نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع خرابی PS4 سونی

آشنایی با خرابی های رایج PS4  سونی

PS4خرابی های رایج PS4/  یک کنسول بازی ویدیویی خانگی عالی است که میلیون ها کاربر در سراسر جهان دارد. این بازی از چندین بازی از جمله Battlefield، Battlezone، Call of Duty، Dark Souls Remastered، Deformers و غیره پشتیبانی می کند. کنسول PS4 در اکثر مواقع به خوبی کار می کند، اما کامل نیست. این می تواند مشکلات مختلفی مانند دانلود اطلاعات خراب ce-36244-9، PS4 عدم دسترسی به فضای ذخیره سازی سیستم، مسدود شدن PS4، نور آبی مرگ PS4، خرابی PS4 و غیره را برای شما ایجاد کند. همانطور که سایر مسائل در مقالات قبلی ما مورد بحث قرار گرفت، امروز موضوع به مشکل خرابی PS4 می رسد. چرا PS4 خراب می شود؟ چگونه خطای کرش مداوم PS4 را برطرف کنیم؟ این پست آنها را یکی یکی بررسی می کند. لطفا به خواندن ادامه دهید.

دلایل خرابی PS4 سونی

کنسول PS4 ممکن است در حین بازی یا زمانی که تازه شروع می شود از کار بیفتد. تعدادی از عوامل می توانند PS4 را خراب کنند. برخی از آنها با مشکلات نرم افزاری مانند نصب/به روز رسانی نادرست بازی و تضاد بین دو بازی/برنامه مختلف مرتبط هستند، در حالی که برخی به بخش سخت افزاری معیوب مانند هارد دیسک معیوب مرتبط هستند.

به طور خاص، دلایل خرابی PS4 را می توان به صورت زیر نتیجه گیری کرد.

بر اساس دلایل بالا، ما با چندین رفع خرابی PS4 روبرو هستیم. می توانید آنها را یکی یکی امتحان کنید تا خطا برطرف شود.

خرابی PS4 سونی

راه حل 1: خنک کردن کنسول PS4

گرمای بیش از حد می تواند باعث مشکلات مختلفی مانند خرابی و سیاه شدن صفحه نمایش، BSOD و غیره شود. اگر PS4 شما فضای کافی برای جریان هوا نداشته باشد، ممکن است به راحتی گرم شود. سپس می تواند به طور مکرر PS4 را خراب کند.

در این صورت، شما باید PS4 خود را در مکانی باز قرار دهید تا گردش هوای فراوان به دست آید. علاوه بر آن، شما باید به طور منظم کنسول PS4 را تمیز کنید تا آن را تحت مراقبت داشته باشید. با انجام این کار، کنسول PS4 به سرعت خنک می شود.

راه حل 2: پاک کردن دیسک بازی

اگر PS4 شما در حین بازی مدام خراب می شود یا راه اندازی مجدد می شود، ممکن است مشکل از دیسکی باشد که استفاده می کنید. این پدیده زمانی رخ می دهد که دیسک کثیف، خراشیده یا ترک خورده باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، می توانید با قرار دادن یک دیسک در حال اجرا مناسب آن را بررسی کنید.

اگر PS4 شما پس از قرار دادن دیسک جدید به درستی کار می کند، نشان می دهد که مشکلی در دیسک قبلی وجود دارد. از آنجایی که قرار دادن یک دیسک کثیف، خراشیده یا ترک می تواند به کنسول PS4 آسیب برساند یا باعث خرابی آن شود، باید قبل از قرار دادن دیسک آن را با دقت پاک کنید.

راه حل 3: کنسول PS4 را راه اندازی مجدد کنید

راه اندازی مجدد دستگاه یکی از روش های رایج برای عیب یابی است. به عنوان مثال، مشکلات اتصال جزئی را می توان با انجام یک راه اندازی مجدد حل کرد. می توانید این کار را روی کنترلر PS4 خود انجام دهید. به عنوان جایگزین، می توانید دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا سیستم PS4 راه اندازی مجدد شود.

راه حل 4: فضا را برای سیستم PS4 آزاد کنید

اگر فضای ذخیره سازی PS4 پر باشد، ممکن است PS4 شما از کار بیفتد یا از کار بیفتد. در این شرایط، باید فضای PS4 خود را افزایش دهید. شما می توانید این کار را با ارتقای هارد داخلی PS4 با یک هارد بزرگتر یا به سادگی با آزاد کردن فضای درایو فعلی انجام دهید.

در مقایسه با اولی، دومی مقرون به صرفه تر است. از این رو، بسیاری از گیمرها به دومی ترجیح می دهند. برای آزاد کردن فضای PS4 چه چیزی را می توانید حذف کنید؟ طبق یک نظرسنجی، حذف برنامه‌ها یا بازی‌ها، گالری عکس‌برداری و داده‌های ذخیره‌شده بازی می‌تواند فضای زیادی را برای سیستم PS4 آزاد کند.

اکنون، روش های زیر را امتحان کنید تا فضا را برای اجرای عادی PS4 خود آزاد کنید.

روش 1: حذف بازی های PS4 از طریق کنترلر

  • مرحله 1: بازی را که نمی خواهید انتخاب کنید و دکمه Options را روی کنترلر خود فشار دهید.
  • مرحله 2: گزینه Delete را انتخاب کرده و با کلیک بر روی OK در پنجره پاپ آپ، عملیات را تایید کنید. برای حذف سایر بازی های ناخواسته روی کنسول، این عملیات را تکرار کنید.

روش 2: بازی های PS4 را از طریق تنظیمات حذف کنید

می توانید بازی ها را با توجه به فضای ذخیره سازی مورد نیاز آن از طریق تنظیمات حذف کنید. این روش در مقایسه با روش 1 کارآمدتر است زیرا می توانید فضای اشغال شده را قبل از حذف آن مشاهده کنید.

  • مرحله 1: با کلیک روی تنظیمات > مدیریت فضای ذخیره‌سازی سیستم > برنامه‌ها، ببینید هر بازی چقدر فضای اشغال می‌کند.
  • مرحله 2: بازی مورد نظر برای حذف را انتخاب کنید و سپس روی Delete کلیک کنید. سپس دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا عملیات به پایان برسد.

روش 3: اطلاعات ذخیره شده بازی را حذف کنید

به طور کلی، بازی ها به طور خودکار اطلاعات پخش کننده را در هارد دیسک شما ذخیره می کنند. با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، حذف اطلاعات ذخیره شده بازی را حذف نمی کند. برای آزاد کردن بیشتر فضا برای PS4 سونی خود، می توانید اطلاعات ذخیره شده بازی را به صورت دستی پاک کنید. در اینجا مراحلی برای شما آورده شده است.

  • مرحله 1: روی Settings > Applications Saved Data Management > Saved Data in System Storage > Delete کلیک کنید.
  • مرحله 2: سپس لیستی از بازی هایی را مشاهده خواهید کرد که داده ها را ذخیره کرده اند.
  • مرحله 3: روی بازی ناخواسته کلیک کنید تا تمام فایل های بازی ذخیره شده آن را مشاهده کنید. با کلیک بر روی دکمه Select All در سمت راست و کلیک بر روی دکمه Delete می توانید تمامی فایل ها را حذف کنید.

روش 4: بازی ها را از کپچر گالری حذف کنید

هنگامی که در گالری عکس هستید، می توانید بازی مورد نظر خود را برای مشاهده جستجو کنید و سپس تمام عکس های آن را حذف کنید. می‌توانید عکس‌ها را بر اساس اسکرین‌شات، کلیپ‌های ویدیویی یا هر دو فیلتر کنید. پس از یافتن هدف، دکمه Options را روی کنترلر فشار دهید.

این عملیات یک منو ظاهر می کند. دو گزینه پایینی می توانند عکس انتخابی و اطلاعات دقیق آن را به شما نشان دهند. برای ادامه روی دکمه Delete کلیک کنید. در پنجره درخواست شده، عکس هایی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید و روی Delete کلیک کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *