نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ضربه خوردن به گوشی

بعد از افتادن گوشی روی زمین و ضربه خوردن آن چه کنیم؟

راهکارهایی در مورد بروز این مشکل را شرح می دهیم.

کارهایی که باید بعد از ضربه خوردن گوشی انجام دهیم؟

اگر گوشی دچار آسیب دیدگی و یا شکستگی صفحه نمایش شده، بهترین گزینه سپردن آن به یک تعمیرکار است، اما در صورت جدی نبودن مشکل، گوشی را از زمین برداشته و تست کنید.

  • خاموش کردن گوشی

اولین گام بعد از افتادن گوشی،خاموش کردن آن است، چراکه بسیاری از گوشی ها پس از سقوط هنگ کرده و در زمان تست صفحه لمسی گوشی، گوشی کار نمی کند. اندک زمانی خاموش کردن گوشی از هنگ شدن آن جلوگیری می کند.

  • خارج کردن باتری از گوشی

باتری بعضی از گوشی های هوشمند قابلیت جداشدن نداشته، اما در بعضی گوشی ها با باز کردن در پشتی گوشی، می توان باتری را خارج کرد.با خارج کردن باتری گوشی به حالت غیر فعال در آمده، و با برگرداندن باتری به جای اولیه و روشن شدن گوشی،باید یک نسخه پشتیبان از اطلاعات تهیه کرد.

  • چک اجرا شدن برنامه ها

پس از ضربه خوردن گوشی، هنگ کردن گوشی ادی بوده و جای نگرانی نیست.

هنگی و کند شدن گوشی پس از افتادن و ضربه خوردن، باعث ناراحتی و نگرانی شده که برای حل این مشکل شما می توان با تهیه ی یک نسخه ی پشتیبان از اطلاعات تلفن، بهترین راه برگرداندن آن را به حالت کارخانه اش است. در اکثر مواقع با این کار مشکل هنگ کردن گوشی تا اندازه ی زیادی برطرف شده،در بهترین حالت، هنگ کردن گوشی با ری استارت کردن و خاموش کردن رفع می شود.

  • تست کردن گوشی از نظر سخت افزاری

 بررسی سخت افزاری بعد از افتادن گوشی روی زمین و در صورت نیاز برطرف کردن آن نیز توصیه می شود.در ابتدا گوشه های موبایل را چک کرده، چون معمولا در زمان ضربه و سقوط، گوشه های موبایل از سایر جاها بیشتر آسیب می بیند، سپس به بررسی نمایشگر و خط و خش روی آن بپردازید. مورد بعدی تست شارژ گوشی بوده،برای این کار، بهترین گزینه اتصال گوشی به شارژر بوده و یا ری استارت کردن با روش‌های معمول مثل نگه داشتن دکمه پاور با کلیدهای تنظیم صدای کم یا زیاد گوشی بوده تا دستگاه دوباره راه اندازی شود. بسیاری از مواقع این روش پاسخگو بوده، چون اختلال پیش آمده در سیستم عامل به واسطه ی ضربه و روشن بودن گوشی اینگونه برطرف می شود.

در صورت شارژ نشدن گوشی، یا بروز مشکل، به دلیل احتمال بالای آسیب دیدن مدارهای داخل دستگاه،آن را سریعا از شارژ خارج کنید،چراکه شارژ کردن موجب تغییرات ولتاژ و آسیب رساندن به گوشی می شود.

  • داغ کردن گوشی

در صورتی که بعد از ضربه خوردن گوشی خیلی سریع داغ می شود، به بررسی بعضی موارد در گوشی پرداخته و به این منظور به مقاله ی ما درارتباط با داغ شدن گوشی مراجعه کنید.

  • شکسته شدن اسکرین گوشی

اگر شدت ضربه به حدی بوده که موجب شکستن نمایشگر گوشی شده،تنها راه اتصل گوشی به کامپیوتر و بکاپ گیری از اطلاعات و برنامه هاست. برای بکاپ گیری به مقاله ی ما که به بررسی انواع روش های بکاپ می پردازد مراجعه کنید.

نکته ی مهم آن است که اگر در حین افتادن گوشی،باتری نیز از آن خارج شد باشد، احتمال خرابی باتری نیز وجود دارد، که در این مورد هم می توانید به مقاله ی ما در زمینه ی مشکلات باتری مراجعه کرده و یا به تعمیر کاران مجرب رجوع کنید.

 در آخراز همراهی شما تشکر کرده و به شما این نوید را می دهیم که همکاران و متخصصین ما در امر پاسخگویی وحل مشکلات،همواره در کنار شما هستند.

‫3/5 ‫(2 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *