نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نکات مهم هنگام خرید پروژکتور سونی

3 نکته مهم درباره خرید پروژکتور سونی

خرید پروژکتور سونی / آیا می خواهید برای یک پروژکتور سونی بیشتر از آنچه که برای آن برنامه ریزی کرده اید هزینه کنید؟ آیا کسی؟ البته که نه! در اینجا 3 نکته مهمی است که مردم هنگام خرید پروژکتور سونی فراموش می کنند که در نظر گرفته شوند که اگر در نظر گرفته شوند، به شما در صرفه جویی در هزینه در طول عمر پروژکتور سونی کمک می کنند. این برای هر نوع پروژکتور سونی یا استفاده ای اعمال می شود – چه برای سینمای خانگی، یک تجارت یا کلاس درس، یک مکان بزرگ یا هر کاربرد دیگری.

لامپ پروژکتور سونی و هزینه های نگهداری

لامپ های پروژکتور سونی قدیمی معمولا بین 1000 تا 2000 ساعت دوام می آوردند. خوشبختانه، لامپ های جدید پروژکتور سونی بسته به تنظیمات مختلف مورد استفاده در یک محیط بین 2000 تا 4000 ساعت دوام می آورند. با وجود اینکه عمر لامپ در حال بهبود است، فیلترها هنوز باید تمیز یا تعویض شوند و اگر پروژکتور سونی همچنان در حال استفاده باشد، در نهایت لامپ ها باید تعویض شوند.

خرید پروژکتور سونی

با این حال، فناوری‌های جدیدتر پروژکتور سونی یا به افزایش طول عمر پروژکتور سونی کمک می‌کنند یا استفاده از لامپ (و فیلتر) را به طور کامل حذف می‌کنند. تمام این فناوری های جدیدتر طول عمر 20000 ساعت یا بیشتر دارند! در هر صورت، با این فناوری های جدید، تعمیر و نگهداری و هزینه کمتری وجود دارد!

  • پروژکتور سونیهای LED عموماً دارای طول عمر 20000 ساعت یا بیشتر هستند
  • پروژکتور سونیهای لیزری حتی از لامپ یا فیلتر استفاده نمی کنند و طول عمر آنها بیش از 20000 است.
  • پروژکتور سونیهای هیبریدی که ترکیبی از فناوری پروژکتور سونیهای لیزری و LED هستند، همچنین دارای طول عمر بیش از 20000 هستند.

بنابراین مهم نیست که کدام یک از فناوری های جدیدتر انتخاب شود، با این فناوری های جدید، تعمیر و نگهداری و هزینه کمتری وجود دارد!

 گارانتی

آیا می دانستید که اکثر ضمانت های پروژکتور سونیها لامپ های تعویض یا عمر لامپ را پوشش نمی دهند؟ همانطور که می توانید حدس بزنید، بسته به سازنده، گارانتی ها متفاوت خواهد بود. اما، در اینجا چند نکته در رابطه با گارانتی وجود دارد:

  • طول – بیشتر ضمانت‌ها 1، 2 یا 3 سال هستند
  • گزینه‌های جایگزینی – برخی از ضمانت‌ها پس از از کار افتادن پروژکتور سونی، ظرف 24 تا 48 ساعت جایگزینی کامل را ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر در صورت نیاز به تعمیر، پروژکتور سونی موقت ارائه می‌دهند.
  • تعویض لامپ – همانطور که گفته شد، معمولاً این مورد پوشش داده نمی شود
  • ضمانت‌های تمدید شده – بسیاری از تولیدکنندگان ضمانت‌های تمدید شده را برای هزینه‌های اضافی ارائه می‌کنند. یا اگر سازنده این کار را نکند، فروشنده ای که آن را از آنجا خریداری می کنید ممکن است.
  • گزینه های دیگری ممکن است در دسترس باشد – حتما بررسی کنید!

نکته: اگر از یک فروشنده مجاز خرید می‌کنید، برآورده کردن درخواست یا نیاز گارانتی آسان‌تر است – اگر این کار را نکنید، این احتمال وجود دارد که گارانتی نامعتبر باشد. علاوه بر این، یک فروشنده محلی نزدیک به شما احتمالاً می تواند به رفع سریعتر مشکل کمک کند.

بهره وری انرژی

می‌دانید که بیشتر پروژکتور سونیها چگونه می‌خواهند بررسی کنند که آیا می‌خواهید آن را قبل از خاموش شدن واقعی خاموش کنید یا نه؟ به این دلیل که پروژکتور سونیهای معمولی باید اجازه دهند لامپ هایشان قبل از قطع برق خنک شوند. علاوه بر این، احتمالاً متوجه شده اید که بیشتر پروژکتور سونیها در حالی که لامپ به روشنایی معمول خود گرم می شود، لحظه ای طول می کشد.

پروژکتور سونیهای جدیدتر LED، لیزری یا هیبریدی، به دلیل اینکه از فناوری منبع نور متفاوتی استفاده می‌کنند، به انرژی معمولی که برای «گرم کردن» یا «سرد شدن» نیاز است نیاز ندارند – که به عنوان یک امتیاز اضافی، باعث روشن شدن آن می‌شود. و خیلی سریعتر خاموش می شود!

فقط یک مقایسه سریع، اما سونی اشاره کرد که معمولاً یک دقیقه کامل طول می کشد تا یک لامپ گرم شود، در حالی که حدود شش ثانیه طول می کشد تا پروژکتور سونی لیزری آنها برای ارائه آماده شود.

علاوه بر این، از آنجایی که فناوری‌های جدیدتر از لامپ‌های معمولی استفاده نمی‌کنند، نسبت به پروژکتور سونیهای معمولی بسیار خنک‌تر عمل می‌کنند. این شبیه به تکامل لامپ های معمولی است.

ما قبلاً لامپ‌های رشته‌ای 60 واتی داشتیم (و برخی ممکن است هنوز استفاده کنند یا برخی از آنها در جایی مخفی شده باشند)، که شاید 1000 ساعت نور تولید می‌کردند – و ممکن بود در حین روشن بودن به شدت داغ شوند!

در نهایت این لامپ ها به لامپ های هالوژن، CFL و اکنون LED تبدیل شدند – جایی که یک لامپ LED 12 واتی، که نوری مشابه یک لامپ رشته ای 60 واتی تولید می کند، انرژی کمتری مصرف می کند، تا 25000 ساعت دوام می آورد و اگر دست شما را نمی سوزاند. در حالی که روشن است آن را لمس می کنید. در مقایسه چگونه است؟

متأسفانه، به طور کلی، پروژکتور سونیهای با فناوری جدیدتر هزینه بیشتری دارند. اما اکثراً هنگام نگاه کردن و انتخاب پروژکتور سونی عالی، کارایی انرژی (یا کمبود آن) یا هزینه تعمیر و نگهداری را در نظر نمی گیرند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *