نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

طول عمر مانیتور سونی چقدر است؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که یک مانیتور سونی چقدر عمر می کند؟ یا از خود پرسیده اید که طول عمر یک مانیتور سونی چقدر است؟ از این گذشته، مانیتور مانیتور سونی دستگاه جانبی مهم یک رایانه شخصی هستند. علاوه بر این، در بسیاری از مواقع زمانی که ما به صفحه‌ای جدید، با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و/یا با وضوح بالاتر، نیاز داریم، احتمالاً برای یکی دیگر تغییر می‌کند. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهم داد که مطمئن هستیم بیش از یک نفر از شما تا به حال از خود پرسیده اید. اگر در حال فکر کردن به خرید یک مانیتور سونی LCD جدید در پیشرفت فناوری امروزی هستید، ممکن است از خود بپرسید که چقدر عمر می کنند. در پایان پست، نکاتی برای افزایش عمر مانیتور سونی خود خواهید یافت.

طول عمر مانیتور سونی

 طول عمر مانیتور سونی LCD

مانیتور مانیتور سونیی LCD معمولاً بین 30000 تا 60000 ساعت کارکرد دارند که اگر مانیتور سونی به مدت هشت ساعت در روز استفاده شود، برابر با 10 تا 20 سال است. عمر طولانی تری نسبت به مانیتور مانیتور سونیی پلاسما و CRT دارد و نسبت به مانیتور مانیتور سونیی LED فعلی تا حدودی کوتاه تر است.

این مانیتور مانیتور سونی دارای صفحه نمایش تخت هستند و از محلول کریستال مایع بین دو لایه ماده پلاریزه کننده برای منبع نور خود استفاده می کنند.

به عنوان مثال، اگر بعد از خرید مانیتور سونی برای مدت طولانی در یک روز برق را روشن کنید، می توانید به مدت 1095 تا 1825 روز بدون خرابی از آن استفاده کنید و حدود 3 تا 5 سال طول می کشد.

در کل فکر می کنم خیلی ها وقتی از کامپیوتر استفاده نمی کنند برق را قطع می کنند، بنابراین اگر روزی 12 ساعت از آن استفاده کنید حدود 10 تا 15 سال طول می کشد.

این اعداد بسته به مدل و سازنده ممکن است اندکی نوسان داشته باشند، اما واقعیت همچنان پابرجاست. پس از این مدت، روشنایی صفحه به طور قابل توجهی کاهش می یابد، مناطق تاریک در گوشه ها ظاهر می شوند و رنگ نور پس زمینه زرد می شود.

برای اطمینان از طول عمر صفحه نمایش LCD خود، قطعاً باید تنظیم کنتراست (یک عامل مهم) را برای شرایطی که در آن صفحه نمایش LCD خود را مشاهده می کنید، تنظیم کنید. سطوح نور و کنتراست بالاتر بر طول عمر مانیتور سونی LCD تأثیر می گذارد و بالعکس.

 طول عمر مانیتور سونی LED

طول عمر مانیتور سونی LED بین 80000 تا 120000 ساعت است. که معادل حدود 20 سال است، اگر 8 ساعت در روز استفاده کنیم بسته به مواد و سازنده آن.

مانیتور مانیتور سونیی LED که در حال حاضر در فروشگاه ها به فروش می رسند تا با آخرین مواد و فناوری صفحه نمایش عرضه شوند. مزیت اصلی آنها در صورتی که عمر طولانی تری نسبت به LCDها و CRT ها داشته باشند، با ارائه ویژگی های صفحه نمایش روشن و واضح که بهینه انرژی هستند. در عین حال، نقطه ضعف آشکار قیمت است، مانیتور سونی LED در مقایسه با تلویزیون با همان اندازه کمی گران است.

عامل مهمی که بر طول عمر مانیتور سونی LED تأثیر می گذارد، شرایطی مانند استفاده، دما و روشنایی است. هرچه استفاده سخت‌تر باشد، دما و روشنایی بالاتر می‌تواند طول عمر را کاهش دهد و کمتر می‌توان انتظار دوام LED را داشت.

به همین دلیل است که توصیه می شود به درستی روشنایی و استفاده را مطابق با نیاز بهینه و به خوبی تنظیم کنید و اجازه دهید LED در شرایط بهینه کار کند تا امید به زندگی را افزایش دهد.

 طول عمر مانیتور سونی OLED

طول عمر OLED ها واقعاً به استفاده شما بستگی دارد. اگر بازی‌های زیادی انجام دهید یا به طور مداوم در طول روز از آن استفاده کنید، اجزای ارگانیک به مرور زمان تحلیل می‌روند و عمر زیادی نخواهد داشت، زیرا ممکن است سوخته شود.

در واقع، هیچ پاسخ دقیقی برای طول عمر OLED وجود ندارد. با این حال، طبق گزارش و تحقیقات، مانیتور سونی OLED می تواند 100000 ساعت طول عمر داشته باشد. و اگر 8 ساعت در روز از آن استفاده کنید می تواند حدود 8 تا 15 سال دوام بیاورد.

علائم پایان عمر مانیتور سونی

هنگامی که عمر مانیتور سونی به پایان می رسد، علائم زیر ظاهر می شود:

  • صفحه نمایش تار است،
  • شفاف تر از زمانی که خریداری می شود،
  • صفحه نمایش با پیکسل های مرده یا پیکسل های خالی،
  • صفحه نمایش نسبت به زمانی که خریداری می شود تیره تر یا کم نور می شود،
  • خطوط عمودی یا افقی روی صفحه ظاهر می شوند،
  • مانیتور سونی در صورت خرابی، کمی مایل به سبز از خود ساطع می کند یا یک صفحه آبی نمایش می دهد.
  • صفحه نمایش ظاهر نمی شود.

در بیشتر موارد، ناهنجاری های بینایی مانند “لکنت” و “سوسو زدن” نشانه بسیار رایجی برای درک پایان عمر مانیتور سونی است. هنگامی که عمر آن به پایان می رسد، حتی با روشن شدن برق صفحه نمایش از بین می رود.

پیشنهاد مطالعه: اهمیت استفاده از رزولوشون اصلی مانیتور

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *