نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چاپ پرینتر لیزری

چگونه کیفیت چاپ پرینتر لیزری را بهبود دهیم؟

برای افزایش کیفیت چاپ پرینترهای لیزری راه‌های متعددی وجود دارد که هر کدام تاثیر زیادی در بهبود کیفیت اسناد، تصاویر گرافیکی و عکس‌های پرینت شده با پرینتر دارند.

تنظیمات پیش فرض پرینتر، تنظیمات نرم‌افزار پرینت که برای پردازش استفاده می‌شود، تنظیمات کاغذ و نوع کاغذی که استفاده می‌شود و کیفیت فایلی که قرار است پرینت شود، همگی در کیفیت پرینت نهایی تاثیرگذار هستند. در اینجا قصد داریم عواملی که بر بهبود کیفیت چاپ اسناد، تصاویر گرافیکی و عکس،‌ در پرینترهای لیزری تاثیر دارند را مورد بررسی قرار دهیم.

تنظیمات پنل پرینتر را تغییر دهید

دسترسی به تنظیمات پیش فرض پرینترهای لیزری، با تنظیمات کارخانه، کمی متفاوت است. برای دسترسی به تنظیمات پرینتر، از طریق پنل کنترل چاپگر در قسمت printing preferences و یا default settings در دسترس است.

تنظیمات این بخش را با توجه به دفترچه راهنمایی که به‌همراه دستگاه به فروش می‌رسد، تغییر دهید.

کیفیت چاپ را در این قسمت به بالاترین سطح افزایش دهید. تنظیمات کیفیت چاپ اغلب در پایین‌ترین سطح قرار دارد و باید آن را به حد متوسط و یا بالاترین سطح افزایش دهید.

تنظیمات نرم‌افزاری چاپ پرینتر لیزری پرینت را تغییر دهید

این تنظیمات را می‌توانید در حین پرینت گرفتن فایل، تغییر دهید.

برای این کار، روی فایلی که تمایل به پرینت آن دارید در منوی File، کلیک و گزینه Print را انتخاب کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، گزینه Option یا Advanced Settings را بزنید. سپس با زدن printing preferences می‌توانید از طریق Quality کیفیت چاپ را به بالاترین حد ممکن تغییر دهید.

تونر کارتریج را بررسی کنید

این قابلیت اغلب از طریق پنل کنترلی پرینتر و گزینه check ink-levels قابل دسترس است. البته برخی از پرینترها درصورت تمام شدن تونر کارتریج، به صورت اتوماتیک پیغامی نمایش می‌دهند و کاربر را مطلع می‌سازند که کارتریج را تعویض کند.

تنها نکته‌ای که باقی می‌ماند، این است که برای تعویض کارتریج، باید به توضیحات دفترچه دستگاه توجه کنید تا به پرینتر آسیب وارد نشود.

برای تعویض کارتریج پرینتر، دو انتخاب در مقابل شما قرار دارد. کارتریج اصل و کارتریج طرح می‌دانید که کارتریج‌های اصل، بسیار گران هستند و اگر مصرف کارتریج شما زیاد است، بهترین گزینه استفاده از کارتریج طرح فابریک است. کارتریج‌های طرح و یا همان غیراورجینال، از نظر کیفیت، نیاز شما را برای پرینت‌های روزمره کاری برطرف می‌کنند.

از کاغذ مناسب استفاده کنید

گاهی بی‌کیفیت بودن نتیجه چاپ به نوع کاغذ برمی‌گردد. برای هر پرینتر باید از کاغذ مناسب استفاده شود.

اطلاعات مربوط به کاغذ مناسب برای هر پرینتر در قسمت printing preferences و یا advanced printer settings قابل دسترس است. ویژگی‌هایی از جمله درجه کاغذ، ضخامت و بافت کاغذ، هر کدام به مقادیر متفاوتی از پودر برای چاپ نیاز دارد، تا تصاویر با کیفیتی چاپ شود. پس در صورت مشاهده کیفیت چاپ پایین، ابتدا نوع کاغذ را بررسی کنید.

البته قبل از استفاده از پرینتر، بهتر است تمام نکات مربوط به دستگاه را از طریق وب سایت و یا دفترچه راهنما بررسی کنید.

از فایل‌ها و تصاویر با کیفیت برای چاپ استفاده شود

رزولوشن و یا dpi عکس، تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت عکس بعد از چاپ با پرینتر لیزری دارد. عکس‌هایی با ۲۴۰۰ dpi بهترین گزینه برای چاپ هستند.

نکاتی که در این بحث مورد بررسی قرار گرفت، تاثیر بسیار زیادی در نتیجه بدست آمده از پرینترهای لیزری دارد. با رعایت این موارد، خواهید دید که تصاویر و اسنادی که با پرینتر چاپ می‌کنید، از کیفیت بهتری برخوردارند.

 انتخاب یک کارتریج با کیفیت، از مهم‌ترین نکات برای افزایش کیفیت چاپ است. کارتریج با کیفیت خود را از فروشگاه‌ آنلاین پرینت فید خریداری کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *