نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت سیاهی صفحه لپ تاپ سونی

سیاهی صفحه لپ تاپ سونی به چه دلایلی رخ می دهد و برای رفع آن باید چه کرد؟ اگر صفحه لپ تاپ سونی شما هیچ تصویری را نمایش نمی دهد، چندین مرحله عیب یابی ممکن است به شما در حل این مشکل کمک کند. برای مراحلی که ممکن است کمک کند، هر بخش زیر را مرور کنید.

لپ تاپ سونی بوت نمی شود

اگرچه ممکن است چیزی روی صفحه نمایش نبینید، اما برای شنیدن صداهایی که نشان می دهد لپ تاپ سونی در حال بوت شدن است، گوش دهید. اگر صدایی نمی شنوید، قبل از رفتن به بخش های دیگر این صفحه، مراحل موجود در لینک زیر را دنبال کنید.

مشکل باتری لپ تاپ سونی

باتری لپ تاپ سونی ممکن است هنگام بوت شدن و نمایش هر چیزی روی صفحه مشکل ایجاد کند. حتی اگر بتوانید آن را با ظرفیت کامل شارژ کنید، ممکن است باتری نقص داشته باشد که باعث اختلال در فرآیند راه اندازی لپ تاپ سونی شود. برای رد کردن مشکل احتمالی باتری، مراحل زیر را امتحان کنید.

  • آداپتور برق را از لپ تاپ سونی جدا کنید.
  • باتری لپ تاپ سونی را بردارید.
  • دکمه پاور لپ تاپ سونی را به مدت 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا برق ذخیره شده تخلیه شود.
  • آداپتور برق را دوباره به لپ تاپ سونی وصل کنید.
  • دکمه پاور را فشار دهید تا ببینید لپ تاپ سونی روشن می شود و چیزی روی صفحه نمایش می دهد یا خیر.

اگر لپ تاپ سونی راه اندازی شد اما چیزی روی صفحه نمایش داده نشد، مراحل عیب یابی زیر را ادامه دهید. اگر لپ تاپ سونی روشن نمی شود یا بوت نمی شود صفحه زیر را مرور کنید.

سیاهی صفحه لپ تاپ

مشکلات سیستم عامل

اگر لپ تاپ سونی بوت می شود اما صفحه نمایش پس از ورود به سیستم سیاه یا خالی می شود، ممکن است مشکلی در سیستم عامل وجود داشته باشد.

یکی از دلایل اصلی این مشکل، خرابی فایل سیستم است که از بارگذاری سیستم عامل جلوگیری می کند و در نتیجه صفحه سیاه یا خالی می شود.

ویندوز را ریستارت کنید تا ببینید آیا مشکل موقتی است و با راه اندازی مجدد حل می شود. اگر مشکل برطرف نشد، هارد دیسک خود را پاک کرده و ویندوز را مجددا نصب کنید.

روشنایی کم یا توان تنظیم شده است

اگر تصویر تا حدی قابل مشاهده است، روشنایی لپ‌تاپ سونی بسیار کم است یا با تنظیم برق کاهش می‌یابد. با وصل کردن لپ تاپ سونی به دیوار، مطمئن شوید که لپ تاپ سونی شما در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی نیست. بعد، سعی کنید روشنایی لپ تاپ سونی خود را افزایش دهید تا مطمئن شوید که مشکل شما را ایجاد نمی کند.

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ سونی

همچنین می توانید بررسی کنید که آیا لپ تاپ سونی بیش از حد گرم شده است یا خیر. در بیشتر موارد، لپ‌تاپ سونی زمانی که بیش از حد گرم می‌شود، خاموش می‌شود. با این حال، ممکن است تنها با قطع برق GPU (واحد پردازش گرافیکی) نمایشگر را خاموش کند.

سیاهی صفحه لپ تاپ سونی
سیاهی صفحه لپ تاپ سونی

یک مشکل سخت افزاری دیگر

اگر پس از انجام مراحل بالا، لپ تاپ سونی همچنان صفحه سیاه یا خالی دارد، مشکل سخت افزاری وجود دارد. لیست زیر رایج ترین خرابی های سخت افزاری را نشان می دهد.

  • کابل شل یا جدا شده
  • اینورتر برق LCD خراب است.
  • CCFL بد یا نور پس زمینه.
  • صفحه نمایش LCD بد
  • کارت گرافیک بد یا چیپ گرافیک داخلی.
  • مادربرد خراب یا کوتاه

اگر لپ تاپ سونی شما تحت گارانتی است، توصیه می کنیم برای راهنمایی در مورد نحوه تعمیر آن با سازنده لپ تاپ سونی تماس بگیرید.

اگر لپ تاپ سونی تحت گارانتی نباشد، متأسفانه، برای اکثر کاربران نهایی، تعمیر ال سی دی یا مادربرد خراب می تواند پیچیده باشد یا اگر به درستی انجام نشود ممکن است منجر به آسیب بیشتر شود. توصیه می کنیم لپ تاپ سونی را به تعمیرگاه ببرید و سخت افزار معیوب را تعویض کنید.

اگر می خواهید خودتان صفحه نمایش LCD را جایگزین کنید، چند شرکت تقریباً برای هر لپ تاپ سونی صفحه نمایش LCD را می فروشند.

تعمیر فن لپ تاپ سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *