نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکل روشن نشدن دوربین سونی

روشن نشدن دوربین سونی / تمام مشکلات دوربین DSLR سونی یکسان نیست. برخی از آنها مشکلات مهمی دارند و برای حل این مشکل به کمک حرفه ای نیاز دارند. اما سایر مشکلات دوربین (روشن نشدن دوربین سونی) می توانند نسبتاً آسان و سریع برطرف شوند. هدف این پست رفع سریع مشکلات جزئی دوربین سونی است. پس برای حل مشکلات مطالب زیر را بخوانید.

قسمت 1: چرا دوربین سونی روشن نمی شود؟

گاهی اوقات، شما معمولاً بدون هیچ مشکلی عکس می گیرید. اما، دوربین شما ناگهان روشن نمی‌شود، یا ممکن است هنگام روشن کردن دوربین، پیام‌های خطا مشاهده کنید. می تواند به دلایل زیر باشد:

 شرایط باتری

وضعیت باتری را بررسی کنید. دوربین شما ممکن است روشن نشود اگر:

  • باتری ها به طور کامل و خوب شارژ نشده اند.
  • گاهی اوقات، وقتی باتری را وارد می‌کنید، روشن شدن دوربین ممکن است کمی طول بکشد. به این دلیل است که وضعیت دوربین ممکن است در قسمت پشتی بررسی شود. این یک نقص جدی نیست، فقط یک مشکل جزئی است.
  • باتری ها در هوای سرد به سرعت تخلیه می شوند. با این حال، اگر آنها را خارج از محدوده دمایی 50 درجه فارنهایت تا 86 درجه فارنهایت شارژ کنید، به درستی شارژ نمی شوند.
  • اگر باتری را با شارژر سونی شارژ نکنید و از محصولات پس از فروش استفاده کنید، ممکن است باعث خرابی شدید شود.

 پایانه های باتری کثیف

اگر پایانه های باتری کثیف یا تمیز نباشند ممکن است دوربین روشن نشود. با مشاهده لامپ شارژ می توانید آن را بررسی کنید. چراغ شارژ هنگام شارژ روشن نمی شود و چشمک نمی زند. اگر پایانه های کثیف را با دست یا فلز و نه با پارچه یا سواب لمس کنید، می تواند باعث واکنش شود.

جهت گیری باتری نادرست

اگر باتری های دوربین را در جهت اشتباه قرار دهید، ممکن است خراب شود.

 نصب سیستم عامل ناقص

گاهی اوقات، اگر نصب سیستم عامل ناقص باشد یا نیاز به بازنشانی به تنظیمات کارخانه داشته باشد، دوربین روشن نمی شود.

 برخورد خشن

اگر دوربین سونی خود را به طور تقریبی کنترل می کنید، ممکن است در روشن شدن مشکل ایجاد کند. همچنین، مجموعه تثبیت کننده تصویر درون بدنه به دلیل ضربه شدید از تراز خارج می شود.

قسمت 2: چگونه مشکل روشن نشدن دوربین سونی را حل کنیم؟

فرض کنید می بینید هر پیغام خطایی بلافاصله بعد از تصادف روی صفحه ظاهر می شود یا دوربین روشن نمی شود. حل این مسئله آسان نیست اما غیرممکن نیز نیست. بنابراین، بهتر است خودتان مشکل را حل کنید.

در اینجا چند راه حل وجود دارد که می توانید انجام دهید:

راه حل 1: وضعیت باتری را بررسی کنید

  • مطمئن شوید که از باتری های کاملاً شارژ شده یا کاملاً جدید برای دوربین سونی خود استفاده می کنید.
  • بعد از اینکه باتری را گذاشتید، اغلب چند دقیقه طول می کشد تا دوربین روشن شود. این به این دلیل است که قبل از روشن کردن دستگاه، وضعیت دوربین را در پشتیبان بررسی می کند. این یک نقص در نظر گرفته نخواهد شد. بنابراین، صبر داشته باشید و اجازه دهید روند به پایان برسد.
  • در صورتی که شارژ باتری دوربین سونی شما تمام شده است، پس از شارژ باتری باید دوباره امتحان کنید. باتری دوربین با استفاده از آن در هوای سرد سریعتر تخلیه می شود. بنابراین، توصیه می شود باتری خود را در دمای 50 درجه فارنهایت تا 86 درجه فارنهایت (10 درجه سانتی گراد تا 30 درجه سانتی گراد) شارژ کنید. این تا زمانی است که متوجه شوید لامپ CHARGE خاموش شده است. ممکن است نتوانید باتری را در دمای فراتر از این محدوده به درستی شارژ کنید.
  • مطمئن شوید که از باتری و شارژر باتری Sony® استفاده می کنید. استفاده از محصولات پس از فروش اغلب منجر به نقص می شود.

نکته مهم: ممکن است به راحتی محصولات تقلبی را پیدا کنید که دقیقاً شبیه بسته های باتری قابل شارژ سونی اصلی هستند. اما این دستگاه ها در مورد بازدهی بالای باتری و همچنین استفاده طولانی مدت، استانداردهای کیفیت را برآورده نمی کنند.

علاوه بر این، استفاده از محصولات شخص ثالث می تواند منجر به نقص یا حوادثی مانند آتش سوزی و پارگی شود. همچنین، توجه به این نکته ضروری است که سونی هیچ مسئولیتی در قبال نقص یا حوادثی که به دلیل بسته های باتری تقلبی رخ می دهد، ندارد.

راه حل 2: یک بار دوربین را خاموش و روشن کنید

ابتدا سعی کنید دوربین سونی خود را خاموش کنید. سپس، دوباره آن را روشن کنید. اگر این ترفند جواب داد، پس عالی است. می توانید از آن استفاده کنید اما در وهله اول به دلایل این موضوع توجه کنید.

روشن نشدن دوربین سونی

راه حل 3: اگر دوربین سونی شما قفل است یا نمی توانید آن را خاموش کنید، باتری را خارج کنید. همچنین دوربین خود را از منبع تغذیه جدا کرده و سپس آن را روشن کنید. IBIS یا شاتر را بازنشانی می کند.

در آنجا می توانید دو گزینه را مشاهده کنید: تنظیمات دوربین بازنشانی و یا Initialize. گزینه Initialize را انتخاب کنید تا دوربین خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. علاوه بر این، در صورت داشتن تنظیمات سفارشی را حذف می کند.

راه حل 4: گرد و غبار را از پایانه ها با یک سواب پنبه ای یا یک پارچه خشک تمیز کنید. همیشه مطمئن شوید که پایانه ها را با فلز یا دست خالی لمس نکنید.

راه حل 5: همیشه باتری ها را در جهت درست در دوربین قرار دهید.

روشن نشدن دوربین سونی

راه حل 6: اگر دوربین سونی به درستی شارژ نمی شود، سعی کنید با وصل کردن آداپتور برق متناوب به دوربین یا یک پریز برق کار، مشکل را حل کنید. اگر هنوز دوربین کار نمی کند، آداپتور برق متناوب را تعویض کنید.

آموزش تعویض منظره یاب دوربین سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *