نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت لنزهای دوربین سونی

لنزهای دوربین سونی / از آنجایی که لنزهای جدید دائماً گران می شوند، بسیاری از عکاسان انتخاب می کنند که وسایل دست دوم خریداری کنند و در هزینه خود صرفه جویی کنند. در حالی که لنزهای خاص را فقط می توان جدید خریداری کرد (حداقل برای مدتی)، بازار لنزهای مستعمل اغلب مملو از انتخاب های لنز عالی است، به خصوص برای افرادی که بودجه کمتری دارند. در این مقاله سعی خواهم کرد مزایای خرید لنزهای دست دوم را توضیح دهیم و همچنین نکاتی را در مورد نحوه خرید لنزهای مستعمل در محل به شما ارائه دهیم، زیرا می دانیم که تجهیزات باکیفیتی دریافت خواهید کرد که سال ها از آن راضی خواهید بود.

 وضعیت بیرونی و داخلی را بررسی کنید

قبل از انجام هر گونه آزمایش دقیق با دوربین، همیشه وضعیت بیرونی و داخلی لنز را بررسی کنید.

خراش و فرورفتگی

 ظاهر یک لنز می تواند چیزهای زیادی در مورد نحوه استفاده قبلی از آن بگوید. آیا خط و خش جدی روی آن وجود دارد؟ اگر چیز مهمی نیست، نباید نگران باشید، اما قیمت باید این را منعکس کند. وقتی پیچ‌ها و قطعات لاستیکی را که لنز را روی هم نگه می‌دارند (اگر قابل مشاهده باشند) بررسی کنید، ممکن است کمی جدی‌تر شود – اگر علائم قابل رویت را مشاهده کردید، ممکن است نشانه‌ای از جداسازی / مونتاژ مجدد و مشکلات مکانیکی یا الکترونیکی احتمالی در گذشته باشد. مگر اینکه فروشنده نشان دهد که لنز توسط یک تکنسین خدمات حرفه ای تعمیر شده است (در این صورت آنها باید مایل به ارائه رسید / فاکتور باشند)، ممکن است بخواهید از چنین لنزهایی دوری کنید. همچنین، برخی از لنزهای حرفه ای مانند 24-70mm f /2.8 و 70-200 میلی‌متر f/2.8 ممکن است علائم ساییدگی و پارگی قابل‌توجهی داشته باشند – حرفه‌ای‌ها معمولاً از وسایل خود بدون نگرانی در مورد آسیب‌های زیبایی استفاده می‌کنند، زیرا لنزها فقط ابزارهای روزمره آنها هستند (بسیاری از عکاسان این را فراموش می‌کنند). اگر آسیب بر قیمت منعکس شود، نگران آن نباشید، زیرا دنده های درجه یک برای مقاومت در برابر سوء استفاده طراحی شده اند. تا زمانی که رنگ یا لاستیک از بین برود، ممکن است اتفاق بیفتد، و نباید روی خواص نوری لنز مورد نظر تأثیر بگذارد.

با این حال، فرورفتگی‌ها کمی جدی‌تر هستند، زیرا اغلب نشانه‌ای از آسیب فیزیکی در گذشته (به دلیل افتادن) هستند. مهم نیست که فروشنده چه می گوید، شما باید لنزهای دارای فرورفتگی را به طور کامل بررسی کنید، زیرا ممکن است کیفیت نوری به شدت تحت تاثیر قرار گیرد.

لنزهای دوربین سونی

فیلترهای متقاطع

هم رزوه های فیلتر پلاستیکی و هم فلزی را می توان به راحتی رزوه ای متقاطع کرد، و زندگی با چنین عدسی چندان ساده نیست، به خصوص اگر زیاد به فیلترها تکیه کنید. قبل از خرید، نخ های فیلتر را از نزدیک بررسی کنید. در حالت ایده آل، از قبل اندازه رشته فیلتر را بدانید و فیلتر خود را برای آزمایش بیاورید (یک فیلتر ارزان برای این کار ایده آل است). اگر نخ فیلتر شکسته است و همچنان می خواهید لنز را بخرید، مطمئن شوید که قیمت این موضوع را منعکس می کند. تعمیر نخ فیلتر آسان نیست، زیرا اغلب نیاز به تعویض لوله لنز دارد.

دکمه‌ها و سوئیچ‌ها

اگر لنزهایی که می‌خرید دارای دکمه‌ها و سوئیچ‌ها هستند، حتماً آنها را بررسی کنید و بررسی کنید که آیا واقعاً کار می‌کنند یا خیر. سوئیچ ها نباید چسبیده باشند و دکمه ها باید کاملاً کاربردی باشند.

تیغه های دیافراگم را بررسی کنید

قبل از اینکه لنز را روی دوربین خود نصب کنید، تیغه های دیافراگم را از جلو و پشت لنز بررسی کنید – آیا آنها عادی به نظر می رسند؟ اگر یک اهرم دیافراگم در پشت لنز وجود دارد (مانند لنزهای قدیمی نیکون)، اهرم را با دست خود حرکت دهید و ببینید آیا دیافراگم به درستی باز و بسته می شود یا خیر:

آیا اثر روغن روی تیغه ها وجود دارد؟ آیا آنها روان و آزاد حرکت می کنند؟ اگر لنز دارای دیافراگم الکترونیکی است، باید آن را بر روی دوربین خود آزمایش کنید، همانطور که در زیر توضیح داده شده است.

حلقه‌های فوکوس و زوم

بسته به مدت استفاده از لنز، حلقه زوم باید مقداری مقاومت داشته باشد، اما هرگز نمی‌تواند لرزان و کاملاً شل شود. اگر چرخاندن آن بسیار آسان است، ممکن است نشان دهد که لنز بسیار استفاده شده است و ممکن است برخی از بلبرینگ ها در داخل فرسوده شده باشند. خزش زوم را بررسی کنید – اگر قرار نیست لنز آن را داشته باشد و دارد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که آن را تعمیر کنید. در حالت ایده‌آل، هر دو حلقه فوکوس و زوم باید صاف باشند و مقداری مقاومت داشته باشند. هنگام چرخاندن هر یک از حلقه‌ها نباید هیچ صدای سایشی بشنوید، زیرا ممکن است نشانه‌ای از گرد و غبار یا شن داخل لنز باشد که مطمئناً چیز خوبی نیست. بدیهی است که لنز باید بتواند در کل مقیاس حلقه های فوکوس و زوم حرکت کند. اگر حلقه فوکوس یا زوم بر روی آن فرورفتگی داشته باشد، ممکن است بر دقت و نرمی کار تأثیر بگذارد.

لرزش لنز

در حالی که برخی از لنزها (مخصوصاً لنزهایی که دارای تثبیت کننده تصویر در آنها هستند) به طور طبیعی جغجغه می‌کنند، هنوز هم ایده خوبی است که کمی تکان دهید و مطمئن شوید که صدای تق تق دیوانه‌وار از داخل لنز نمی‌شنوید. . شما نمی خواهید هیچ قسمتی از لنز شل باشد.

 شرایط نوری را بررسی کنید

پس از بازرسی فیزیکی لنز، ایده خوبی است که وضعیت نوری آن را بررسی کنید.

لنز را از نظر قارچ، خراش و گرد و غبار بررسی کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که مقداری نور را از طریق لنز بتابانید (با یک چراغ قوه ساده – حتی نور LED تلفن هوشمند شما نیز کافی است) – هر گونه نقص باید به وضوح قابل مشاهده باشد. خراش‌های کوچک و مشخصات گرد و غبار جای نگرانی ندارند – این خراش‌ها و گرد و غبارها اتفاق می‌افتند و به ندرت تأثیر قابل توجهی بر کیفیت تصویر می‌گذارند.

با این حال، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • آسیب به عناصر جلو و عقب (آسیب به عنصر عقب به ویژه جدی است)
  • آسیب به پوشش لنز
  • گرد و غبار بزرگ یا ذرات دیگر داخل لنز
  • ظاهر “ابری” عناصر لنز
  • قارچ / کپک

اگر مشکلی در لنز پیدا کردید، قیمت باید این موضوع را منعکس کند. ذرات گرد و غبار و برخی خراش ها مشکلی ندارند ، اما اگر آسیب به عنصر لنز پشتی، آسیب به پوشش یا هر چیزی مرتبط با قارچ / کپک دیدید، از آن لنز دوری کنید.

لنزهای دوربین سونی

تست های سریع با دوربین شما

هنگام خرید لنزهای دست دوم، همیشه دوربین خود را به همراه داشته باشید. از فروشنده بپرسید که آیا قرار است قبل از خرید لنز خود را روی دوربین خود نصب کنید و آن را به طور کامل آزمایش کنید، خیالتان راحت باشد. اگر آنها امتناع کردند، احتمالاً بهتر است از آن فروشنده دوری کنید، زیرا ممکن است سعی کنند چیزی را پنهان کنند.

دلیل اهمیت تست لنز بر روی دوربین این است که می‌توانید به سرعت متوجه شوید که آیا مشکل احتمالی با لنز وجود دارد یا خیر. یک لنز ممکن است در خارج کاملاً عادی به نظر برسد، اما ممکن است مشکلات مکانیکی، الکترونیکی و غیره داشته باشد که تنها زمانی قابل شناسایی هستند که روی دوربینی که به درستی کار می کند نصب شده باشد. همراه داشتن دوربین خود نیز مفید است، زیرا برخی از لنزها ممکن است در برخی از بدنه های دوربین خوب عمل کنند و در برخی دیگر چندان خوب عمل نکنند. ما این موضوع را در راهنمای کالیبراسیون لنز خود به تفصیل توضیح داده‌ایم، بنابراین حتماً آن مقاله را بخوانید تا متوجه شوید که چرا رسیدگی به مشکلات کالیبراسیون AF لنز می‌تواند دردناک باشد.

هنگامی که لنز را روی دوربین خود نصب کردید، دوربین را روشن کنید، آن را روی حالت اولویت دیافراگم قرار دهید و عکس بگیرید. اولین آزمایش این است که مطمئن شوید لنز کار می کند، بنابراین یک عکس سریع باید مشکلات جدی را نشان دهد. اگر لنز دارای یک موتور فوکوس خودکار است، مطمئن شوید که فوکوس خودکار آن را با فوکوس بر روی یک جسم نزدیک و سپس یک شی در دوردست آزمایش کنید. اگر در حال آزمایش یک لنز زوم هستید، این کار را برای تمام فواصل کانونی انجام دهید تا مطمئن شوید که فوکوس خودکار در هیچ فاصله کانونی قفل نمی شود. در این مرحله نگران بررسی هر تصویر با زوم 100% نباشید – شما به سادگی تست می کنید که موتور AF چقدر خوب کار می کند.

اگر لنز دارای دیافراگم الکترونیکی یا دیافراگم مکانیکی است که از طریق دوربین کنترل می شود، حتما لنز را در دیافراگم های مختلف تست کنید. ترجیح می‌دهم حداقل دو عکس بگیرم – یکی با دیافراگم باز و دیگری کاملاً متوقف شده. تصاویر را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی نوردهی شده اند. اگر تصاویر بسیار روشن یا بسیار تیره ظاهر شوند، دیافراگم / دیافراگم ممکن است نادرست عمل کند.

اگر لنز مورد نظر شما دارای تثبیت کننده تصویر / کاهش لرزش است، حتماً آن را آزمایش کنید. تثبیت‌کننده تصویر (معمولاً یک سوئیچ در کنار لنز) را روشن کنید و در حالی که لنز را در دست گرفته‌اید، عکس بگیرید. مطمئن شوید که تثبیت‌کننده کار می‌کند و هیچ پرش دیوانه‌کننده‌ای از کادربندی در منظره یاب وجود ندارد.

آموزش تعویض پایه لنز دوربین سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *