نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانه هشدار خرابی مانیتور

7 نشانه هشدار دهنده که مانیتور شما خراب است

مانند دیگر اجزای کامپیوتر، آنها برای همیشه دوام نمی آورند. آنها نیز ناگهان باید با شکست روبرو شوند. اما مرگ در زمان نامناسب ممکن است خوشایند نباشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، مانع بزرگی برای کارهای روزمره ما با رایانه می شود. اما خبر خوب این است که وقتی مانیتور با مرگ روبرو می شود، هیچ آسیبی به دیگر قطعات رایانه یا تلفات داده ها وارد نمی شود.

قبل از مرگ کامل، مانیتور علائم و نشانه های هشداردهنده ای را نشان می دهد تا اقدامات احتیاطی فوری را انجام دهید. اغلب کاربران این علائم را با سی پی یو اشتباه می گیرند و توجه کافی را نشان نمی دهند. اگر مشاهده کردید که مانیتور سونی شما با هر یک از این علائم در حال مرگ است، اقدامات فوری را انجام دهید. از آنجا که بر خلاف سایر اجزای کامپیوتر هنگامی که مانیتور شما کاملاً مرده، تعمیر آن سخت خواهد بود.

  1.  زمان طولانی برای روشن شدن

زمان روشن شدن زمانی است که مانیتور سونی شما برای تولید تصویر پس از روشن کردن رایانه خود صرف می کند. به طور کلی وقتی دکمه پاور را جدا از برخی از مانیتورهای CRT قدیمی فشار می دهید، همه نمایشگرهای مدرن LCD و LED حدود 5 تا 10 ثانیه طول می کشد تا روی صفحه ظاهر شوند.

اگر اجزای داخلی داخل مانیتور با مشکل روبرو شوند، نور پس زمینه زمان بیشتری از حالت عادی طول می کشد تا روی صفحه نمایش داده شود. این یکی از نشانه هایی است که مانیتور شما در حال مرگ است.

  1. تاری صفحه

کم نور شدن صفحه، کاهش کلی روشنایی مانیتور سونی شما است. در حالی که طبیعی است که مانیتور در مکانی پر از نور کم شود، تجربه آن در یک اتاق تاریک طبیعی نیست. این می تواند بیشتر به دلیل خرابی نور پس زمینه اتفاق بیفتد. نور پس زمینه موجود در مانیتور شما مسئول نمایش تصاویر مربوطه است. هنگامی که مانیتور شما به آرامی می میرد، نورهای پس زمینه نیز ممکن است از کار بیفتند.

جدا از اینکه قدرت کافی به مانیتور داده نمی شود، ممکن است این مشکل را ایجاد کند. گاهی اوقات تنظیمات روشنایی یا کنتراست روی مانیتور سونی شما ممکن است ناخودآگاه تغییر کرده باشد. بنابراین قبل از اینکه به این نتیجه برسید که مانیتور شما مرده است، آنها را بررسی کنید.

  1.  صفحه سوسو زدن

چشمک زدن نشانه این است که مانیتور شما دائماً در حالت ناپایدار چشمک می زند یا چشمک می زند. پس از ارتقاء مانیتورهای قدیمی CRT به نوع LCD و LED مدرن، شایع ترین مشکلی که آنها تجربه می کنند سوسو زدن است.

در حالی که بسیاری به مانیتور در حال مرگ به عنوان نشانه ای از سوسو زدن اشاره می کنند، دلایل دیگری نیز می تواند وجود داشته باشد. برخی از آنها عبارتند از تغییر وضوح، نرخ تازه سازی، درایورهای خراب و کارت گرافیک معیوب. خارج از این تغییرات نرخ تجدید بسیار معمول است. نرخ تازه سازی تعداد دفعاتی است که تصویر روی مانیتور سونی در ثانیه تجدید می شود. این مقدار را می توان ناخودآگاه به اشتباه تنظیم کرد. بنابراین مطمئن شوید که مقدار هرتز را در تنظیمات صفحه نمایش بررسی کنید.

  1.  پیکسل های مرده

صفحه نمایش هر مانیتور از پیکسل تشکیل شده است که نقطه کوچکی در تصویر است. تعداد پیکسل های مورد استفاده با اندازه صفحه نمایش مانیتور متفاوت است. به دلیل نقص در تولید یا استفاده طولانی مدت، پیکسل های اضافی ممکن است کار خود را متوقف کرده و باعث خرابی صفحه نمایش شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، پیکسل های مانیتور را می توان به عنوان نقطه ای با رنگ سفید یا هر رنگ دیگر مشاهده کرد. با این حال پیکسل های مرده با دیگر رنگ های صفحه نمایش مطابقت ندارند.

  1.  Burn-in Images

تصاویر سوخته مانیتور سونی شباهت هایی با تصاویر نمایش داده شده بر روی صفحه مانیتور شما دارند. برای مثال، تصویر سوخته آرم ویندوز را می توان در مانیتور مشاهده کرد، حتی اگر کامپیوتر خاموش باشد. مسائل مربوط به سوختن مانیتور سونی در مانیتورهای CRT بیش از نوع LCD/LED برجسته می شود.

اما این هیچ تاثیری بر سایر تصاویر روی صفحه ندارد. نمایش همان تصاویر گرافیکی به مدت طولانی تر دلیل روشن شدن تصاویر را مشخص کرده است.

  1. خطوط عمودی

از هر نوع مانیتوری که استفاده می کنید اعم از CRT یا LCD/LED، می تواند مشکل نمایش خطوط عمودی را تجربه کند. در معمول این خطوط به صورت تک رنگ ظاهر می شوند.

اگرچه آسیب دیدگی کارت گرافیک یا درایورهای قدیمی باعث این خطوط می شود، اما به احتمال زیاد مشکل در نتیجه آسیب به صفحه نمایش است. در کنار این موارد، بوی سوختگی از مانیتور سونی می آید که نشان می دهد خرابی قطعه داخلی وجود دارد.

  1. خاموش شدن تصادفی

یکی دیگر از نشانه های خرابی مانیتور سونی این است که بین عملکرد کامپیوتر مانیتور شما ناگهان خاموش می شود در حالی که CPU شما ممکن است به کار خود ادامه دهد. خاموش شدن مانیتورها عمدتا به دلیل گرمای بیش از حد و منبع تغذیه ناکافی رخ می دهد. شاید مانیتورهای قدیمی CRT نسبت به نمایشگرهای تخت مدرن مدرن در برابر حرارت آسیب پذیر باشند.

در صورت داغ شدن بیش از حد، مانیتور سونی به طور خودکار خاموش می شود تا از آسیب دیدن قطعات داخلی جلوگیری شود. به غیر از آن، نقص در مدار مادربرد ممکن است منجر به خاموش شدن تصادفی شود. این نشان می دهد که مانیتور شما در حال حاضر در آخرین مراحل عمر خود است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *