نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نکاتی برای استفاده حداکثری از بلندگوهای صدای فراگیر

 استفاده حداکثری از بلندگوهای صدای فراگیر/ سیستم سینمای خانگی همه چیز در مورد صدای فراگیر است. وقتی همه بلندگوها راه‌اندازی شوند، کل تجربه لذت‌بخش خواهد بود و همه می‌توانند محتوا را از هر جهت بشنوند. یک راه بسیار ساده برای افزایش وضوح صدا و تنظیم همه چیز برای شما وجود دارد. آیا صدای فراگیر مناسبی دریافت می کنید؟ اگر متقاعد نشده اید که مشکل ریشه در صدای فراگیر دارد، ممکن است بخواهید با وصل کردن یک پخش کننده دیگر یا حتی تلویزیون خود، آن را به روشی متفاوت آزمایش کنید. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا مشکل از بلندگوها است یا مقصر دیگری است.

سعی کنید مشخص کنید مشکل از کجاست. مطمئن شوید که بلندگوی صحیح فعال است. به دلیل سردرگمی بلندگوهایی که در نقاط انتهایی مختلف قرار دارند، دانستن اینکه کدام کانال صدا از کدام قسمت اتاق می آید می تواند چالش برانگیز باشد. یک راه حل ساده این است که مشخص کنید کدام بلندگو باید خاموش شود. اگر از چند بلندگو استفاده می‌کنید و نتایج آزمایش شما نتایج دلخواهتان را نشان نمی‌دهد، بلندگوی را که صدایی تولید نمی‌کند خاموش کنید و ببینید آیا این مشکل برطرف می‌شود یا خیر.

مطمئن شوید که سیم کشی با کیفیت خوبی دارید

اگر از سیم‌های بلندگوی محافظ استفاده نمی‌کنید (یا از یک مجموعه ارزان قیمت استفاده می‌کنید)، ممکن است تداخل نویز در سیستم صدای فراگیر شما رخ دهد. این زمانی اتفاق می افتد که سیم های بلندگو موازی با خطوط برق کار می کنند. در برخی موارد، زمانی که سیم‌ها موازی با سیم بلندگوی دیگری باشند، این اتفاق می‌افتد.

برای تست آن، سیم ها را به اطراف حرکت دهید تا نویز از بین برود. اگر مجبورید سیم‌ها را جابه‌جا کنید، باید مطمئن شوید که پایانه‌های بلندگو به درستی سیم‌کشی شده‌اند.

 استفاده حداکثری از بلندگوهای صدای فراگیر

به زمزمه گوش کن

فکر می کنم قبول دارید که صدای معیوب یا اعوجاج یکی از آزاردهنده ترین مسائلی است که می توانید هنگام تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی با آن مواجه شوید.

اگر مشکلی در تجهیزات صدای فراگیر خود پیدا کرده اید، احتمالاً سیم یا منبع تغذیه، کانکتور معیوب یا بلندگوی آسیب دیده است. با این حال، یافتن منبع مشکل می تواند مشکل باشد، به خصوص اگر نمی دانید به دنبال چه چیزی باشید.

چیزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث زمزمه شود – میزهای مخلوط داخلی، عرشه‌های ضبط، موتورهای الکتریکی، دیمرها، ترانسفورماتورها، تلویزیون‌ها، رایانه‌ها، مانیتورها و البته مجموعه‌ای از تجهیزات AV. خلاص شدن از منبع نویز در برخی موارد تقریبا غیرممکن است.

اما قبل از اینکه هر کاری شدید را امتحان کنید – همه چیز را خاموش کنید. اگر باز هم نمی توانید صدا را برطرف کنید، ممکن است یک مشکل عمومی خانگی یا خدماتی باشد و باید در مورد آن با یک متخصص صحبت کنید.

اکثر راه حل ها در گیرنده نهفته است

علیرغم دسترسی گسترده و بهبود مستمر در کیفیت کلی صدای رایانه، هنوز هم این حوزه ای است که تولیدکنندگان در آن عقب مانده اند. بله، صدای داخل کامپیوتر مثل قبل خفه نیست. با این حال، اگر همچنان کیفیت صدایی را تجربه می‌کنید که آنطور که می‌خواهید خوب نیست، محتمل‌ترین دلیل آن نقص در تنظیمات است.

برای اینکه بفهمیم علت اصلی خاموش شدن صدا در کامپیوترهای مدرن چیست، باید نگاهی به گذشته بیندازیم و ببینیم که در چند سال گذشته چه چیزی تغییر کرده است.

در گذشته صدای کامپیوتر از طریق استفاده از کارت صوتی که به مادربرد متصل بود تولید می شد. کارت های صدا توسط اکثر سازندگان استفاده می شد زیرا پیاده سازی آنها آسان بود.

با این حال، در چند سال اخیر، سازندگان به سمت یک راه حل مبتنی بر تراشه حرکت کرده اند که در مادربرد تعبیه شده است. مزیت اصلی این تراشه ها این است که حجم بیشتری را برای همان مقدار توان تولید می کنند در حالی که بسیار کوچکتر از کارت صدا هستند.

در حال حاضر، در حالی که کیفیت صدای خروجی افزایش یافته است، طراحی و اجرای این دستگاه ها اغلب باعث مشکل کیفیت می شود. برخی از تولیدکنندگان فقط به سطح حجم توجه می کنند و برای مشخص کردن نقاط ضعف در طراحی تراشه خود وقت صرف نمی کنند. یک گیرنده خوب می تواند راه حلی برای این باشد.

دلایل نداشتن صدا در بلندگوی سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *