نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مزایا و معایب ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور. امروزه یکی از دستگاه هایی که وجود آن به برگزاری همایش ها،سینارها،مراکز آموزشی،ادارات و…وابسته است،پروژکتور می باشد؛علاوه بر موارد بالا این دستگاه می تواند جایگزینی برای تلویزیون رویایی شما باشد.آیا تاکنون حس کردید که به تلویزیونی نیاز دارید که انداره بزرگتری داشته باشد؟یا به نحوی بتوانید سینما را به منزلتان بیاورید؟اگر مشتاق به کسب اطلاعات راجع به ویدئو پروژکتور و مزایا و معایب آن هستید با ما همراه باشید.

مزایا ویدئو پروژکتور

در ادامه  مهم ترین مزیت های استفاده از ویدئو پروژکتورها به شما معرفی می شوند.

  • قابلیت حمل آسان
  • راحتی چشم ها
  • قیمت مناسب
  • قابل تنظیم بودن اندازه صفحه

ویدئو پروژکتور

مزایا ویدئو پروژکتور: قابلیت حمل آسان

یکی از مواردی که ویدئو پروژکتور را خاص می کند قابل حمل بودن آن است؛اما باید به این هم اشاره کنیم که انواعی از ویدئو پروژکتورها در بازار وجود دارند و این مشخصه مربوط به همه ی آنها نیست.امروزه سازندگان ویدئو پروژکتور در تلاش ساختن دستگاه هایی سبک و قابل حمل بودند؛اما اگر ویدئو پروژکتوری دارای وزن زیاد و غیر قابل حمل باشد یکی از اهداف خاص کننده آن محقق نمی شود.بسیاری از استادان،کارمندان و برگزار کنندگان همایش ها خواستار نمایش محتوای خود بر روی صفحه بزرگ هستند و قایل حمل بودن آن یک نکته کاربردی و ضروری برایشان می باشد.بنابراین داشتن این مزیت برای اکثریت افراد قابل توجه است.

پیشنهاد مطالعه: سیرتاپیاز وصل نشدن تلویزیون سونی به اینترنت

مزایای ویدئو پروژکتور:راحتی چشم ها

اگر تا به حال سینما رفته باشید متوجه این شده اید که چشمان شما راحتی بیشتری هنگام تماشا کردن فیلم موردنظر دارد؛همچنین چشمان شما برای دیدن نوشته های کوچک تحت فشار نبوده،زیرا یکی از قابلیت های ویدئو پروژکتور بزرگنمایی تصویر است،بطوریکه اگر شما در فاصله نسبتا دوری از پرده نمایش قرار بگیرید باز هم کیفیت برایتان به خوبی فاصله نزدیک و گاهی بیشتر است.درواقع این دستگاه یک راه حل برای حفظ سلامتی چشمان شما می باشد؛زیرا برخلاف تلویزیون،پروژکتور از نور منعکس شده برای نمایش تصاویر استفاده می کند.

قیمت مناسب

خوب است بدانید برای خرید تلویزیونی که اندازه بزرگ و کیفیت بالا داشته باشد باید هزینه زیادی را پرداخت کنید؛اما شما می توانید با پرداخت هزینه کمتری مالک دستگاهی شوید که اندازه بسیار بزرگ و کیفیتی بالا دارد.اما توجه کنید که برای خرید این ویدیو پروژکتورها،به مراکز معتبر ارائه دهنده گارانتی مراجعه کنید.

ویدئو پروژکتور

قابل تنظیم بودن اندازه صفحه

فرض کنید شما تلویزیونی خریداری کردید؛بعد از مدتی به تلویزیون دیگری که اندازه بزرگتری دارد علاقه مند می شوید.تنها راهی که پیش روی شماست تعویض مدل تلویزیون است و به غیر از این چاره ای ندارید؛بنظر شما اکنون تعویض مدل تلویزیون بهتر است یا استفاده از ویدئو پروژکتوری که اندازه آن قابل تغییر است و نیازی به خرید مدل جدیدتر نیست؟بله دقیقا خرید ویدئو پروژکتور! زیرا همانطور که در بالاتر اشاره کردیم اندازه ویدئو پروژکتور قابل تغییر است و نیازی به خرید مدل جدیدتر نیست؛به گونه ای که در بخش تنظیمات اندازه آن را مطابق خواسته خود تغییر می دهید.

 معایب ویدئو پروژکتور

همه ما می دانیم که اگر بهترین محصول که دارای کیفیت بالا و رفع کننده نیازهای عمده زندگی ماست را نیز تهیه کنیم،نمی توانیم صد درصد بی عیب بودن آن را تصدیق کنیم.باتوجه به این موارد،برای اینکه شما بتوانید با خیال راحت محصول مورد نظر خود را خریداری کنید در ادامه به توضیح معایب این دستگاه می پردازیم.

ویدئو پروژکتور

محیط فعالیت آنها

یکی از بزرگترین معایب ویدئو پروژکتور محیط آن است؛چون بیشتر پروژکتورها برای عملکرد بهتر نیازمند محیط تاریک و کم نور هستند.فراهم کردن چنین محیطی در منزل دشوار است.علاوه بر این در یک سالن کنفرانس یا یک کلاس درس تاریک بودن محیط موجب خواب آلود شدن افراد می شود و توانایی یادداشت برداری از مباحث موجود،از دست می رود؛حتی اگر اتاق مورد نظر دارای پنجره هم باشد،نورهایی که به داخل اتاق تابیده می شود جلوی استفاده کاربردی از این دستگاه را می گیرد.

نصب دشوار پروژکتورهای سقفی

اگر شرایط یا فضای لازم برای قرار دادن پروژکتور روی سطح صاف را نداشته باشید،چاره ای جز نصب سقفی دستگاه ندارید.معمولا کاربران توانایی نصب پروژکتورهای سقفی را به علت دشواری آن ندارند.به این دلیل ملزم به استخدام فردی جهت نصب آن هستند.

ویدئو پروژکتور

معایب ویدئو پروژکتور:هزینه سنگین تعویض لامپ

نگهداری لامپ پروژکتور یکی از اشکالات این دستگاه است؛زیرا تعویض لامپ های پروژکتور بسیار هزینه بر است؛به طوریکه در اثر هر بار تعویض لامپ پروژکتور شما ملزم به پرداخت رقمی بالاتر از 500 هزار تومان هستید.

نیازمندی به بلندگوهای خارجی

یکی از مواردی که باید راجع به ویدئو پروژکتورها بدانید صدای کم آنهاست.صدای ویدئو پروژکتورها بسیار پایین است یا حتی با داشتن بلندگوی هم صدای زیادی ندارند.در سمینارها،مراکز آموزشی،شرکت هاو… یکی از نکات مهم،داشتن صدای بلند و رسا است؛به همین دلیل برای اینکه صدای بالا و باکیفیتی داشته باشید،باید بلندگو مناسب خود را تهیه کنید.

ویدئو پروژکتور

هزینه زیاد تعمیر ویدئو پروژکتورها

اگر شما از ویدئو پروژکتور خود به بهترین شکل هم نگهداری کنید خراب شدن آن اجتناب ناپذیر است.آمار هزینه های تعمیر ویدئو پروژکتور نشان داده که هزینه تعمیر آنها بالاتر از هزینه تعمیر تلویزیون هاست.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به بروزترین ویدئو پروژکتور،با هزینه مناسب به سایت زیر مراجعه کنید.

تعمیرات مانیتور سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *