نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

علل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون چیست؟

عوامل مختلفی موجب خاموش شدن ناگهانی و اتوماتیک تلویزیون سونی می شوند. بررسی‌ها نشان داده که این علل تااندازه زیادی به نوع، مدل و برند تلویزیون بستگی دارد. در زیر به برخی از شایع‌ترین علل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون اشاره شده است:

  • خرابی مین برد تلویزیون

خرابی مین برد یکی از اشکالات موجود در تلویزیون ها و دلیلی برای خاموش شدن ناگهانی تلویزیون است. خرابی مین برد معمولاً به این صورت که:تلویزیون هنگام کارکردن خاموش شده وبا فشار مجدد دوباره دکمه پاور، چراغ جلوی تلویزیون شروع به چشمک زدن کرده اما تلویزیون روشن نمی شود.

  • فرسودگی قطعات مین برد

فرسودگی قطعات مین برد نیز دلیلی بر خاموشی تلویزیون است. این مشکل غالباً به دلیل روشن‌ ماندن تلویزیون در مدت زمان طولانی پیش می‌آید. از این رو در صورت استفاده نکردن از تلویزیون،اتصال برق تلویزیون کاملا قطع شده که هم سبب افزایش عمر مفید دستگاه و هم مانعی برای پیشگیری از خرابی مین برد است.

  • استفاده از کابل HDMI نامرغوب

استفاده از کابلهای نامرغوب و فیک جهت اتصال سایر دیوایس‌ها به تلویزیون و بکار بردن کابل HDMI بی کیفیت سبب اتصالی دستگاه و خرابی تلویزیون می شود. بنابراین جهت وصل کردن دستگاه‌های دیگر به تلویزیون فقط از کابل ارائه شده همراه خود دستگاه استفاده کنید.

  • فلش مموری ویروسی

 اتصال فلش مموری ویروسی به تلویزیون نیز قابلیت خاموش کردن ناگهانی دستگاه را دارد است. این کار، گاه منجر به انتقال ویروس‌ها به تلویزیون های هوشمند شده و برنامه های اصلی تلویزیون را مختل می کند.

  • خرابی آی سی برد پاور

خرابی ic برد پاور تلویزیون نیز از جمله عوامل خاموشی ناگهانی دستگاه است. طبق تحقیقات،اشکال پیش آمده ناشی از خرابی آی سی بوده و راهی جز تعویض این قطعه از تلویزیون نیست. جهت پیشگیری از خرابی مجدد، تعویض خازن های اطراف IC نیز لازم است.

  • نوسانات برق

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می‌تواند به دلیل نوسانات ایجاد شده در برق و خرابی پاور نیز اتفاق می افتد.عملکرد تلویزیون های جدید با ولتاژ بسیار پایین بوده و به همین دلیل غالباً با نوسانات برق دچار خرابی می شوند. بنابراین با اجتناب از اتصال مستقیم دوشاخه تلویزیون به پریز برق به فعالیت درست دستگاه کمک کرده و در این میان از محافظ‌های برق استفاده کنید.

  • از کار افتادن مدار استندبای

در نهایت باید گفت که آخرین علت روشن و خاموش تلویزیون سونی، از کار افتادن مدار استند بای آن است. مدار استند بای در زمان خاموشی دستگاه جهت تغذیه توان mcu و قطعات دیگر تلویزیون lcd کاربرد داشته و به همین علت هم حالت استند بای نام گذاری شده است. محل قرار گیری این مدار روی برد smps و به آسانی توسط ترانسفورمر سویچینگ کوچک خود قابل شناسایی است.

  • رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

برای رفع مشکل خاموش شدن تلویزیون،ابتدا باید به شناسایی علت بروز این اشکال پی برد. پس از تشخیص این مسئله،می‌توان اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر تلویزیون را آغاز کرد. در صورتی که مین برد دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون باشد، باید جهت تعمیر و یا تعویض این قطعه اقدام نمود. خرابیCpu  نیز سبب بروز چنین مشکلی می شود.

در صورت خرابی یا سوختگی سی پی یو، نیاز به تعویض این قطعه است.(نکته: معمولاً تعویض سی پی یو به تنهایی امکان پذیر نبوده و در این شرایط باید کل مین برد تعویض گردد). در هر حال تشخیص روش تعمیر یک تلویزیون با مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون صرفاً پس از بررسی دستگاه و شناسایی علل اشکال پیش آمده مشخص می‌گردد. (در صورت مواجهه با این اشکال و عدم امکان تحویل و جایجایی دستگاه می‌توان سرویس‌های تخصصی تعمیر تلویزیون را به صورت سرویس در محل تلویزیون دریافت کرد)

همکاران و مشاوران کارآ زموده ی ما برای همراهی و همیاری در کنار شما دوستان هستند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *