نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه بفهمیم تلویزیون سونی تیونر دیجیتال دارد یا خیر

روزهایی که برای تماشای تلویزیون سونی نیاز به آنتن داشت، گذشته است: امروزه، به ندرت می توان خانه ای را پیدا کرد که تلویزیون سونی قدیمی و آنتن پوشی داشته باشد. در عوض، اکثر مجموعه‌های مدرن شامل تیونرهای دیجیتال داخلی یا جعبه‌های مبدل دیجیتال خارجی هستند. یک تیونر دیجیتال به تلویزیون سونی اجازه می دهد تا سیگنال های تلویزیون سونی دیجیتال را که توسط ایستگاه های تلویزیون سونیی پخش می شود، دریافت کند.

روش شناسایی تیونر دیجیتال تلویزیون

اگر تلویزیون سونی خود را بعد از مارس 2007 خریداری کرده اید، احتمالاً دارای یک تیونر دیجیتال است. با این حال، همیشه اینطور نیست، زیرا برخی از مغازه ها ممکن است پس از این تاریخ به فروش مدل های قدیمی تر ادامه دهند. اگر هنوز مطمئن نیستید که تلویزیون سونی شما دارای این ویژگی مفید است یا خیر، با این راهنما در مورد چگونگی تشخیص اینکه آیا تلویزیون سونی من تیونر دیجیتال دارد یا خیر، مشورت کنید.

به دنبال علامت گذاری باشید

جلو و پشت تلویزیون سونی خود را برای علامت گذاری یا برچسبی که نشان می دهد تیونر دیجیتالی دارد اسکن کنید. این برچسب یا علامت گذاری می تواند چندین چیز متفاوت را بیان کند. اگر روی تلویزیون سونی شما کلمات ATSC، DTV، Digital Ready، HD Ready، HDTV، Digital Tuner، Integrated Digital Tuner یا Digital Receiver چاپ شده است، پس شامل یک تیونر دیجیتال نیز می شود.

دفترچه راهنما را بررسی کنید

دفترچه راهنمای مالک که به همراه تلویزیون سونی شما ارائه شده است باید فهرست دقیقی از ویژگی های آن را در بر داشته باشد. اگر تلویزیون سونی شما دارای یک تیونر دیجیتال است، باید آن را در کتابچه راهنمای خود مشاهده کنید.

با وب سایت سازنده مشورت کنید

اگر دفترچه راهنمای مالک خود را به اشتباه جا انداخته اید، باید بتوانید اطلاعات را در وب سایت سازنده تلویزیون سونی خود بیابید. برای یافتن این اطلاعات، شماره مدل تلویزیون سونی خود را بیابید و به مشخصات آن در وب سایت نگاه کنید.

کانال ها را چک کنید

راه دیگر برای تشخیص اینکه آیا تلویزیون سونی شما تیونر دیجیتال دارد یا خیر این است که کانال های تلویزیون سونی خود را بررسی کنید. اگر تلویزیون سونی شما دارای یک ترنر دیجیتال باشد، شامل کانال های فرعی و همچنین کانال های معمولی می شود. به عنوان مثال، اگر تلویزیون سونی شما یک تیونر دیجیتال دارد، فقط یک کانال 3 نخواهد داشت. همچنین کانال 3-1 یا 3-2 خواهد داشت. چنین کانال های فرعی نشانه ای مطمئن هستند که تلویزیون سونی شما یک تیونر دیجیتال دارد.

علت روشن نشدن تلویزیون سونی

اگر تلویزیون سونی شما بعد از انجام مراحل بالا روشن نشود، ممکن است مشکل بزرگتری وجود داشته باشد. به احتمال زیاد، احتمالاً مشکلی در برد منبع تغذیه تلویزیون سونی شما وجود دارد. احتمالاً باید برد منبع تغذیه خود را تعویض کنید. ممکن است بتوانید آسیب دیدگی برد مانند سوختگی یا انفجار خازن را به صورت بصری مشاهده کنید که شبیه تصاویر زیر است.

شما باید پشت تلویزیون سونی خود را باز کنید و محل برد منبع تغذیه را پیدا کنید. این برد تقریباً همیشه همان بردی است که دوشاخه دیوار را مستقیماً به آن وصل می کنید. به عنوان یک بررسی ثانویه، می توانید مطابق تصویر زیر، یک بازرسی بصری برای جستجوی سوختگی یا خازن های منفجر شده انجام دهید.

اگر این سرنخ‌های بصری را برای برد پاور دمیده پیدا کردید، قطعاً باید برد پاور را تعویض کنید. می‌توانید برد پاور را بیرون بیاورید و شماره قطعه را پیدا کنید—معمولاً روی یک برچسب است. ساده ترین راه برای یافتن آن جستجو بر اساس هر مجموعه اعداد در وب سایت ما است. یکی از آنها باید تابلوی شما را مطرح کند. اگر نه، آنها را در یک پلت فرم جستجو جستجو کنید تا پیدا کنید کدام درست است. شما همیشه می توانید فقط با ما تماس بگیرید و تابلویی که در جلوی شماست وجود داشته باشد یا عکس تابلو را برای ما ایمیل کنید و ما بتوانیم آن را برای شما شناسایی کنیم.

اگر این سرنخ‌های بصری را پیدا نکردید، ممکن است برد ویدیوی اصلی یا برد منبع تغذیه شما باشد که باعث این مشکل شده است. اگر چراغ های آماده به کار/پاور دریافت کردید، توصیه می کنم ابتدا برد اصلی خود را تعویض کنید. اگر این کار را نکردید، ابتدا برد پاور را تعویض کنید. به یاد داشته باشید، فرآیند تعمیر تلویزیون سونی یک فرآیند آزمون و خطا است، بنابراین ممکن است مجبور شوید هر دو را یکی یکی امتحان کنید.

مقالات مرتبط:

آشنایی با ورتیکال تلویزیون

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *