نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کار نکردن موتور یخچال

دلایل کار نکردن موتور یخچال

از آنجا که موتور یخچال و فریزر 80-90٪ از عمر خود را در حال فعالیت هستند، تشخیص اینکه چه زمانی کمپرسور بیش از حد کار می کند فقط با گوش دادن به صدای یخچال کار دشواری است. همانطور که می دانید، علائمی برای جستجو علت کار نکردن موتور یخچال وجود دارد که نشان می دهد یخچال شما نیاز به تعمیر دارد. اگر این علائم را مشاهده کردید ، زمان آن فرا رسیده است که یا به دنبال تعمیرکار یخچال بگردید و یا تمیزکاری دقیق یخچال اقدام نمایید.

اگر متوجه شوید که غذا درون یخچال قبل از تاریخ انقضای آن خراب می شود و یا آب و نوشیدنی ها درون یخچال به خوبی خنک نمی شود کمپرسور یا موتور یخچال ممکن است همان اثربخشی قبلی را نداشته باشد. یخچال باید ظرفیت نگه داشتن دما بین 35 تا 38 درجه فارنهایت را داشته باشد. باید به اندازه کافی سرد باشد تا گوشتی که از فریزر خارج شده و مستقیماً در یخچال قرار می گیرد به سختی ذوب شود. اگر متوجه شوید که تنظیمات دما روی کمترین دما تنظیم شده و هنوز هم بالای 38 درجه است ، می تواند مشکل یک کمپرسور معیوب باشد.

چگونه یخچال را ریست کنیم

رطوبت نشانه ورود هوای گرم به داخل یخچال است. اگرچه دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد ، اما این می تواند به این معنی باشد که کمپرسور برای ایجاد هوای خنک تر مجبور به فعالیت بیشتر است و همین موضوع می تواند دلیل خرابی و بروز مشکل در موتور یخچال شود. یخچال و فریزر در واقع یک دستگاه ساده است اگرچه تعیین مکان و دلیل مشکل ممکن است چالش برانگیز باشد. وقتی صحبت از دلایلی می شود که موتور یخچال دائماً کار می کند، این 5 مورد را قبل از هر اقدام دیگری بررسی کنید.

1.لاستیک درب یخچال: لاستیک های فرسوده بیشترین دلیل کار بی وقفه کمپرسور هستند. وقتی لاستیک درب یخچال فرسوده یا تاب خورده باشد، این شکاف ها باعث ورود هوای گرم و مرطوب به داخل یخچال می شود. به همین منظور کمپرسور برای خنک کردن هوای گرم و حفظ دمای مناسب باید بیشتر کار کند. توصیه می کنیم این اولین موردی باشد که هنگام عیب یابی یخچال که دائماً کار می کند بررسی شود.

  1. کثیف بودن سیم پیچ کندانسور: این سیم پیچ ها معمولاً در قسمت پایین یخچال یافت می شوند. هدف آنها متراکم شدن مبرد گاز به مایع داغ است. وقتی گاز به مایع تبدیل می شود و از طریق سیم پیچ ها عبور می کند، گرمای اضافی از طریق سیم پیچ ها پخش می شود. این مشکل وقتی بوجود می آید که سیم پیچ ها با مو ، خاک و باقی مانده ای که به مرور زمان جمع می شوند پوشیده شوند. از آنجا که سیم پیچ های کندانسور نمی توانند گرما را به طور موثر و نه به طور صحیح پراکنده کنند ، کمپرسور در تلاش برای خنک کردن بوده و دائماً کار می کند.

اگر گاز یخچال کم باشد چه میشود

  1. ترموستات معیوب: این بخش درجه حرارت سیم پیچ های اواپراتور را کنترل می کند. هنگامی که ترموستات خراب می شود ، برفک زدایی هرگز فعال نمی شود. اگر شک دارید که ترموستات باعث می شود یخچال دائماً کار کند ، می توانید از یک مولتی متر برای بررسی تداوم استفاده کنید.
  1. موتور فن اواپراتور معیوب : هدف این فن دو منظوره است. نه تنها هوا را از روی سیم پیچ ها خنک می کند بلکه هوای خنک را نیز بین محفظه های فریزر و یخچال گردش می دهد. اگر موتور به سادگی کار نمی کند یا می بینید که تیغه فن آنطور که باید چرخانده نمی شود، باید موتور فن را به طور کامل تعویض کنید.
  1. موتور فن کندانسور : این موتور فن شبیه موتور مستقیم بالا است و به جای آن هوا را از سیم پیچ های کندانسور عبور می دهد. اگر برای مشکلات مشابه عیب یابی می کنید ، احتمالاً این موتور جریان مناسبی ندارد یا تیغه فن گیر کرده است.
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *