نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ارور تعویض کارت گرافیک مانیتور سونی

چرا بعد از تعویض کارت گرافیک مانیتور سونی ارور می دهید؟

خطای “بدون سیگنال” نشان می دهد که مانیتور سونی شما سیگنالی از کارت گرافیک شما دریافت نمی کند. اگرچه این می تواند به دلیل معیوب بودن کارت گرافیک ایجاد شود، اما اگر قبلاً کارت را عوض کرده اید و همچنان همان خطا را دریافت می کنید، مشکل از یک جزء دیگر است.

محتمل ترین علت، کابل مورد استفاده برای اتصال مانیتور سونی و کارت ویدئو است، زیرا ممکن است معیوب باشد یا حتی به پورت اشتباه متصل شود. حالت نمایش مانیتور و شکاف کارت گرافیک روی مانیتور سونی شما نیز می تواند به طور بالقوه این مشکل را ایجاد کند.

کابل معیوب

بررسی کنید که آیا کابل اتصال کارت گرافیک شما به مانیتور سونی شما سالم است یا خیر. هنگام جابجایی نمایشگر یا کیس کامپیوتر، کابل به طور بالقوه می تواند از سوکت خارج شود، بنابراین هر دو انتهای آن را بررسی کنید. طول کابل را برای علائم آسیب فیزیکی که می تواند باعث ایجاد مشکل شود بررسی کنید.

همچنین پین های اتصال را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ کدام خم نشده یا شکسته نشده اند. یک کابل معیوب می تواند مشکلات متناوب ایجاد کند، مانند نمایش رنگهای نادرست، اما اگر آسیب به اندازه کافی شدید باشد، هیچ سیگنالی در پی نخواهد داشت.

مانیتور روی حالت تصویری نادرست تنظیم شده است

مانیتورهای مدرن و تلویزیون های با وضوح بالا دارای منابع ورودی متنوعی هستند که می توان از آنها برای اتصال به کارت های ویدئو استفاده کرد. اگر مانیتور سونی شما به شما اجازه می دهد منبع ورودی را انتخاب کنید، اطمینان حاصل کنید که از کابل مورد نظر برای اتصال به کامپیوتر استفاده می کنید.

به عنوان مثال، اگر در حال اتصال کارت گرافیک خود با استفاده از کابل VGA هستید، حالت نمایش مانیتور سونی را روی DVI یا HDMI تنظیم نکنید. اگر مانیتور سونی شما به طور خودکار منبع ورودی مورد استفاده شما را تشخیص ندهد، می تواند علت مشکل باشد. برای اطلاع از نحوه تغییر حالت صفحه نمایش، از راهنمای کاربر مانیتور خود استفاده کنید.

مانیتور سونی معیوب

اگر ویدئو را تغییر داده اید و مطمئن هستید که کابل ها عیب ندارند، مشکل می تواند از مانیتور سونی باشد. برای بررسی نتایج، رایانه خود را با مانیتور سونی دیگری وصل کنید. اگر مانیتور سونی کامپیوتر دیگری ندارید، ممکن است بتوانید کارت گرافیک خود را به تلویزیون وصل کنید.

اکثر تلویزیون های صفحه تخت مدرن دارای ورودی هایی مانند VGA، DVI و HDMI هستند که می توانند برای اتصال کامپیوتر شما استفاده شوند. اگر هنگام اتصال به یک دستگاه نمایشگر دیگر چنین خطایی را دریافت کردید، می توانید به عیب یابی سایر اجزای کامپیوتر بروید.

شکاف کارت حافظه ویدئو

اگر کارت گرافیک شما به درستی نشسته یا در شکاف نادرستی در مادربرد قرار داده شده باشد، عملکرد صحیحی نخواهد داشت. دفترچه راهنمای مادربرد خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شکاف های مادربرد شما با کارت گرافیک سازگار هستند. اگر مجبور شدید کارت گرافیک را به زور وارد شکاف کنید، ممکن است خراب شده باشد.

همچنین بررسی کنید که کابل منبع تغذیه به کارت گرافیک شما وصل شده باشد. بسیاری از کارت های ویدئویی جدیدتر برای عملکرد مناسب نیاز به کابل های برق PCI-E دارند. اگر مادربرد شما کارت گرافیک داخلی دارد، از این دستگاه برای بررسی اینکه ایراد از کابل یا مانیتور سونی است، استفاده کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *