نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مبدل تلویزیون به مانیتور

روش های کاربردی مبدل تلویزیون به مانیتور

یکی از قابلیت های نسبتا جدیدی که در انواع مدل های تلویزیون قرار داده شده است، امکان اتصال این محصول به رایانه و لپ تاپ است. به عبارت بهتر، کاربران می توانند از تلویزیون خود به عنوان مانیتور استفاده کرده و با آن فیلم تماشا کرده و کارهای گرافیکی و … را انجام دهند. برای مبدل تلویزیون به مانیتور ، باید از کابل هایی استفاده کرد که نوع آنها با توجه به پورت های تعبیه شده در تلویزیون، می تواند متفاوت باشد. این کار مزایای متعددی برای کاربران به همراه دارد که از جمله آنها می توان به انجام فرایند های گرافیکی در صفحه نمایش بزرگ تر و نیز فاصله بیشتر از صفحه مانیتور اشاره نمود. خوشبختانه برای استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور تلویزیون نیاز به طی کردن مراحل پیچیده نبوده و شما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. برای اطلاع از کاربردی ترین روش های مبدل تلویزیون به مانیتور ، با ما همراه باشید.

انواع مبدل های تلویزیون به مانیتور کامپیوتر

همانطور که اشاره کردیم، برای مبدل تلویزیون به مانیتور روش های مختلفی وجود دارد. شما در این قسمت، چهار مورد از کاربردی ترین روش های انجام این کار را به شما عزیزان آموزش می دهیم تا بر این اساس بتوانید به راحتی از این قابلیت تلویزیون خود استفاده نمایید. روش های مبدل کردن تلویزیون به مانیتور کامپیوتر عبارتند از:

کابل S-Video

استفاده از کابل S-Video  ، راحت ترین و البته رایج ترین روشی است که برای مبدل تلویزیون به مانیتور مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کابل قیمت کمتری دارد و البته بسیاری از مدل های تلویزیون از آن پشتیبانی می کنند. حتی برخی از تولید کنندگان کارت گرافیک، این کابل را به صورت رایگان و بدون هیچ هزینه اضافه ای در اختیار کاربران قرار می دهند. البته کابل‌S-Video  در دو نوع 4 پین و 7 پین تولید و عرضه شده و پیش از اتصال، باید از تطابق آنها با کامپیوتر خود اطمینان حاصل نمایید.

کابل VGA

دیگر روش مبدل تلویزیون به مانیتور که احتمالا در مورد آن شنیده اید، استفاده از کابل   VGAاست. تلویزیون و لپ تاپی که مورد استفاده قرار می دهید باید از پورت HDTV  برخوردار باشند تا بتوانید این روش را اجرا نمایید. بیشتر کامپیوترهای قدیمی از این امکان پشتیبانی نمی کنند و به همین دلیل برای مبدل آنها به مانیتور کامپیوتر، باید از روش های دیگر بهره ببرید. لازم است بدانید که کیفیت تصویر ارائه شده در این روش، به مراتب از سایر روش ها بالاتر بوده و امکان اجرایی کردن آن نیز راحت تر می باشد.

روش HDMI

اگر به دنبال بهترین روش برای مبدل تلویزیون به مانیتور هستید، به شما استفاده ازHDMI  را توصیه می کنیم. این روش هم کیفیت بالاتری دارد و هم بر خلاف برخی از روش های دیگر، اتصال صدا و تصویر را با هم فراهم می سازد. البته کامپیوتر های معمولی فاقد این پورت بوده و این نوع اتصال مخصوص کامپیوتر‌ها و پخش کننده ‌هایی است که برای اتصال به تلویزیون طراحی شده اند. مثل لپ تاپ های امروزی که پورت HDMI یکی از پورت های اصلی آنها به شمار می رود. پس از بررسی مدل تلویزیون خود و پورت های تعبیه شده در آن، شما کاربران عزیز می توانید هریک از روش های ذکر شده را انتخاب کرده و از نمایش فایل های کامپیوتری مورد نظر خود در تلویزیون تان لذت ببرید.

مبدل   (Scan Converter)

به عنوان یکی دیگر از روش های مبدل تلویزیون به مانیتور ، باید به استفاده از مبدل Scan Converter اشاره کرد. این نوع مبدل می تواند اتصال VGA را به  S-Video مبدل نمایند. به این ترتیب شما عزیزان می توانید به راحتی تلویزیون خود را به عنوان مانیتور مورد استفاده قرار داده و عملکرد ها و پردازش های کامپیوتری خود را انجام دهید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *