نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش افزایش سرعت عملکرد تبلت

چگونه سرعت عملکرد تبلت خود را در 5 دقیقه افزایش دهیم؟

سونی طیف وسیعی از تلفن های هوشمند را در فواصل منظم برای کاربران خود ارائه می دهد و هرگز از رقابت خارج نشده است. این دستگاه دستگاه های مقرون به صرفه ای را برای کاربران با مشخصات بالا ارائه می دهد، و ما به ندرت مشکلی در تلفن مشاهده می کنیم.

Sony Xperia Z به زودی پس از انتشار بسیار محبوب شد و حتی پس از ورود Xperia Z1 و Xperia Z2 به دلیل طراحی و ویژگی های جذاب، محبوبیت خود را از دست نمی دهد. اگرچه Xperia Z با پردازنده Qualcomm Snapdragon S4 Pro عرضه می شود، درست مانند هر دستگاه Android دیگر، اما پس از چند ماه استفاده کند می شود. بنابراین، ما اینجا هستیم تا در مورد چند اقدام پیشگیرانه صحبت کنیم که در صورت رعایت آنها عملکرد دستگاه شما را تا حدودی افزایش می دهد. بنابراین، با تلفن خود آماده شوید و آن را فقط در 5 دقیقه سریعتر کنید.

بروز بمان

معمولاً Xperia Z دارای سیستم عامل Android نسخه 4.1.2 Jelly Bean است که می تواند به نسخه 5.1.1 Lollipop قابل ارتقا باشد. بنابراین، اول از همه، مطمئن شوید که آخرین به روز رسانی نرم افزار را در دستگاه خود دارید و می توانید آن را در گزینه “درباره تلفن/ دستگاه” در تنظیمات پیدا کنید. اگر آخرین به روزرسانی ها در دسترس باشد، از همان خبر مطلع خواهید شد.

تنها کاری که اکنون باید انجام دهید این است که بروزرسانی رسمی را بارگیری و نصب کرده و ارتقا دهید. پس از اتمام مراحل به روزرسانی، همه اشکالات و مشکلات جزئی باید برطرف شوند زیرا به روزرسانی ها همیشه دارای رفع اشکالات و پیشرفت هایی برای بهبود عملکرد تلفن هستند.

حذف Bloatware/برنامه های از پیش نصب شده

درست مانند هر دستگاه اندرویدی دیگر، این تلفن نیز دارای چند برنامه از پیش نصب شده است که برخی از آنها نرم افزاری هستند که باعث مشکل عملکرد در تلفن می شود. بنابراین، چنین برنامه هایی را در دستگاه پیدا کنید و اگر این برنامه ها برای شما ضروری نیستند، فقط آنها را حذف نصب کرده و سرعت و ذخیره تلفن را افزایش دهید.

همچنین، ممکن است چندین برنامه را از فروشگاه بازی امتحان کرده باشید و اصلا از آن استفاده نکنید. این برنامه ها به سادگی فضای ذخیره سازی را می خورند و همچنین در پس زمینه اجرا می شوند که باعث مشکل عملکرد می شود. بنابراین، ما به شما توصیه می کنیم آن برنامه ها را از “مدیر برنامه” در تنظیمات حذف کرده و بخش برنامه را تمیز نگه دارید.

تصاویر پس زمینه زنده و ابزارک ها را غیرفعال کنید

این یک اقدام پیشگیرانه ساده است که به شما کمک می کند عملکرد دستگاه را افزایش دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصاویر پس زمینه زنده و همچنین ویجت ها را از تلفن خود غیرفعال کنید/حذف کنید تا دستگاه را تقویت کنید. تصاویر پس زمینه و ویدجت های زنده انرژی بیشتری از تلفن شما مصرف می کند و تأثیر غیرمستقیمی بر عملکرد دارد که به زودی پس از فعال کردن آنها احساس می کنید.

بنابراین، توصیه ما به شما این است که چنین تصاویر پس زمینه زنده را از تلفن خود حذف کنید و اگر می خواهید ویجت ها را فعال کنید، فقط از یک یا دو مورد استفاده کنید. هنگامی که این موارد را غیرفعال می کنید، می توانید عملکرد سریعتر دستگاه خود را تجربه کنید.

Cache را حذف کنید

این یک کار جالب است که می تواند به راحتی توسط هر کاربر تلفن هوشمند انجام شود. هر زمان که یک برنامه را باز می کنید، حافظه پنهان در پس زمینه ذخیره می شود و اگر به موقع پاک نشود، اندازه آن افزایش می یابد. بنابراین، تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر برنامه را از “مدیر برنامه” باز کنید و روی “پاک کردن حافظه پنهان” ضربه بزنید. با این کار تمام حافظه نهان برنامه از تلفن شما حذف می شود و به شما در بهبود عملکرد گوشی کمک می کند.

تنظیم مجدد کارخانه

اگر از عملکرد تلفن خود راضی نیستید، می توانید این روش را انتخاب کنید زیرا باعث می شود دستگاه شما کاملاً جدید باشد. قبل از ادامه کار، توجه داشته باشید که باید از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید زیرا همه چیز را از تلفن شما پاک می کند.

یک گزینه آسان در دسترس کاربران Xperia Z برای انجام تنظیم مجدد کارخانه وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فقط “Backup & Restore” را از تنظیمات باز کرده و روی گزینه های “Factory Data Reset> Reset Phone” ضربه بزنید. این همه ؛ این فرآیند ظرف چند دقیقه به پایان می رسد و دستگاه شما از نو شروع به کار می کند.

جلوه های ویژه را غیرفعال کنید

انیمیشن ها و جلوه های ویژه دیگر هر چند زیبایی گوشی را افزایش می دهند اما به طور غیر مستقیم عملکرد گوشی شما را کند می کنند. بنابراین، توصیه نمی شود چنین جلوه هایی را روی تلفن خود فعال کنید. گزینه های انیمیشن را در دستگاه خود بیابید و آنها را غیرفعال یا کاهش دهید تا دستگاه شما تقویت شود.

چند نکته دیگر

به غیر از روش های ذکر شده در بالا، ما مایل هستیم اقدامات احتیاطی دیگری را برای کاربران خود به کار ببریم که به بهبود عملکرد تلفن کمک می کند. هر زمان که از بلوتوث و وای فای استفاده نمی کنید خاموش کنید و همچنین جلوه های خودکار را برای چند گزینه مانند روشنایی، چرخش و غیره غیرفعال کنید. برنامه های غیر ضروری را نصب نکنید و هرگز چند کار را انجام ندهید که ممکن است منجر به آویزان شدن گوشی شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *