نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر فن لپ تاپ سونی

تعمیر خرابی فن ها در لپ تاپ سونی

خرابی فن های لپ تاپ می تواند بسیار جدی باشد. در این مقاله به شما کمک می کنیم که به راحتی لپ تاپ سونی را بررسی کرده و سپس برای تعمیر آن اقدام نمایید.

گرد و غبار در دریچه های فن

ممکن است گرد و غبار در دریچه های خارجی لپ تاپ شما مسدود شده باشد. سعی کنید دریچه ها را با یک پارچه تمیز و نرم یا سواب پنبه تمیز کنید. اگر سر و صدا هنوز وجود دارد، منافذ را با یک جارو برقی دستی یا دستگاه گردگیری برای خلاء خانگی جاروبرقی بکشید. در نهایت، سعی کنید گرد و غبار را از دریچه ها با استفاده از هوای فشرده خارج کنید. این باید بیشتر گرد و غبار را مختل کند که فن را خراب می کند.

فن شکسته

اگر هنوز فن شما خراب است، به احتمال زیاد فن شما خراب است. برای تعویض فن، به راهنمای نصب فن مراجعه کنید.

لپ تاپ CD/DVD پخش نمی کند

علت اجرا نکردن  Drive می تواند بسیار زیاد باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

Drive شناخته نمی شود

ممکن است یک پیغام خطا ظاهر شود که می گوید درایو نوری یافت نشد. این ممکن است به دلیل:

  1. ارتقاء به نسخه جدیدتر ویندوز
  2. نصب سرویس پک ویندوز
  3. نصب یا حذف برنامه ضبط CD یا DVD
  4. حذف Microsoft Digital Image

برای حل این مشکل، به مدیر دستگاه بروید و روی درایو کلیک کنید. درایو را حذف کرده و روی اسکن برای تغییرات سخت افزاری کلیک کنید تا دوباره بارگیری شود. لپ تاپ را راه اندازی مجدد کنید.

درایو نوری معیوب

درایو نوری لپ تاپ سونی شما ممکن است گرد و غبار جمع کرده باشد. درایو را می توان با پاشش انفجار هوا تمیز کرد. برای تمیز کردن درایو نوری می توان از یک دیسک مخصوص به نام دیسک تمیز کننده نیز استفاده کرد. اگر این مشکل را برطرف نکرد، ممکن است درایو نوری شما خراب باشد و باید تعویض شود.

لپ تاپ در صورت قطع برق خاموش می شود

هنگامی که آداپتور برق جدا می شود، لپ تاپ سونی شما بلافاصله خاموش می شود.

باتری خراب

اگر لپ تاپ سونی شما در صورت قطع برق خاموش می شود، به احتمال زیاد باتری خرابی دارید. اگر چراغ LED روی آداپتور برق وجود داشته باشد، به این معنی است که منبع تغذیه به لپ تاپ سونی می رود. اگر چراغی وجود ندارد به این معنی است که باتری کاملاً شارژ شده یا باتری به درستی شارژ نمی شود.

با استفاده از برنامه وضعیت باتری می توانید وضعیت سلامت باتری را بررسی کنید. برای مشاهده وضعیت باتری، به اطلاعات اضافی مراجعه کنید. اگر برنامه می گوید باتری شناسایی نشده وجود دارد یا باتری از سلامت ضعیفی برخوردار است، پس باتری شما باید تعویض شود. برای تعویض باتری، به راهنمای نصب باتری مراجعه کنید.

سروصدا های بلند

لپ تاپ سونی شما در حین استفاده صداهای بلند ایجاد می کند.

روی هارد کلیک کنید

اگر صدای کلیک غیرطبیعی را می شنوید که از هیچ دستگاه صوتی نیست، ممکن است از هارد دیسک شما بیاید. برای بررسی اینکه آیا از هارد دیسک است، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی دکمه شروع و سپس (لپ تاپ سونی) کلیک کنید.
  2. روی (هارد دیسک) راست کلیک کنید. (نماد با (D 🙂 هارد دیسک است)
  3. (Properties) را انتخاب کنید.
  4. روی برگه ‘Tools’ کلیک کنید.
  5. در قسمت (Error-checking) بر روی (Check Now) کلیک کنید.

اگر پیام های خطا ظاهر شد و صدای کلیک همچنان وجود داشت، به احتمال زیاد باید با خدمات تماس بگیرید یا هارد دیسک خود را تعویض کنید. برای تعویض هارد دیسک، به راهنمای نصب هارد دیسک مراجعه کنید.

فن گرد و خاکی

صداهای بلند احتمالاً ناشی از گرد و خاک زیاد فن است. برای اطلاع از نحوه تمیز کردن فن، به بخش مشکلات فن مراجعه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *