارد.

راه حل های بالقوه:

  • کانال روتر خود را تغییر دهید. مطمئن شوید که مک فیلتر خاموش است. سعی کنید حالت روتر را تغییر دهید. مطمئن شوید که DHCP روشن است و سعی کنید یک IP ثابت را تنظیم کنید. برای اطلاع از نحوه انجام این کارها باید به سازنده روتر یا ISP خود مراجعه کنید. همچنین باید مطمئن شوید که سیستم عامل روتر به روز است.
  • اگر هیچ چیزی جواب نداد، با سونی تماس بگیرید و ببینید آیا می توانید یک تبلت جایگزین تهیه کنید. احتمال بیرونی وجود دارد که مشکل سخت افزاری باشد.

بدون پشتیبانی exFAT برای کارت های SD

نسخه LTE Sony Xperia Tablet Z از فرمت exFAT برای کارت‌های SD پشتیبانی نمی‌کند. فقط نسخه Wi-Fi Xperia Tablet Z این کار را می کند. این بدان معناست که نمی‌توانید فایل‌های بزرگ‌تر از 4 گیگابایت را بدون روت کردن در نسخه LTE دریافت کنید، که بدیهی است اگر می‌خواهید فیلم HD تماشا کنید ایده‌آل نیست.

راه حل های بالقوه:

  • سونی فاش کرده است که روی به‌روزرسانی کار می‌کند که فرمت exFAT را روی کارت‌های SD در نسخه LTE فعال می‌کند، اما هیچ مقیاس زمانی مشخصی وجود ندارد.
  • می توانید تبلت اندرویدی خود را روت کنید و برنامه ای را دانلود کنید که به شما امکان می دهد از فرمت های exFAT و NTFS استفاده کنید.

آسیب آب

این اجتناب ناپذیر است که برخی افراد در نهایت تبلت Xperia Z خود را با آب بکشند. شایان ذکر است که این تبلت در برابر آب مقاوم است و هدف واقعی از این کار جلوگیری از آسیب تصادفی در صورت پاشیدن آن یا انداختن آن در آب است. ما به شدت توصیه می کنیم که از غوطه ور شدن عمدی آن خودداری کنید.

اگر به آب آسیب برساند، سونی آن را به صورت رایگان تعویض یا تعمیر نمی کند، مگر اینکه بتوانید ثابت کنید که آن را برای مدت طولانی زیر آب نبرده اید یا با باز بودن دریچه های محافظ، که بدیهی است سخت خواهد بود. بهتر است ریسک نکنید.

مطلب پیشنهادی: نحوه بازنشانی یا حالت کارخانه تبلت

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *