نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع صفحه سیاه لپ تاپ

تعمیر تاریکی لپ تاپ سونی

لپ تاپ سونی شما کار می کند، اما صفحه تاریک است علت آن چیست؟ این خرابی می تواند در کار شما تاثیر منفی داشته باشد. با ما همراه باشید تا به راحتی بتوانید بررسی اولیه لپ تاپ سونی را انجام دهید.

حالت آماده به کار فعال

مطمئن شوید که لپ تاپ در حالت آماده به کار نیست. برای فعال کردن صفحه، هر کلید روی صفحه کلید را فشار دهید.

تغییر تنظیمات روشنایی

اگر صفحه روشن است اما هنوز ضعیف است، روشنایی را تنظیم کنید. کلید Fn را نگه دارید و مکرراً کلید F6 را فشار دهید تا صفحه نمایش داده شود و روشنایی مطلوب به دست آید.

پاور معیوب

صفحه سیاه ممکن است ناشی از الکتریسیته ساکن باشد که روی برد سیستم لپ تاپ سونی ایجاد شده است. برق باید تخلیه شود. برای تخلیه برق:

  1. باتری را خارج کرده و آداپتور برق را جدا کنید.
  2. دکمه پاور را به مدت 30 ثانیه نگه دارید تا لپ تاپ خاموش شود.
  3. باتری را داخل دستگاه قرار دهید و لپ تاپ را روشن کنید.

تداخل دستگاه های اضافه شده

اگر از نمایشگرهای خارجی، دستگاه های خارجی یا کارت های لپ تاپ سونی استفاده می شود، می تواند باعث اختلال در صفحه نمایش لپ تاپ شود. هر دستگاهی را جدا کرده و لپ تاپ را راه اندازی مجدد کنید.

صفحه نمایش مخدوش است

صفحه شما دارای خطوط قابل مشاهده، چشمک زن یا همه یک رنگ است.

صفحه شکسته

اگر هنگام خاموش شدن لپ تاپ هر نوع اعوجاج LCD قابل مشاهده باشد، آسیب فیزیکی رخ داده است و صفحه LCD باید تعویض شود. برای تعویض صفحه نمایش، به راهنمای نصب Display مراجعه کنید.

نور پس زمینه معکوس یا اینورتر

اگر صفحه لپ تاپ چشمک بزند، خطوط عمودی قابل مشاهده هستند یا به تدریج کم رنگ می شوند، یا نور پس زمینه یا اینورتر واقع در بین لولا خراب است. برای بررسی اینکه آیا این مشکل است، لپ تاپ خود را به یک صفحه خارجی وصل کنید. اگر صفحه معمولی ظاهر نشود، اینورتر یا نور پس زمینه باید تعویض شود.

اتصال بد

اگر LCD همه یک رنگ است، صفحه LCD را ببندید و دوباره باز کنید. اگر تصاویر با تنظیم LCD بازگردند، اتصال به صفحه در لولا آسیب دیده است. سرویس روی کابل ویدئو باید انجام شود. اگر صفحه نمایش چشمک می زند، اتصال شل است و نیاز به تنظیم دارد.

کارت گرافیک خراب

کارت گرافیک/ کارت گرافیک معیوب می تواند منجر به یک صفحه مخدوش شود. این می تواند شامل اعوجاج رنگ، اعوجاج تصویر، یا صفحه نمایش به طور کلی کار نکند. اگر این درست باشد، ممکن است درایور کارت گرافیک قدیمی باشد و جدیدترین درایور باید نصب شود. اگر این مشکل را برطرف نکرد، ممکن است کارت گرافیک نیاز به تعویض داشته باشد.

مشکلات صفحه کلید/صفحه لمسی

چرا صفحه کلید و/یا صفحه لمسی شما مشکل دارند یا پاسخ نمی دهند. در ادامه علت آن را پیدا کنید.

صفحه کلید معیوب

اگر به نظر می رسد صفحه کلید دارای مشکلات فیزیکی است، لپ تاپ سونی را خاموش کرده و کابل های متصل به لپ تاپ را از برق بکشید. اگر برخی از کلیدهای شما گیر کرده اند، سعی کنید زباله های جمع شده را با وارونه کردن صفحه کلید و تکان دادن ملایم آن بردارید. اگر مایع روی صفحه کلید ریخته شد، بلافاصله لپ تاپ سونی را برگردانید و آن را تکان دهید تا جایی که ممکن است مایع خارج شود. سشوار می تواند مایعات باقی مانده را خشک کند. اگر صفحه کلید هنوز کار نمی کند، باید تعویض شود و آسیب داخل لپ تاپ بررسی شود. برای تعویض صفحه کلید، به راهنمای نصب صفحه کلید بروید.

نشانگر ماوس خیلی سریع یا خیلی کند حرکت می کند

برای دسترسی به تنظیمات موس:

  1. روی (دکمه شروع) کلیک کنید.
  2. سپس روی (Control Panel) کلیک کنید.
  3. سپس روی «سخت افزار و صدا» کلیک کنید.
  4. در بخش (دستگاه ها و چاپگرها)، روی (ماوس) کلیک کنید.
  5. در پنجره (Mouse)، روی (گزینه های اشاره گر) کلیک کنید.
  6. در کادر Motion، روی نوار لغزنده کلیک کرده و بکشید تا سرعت اشاره گر افزایش یا کاهش یابد.
  7. برای خروج روی ‘Ok’ کلیک کنید.

صفحه لمسی که پاسخ نمی دهد

اگر صفحه لمسی لپ تاپ پاسخ نمی دهد، ممکن است به دلایل مختلفی باشد. هر ماوس USB خارجی را بردارید و صفحه لمسی را دوباره فعال کنید. برای انجام این کار، (fn+F1) را از صفحه کلید فشار دهید تا صفحه لمسی غیرفعال شود و دوباره (fn+F1) را فشار دهید تا دوباره فعال شود.

اگر مشکل حل نشد، لپ تاپ را مجدداً راه اندازی کنید و همانطور که لپ تاپ در حال راه اندازی مجدد است، کلید F10 را فشار دهید تا برنامه بازیابی VAIO اجرا شود. در آنجا می توان به برنامه صفحه لمسی دسترسی داشت. اگر صفحه لمسی در برنامه بازیابی VAIO پاسخ نمی دهد، این مسئله بر اساس سخت افزار است و سرویس لازم است. برای تماس با خدمات، اطلاعات اضافی را ببینید (پیوند به شماره مدل لپ تاپ شما و تاریخ خرید نیاز دارد).

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *