نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش مشکل نور کم تلویزیون

آموزش رفع مشکل کم نور شدن تصویر تلویزیون

تلویزیون دستگاه پر مصرفی است که همواره در معرض خرابی های بزرگ و کوچک قرار می گیرد. برخی از این اختلالات امکان دارد با اعمال راهکارهای ساده ای برطرف گردند و دیگر نیازی به تعمیرات تخصصی نباشد. در این میان کم نور شدن تصویر تلویزیون مشکل رایجی است که بعضا با انجام چند ترفند کوچک و کاربردی برطرف می شود. در ادامه ی این مطلب شما را با این راهکارهای رفع مشکل آشنا می سازیم.

رفع مشکل کم نور شدن تصویر تلویزیون با تنظیمات روشنایی

اصلی ترین راهکار در برطرف سازی معضل کم نور شدن تلویزیون، بررسی دوباره ی تنظیمات مرتبط با روشنایی دستگاه است. در واقع با استفاده از تنظیمات مرتبط به روشنایی شدت سیاهی سطح مشکی رنگ تلویزیون را تنظیم می کنید. اگر برای تاریک کردن تلویزیون از شدت این عامل کم کنید، رنگ سیاه تلویزیون را افزایش داده و از وضوح و جزئیات تصویر می کاهید. زمانی میزان روشنایی را افزایش می دهید هم عمق رنگ سیاه را از بین برده و آن را به خاکستری تبدیل می نمایید. بنابراین باید دقت کنید تنظیمات روشنایی در حد نرمالی قرار بگیرند.

بررسی وضعیت تنظیمات بک لایت تلویزیون

در برخی از تلویزیون ها تنظیمات جداگانه ای برای بک لایت وجود دارد. بک لایت یا نور پس زمینه عامل اصلی نمایش تصاویر است. اگر تصاویر صفحه ی تلویزیون در حدی تاریک و بی نور هستند که نمی توانید رنگ ها را تشخیص دهید، بهتر است جهت رفع مشکل کم نور شدن تصویر تلویزیون به بررسی وضعیت بک لایت بپردازید. فراموش نکنید که مقدار بک لایت و روشنایی به محیطی که تلویزیون در آن قرار دارد نیز وابسته است. در محیط‌های روشن، تلویزیون برای نمایش صحیح تصاویر مستلزم نور بیشتری خواهد بود. در حالی که در مکان‌های تاریک نور کمتری جهت شکل گیری تصاویر با کیفیت احتیاج است. البته لازم به ذکر است که تعیین میزان نور تلویزیون می تواند سلیقه ای هم باشد.

تعیین کنتراست متناسب تلویزیون

نسبت کنتراست تلویزیون، تفاوت بین بیشترین روشنایی رنگ سفید و کم‌ترین روشنایی رنگ سیاه تصاویر تلویزیون را تعیین می‌کند. هر چه فاصله ی تفاوت این دو مقدار از یکدیگر بیشتر باشد، میزان کنتراست نیز بالاتر بوده و صفحه ی نمایش تلویزیون با کیفیت بالاتری به نمایش تصاویر می پردازد. در واقع کنتراست معیاری برای نشان دادن رنگ واقعی تصاویر به شمار می رود. امکان دارد به صورت ناخودآگاه میزان کنتراست را در تلویزیون مورد استفاده ی خود کاهش داده و در نتیجه شاهد حضور معضل کم نور شدن تصویر تلویزیون باشید. بنابراین مقدار آن را بررسی کنید.

تعمیرات تلویزیون سونی

بررسی کابل های تلویزیون

سلامت کابل های تلویزیون موضوع بسیار مهمی است که عموما از سمت کاربران نادیده گرفته می شود. گاهی ممکن است ساختار کلی دستگاه دارای هیچ مشکل خاصی نباشد و تنها در اثر کابل نامرغوب و فرسوده دچار اختلال شده باشد. اگر چند سالی می شود که از یک کابل استفاده کرده اید، پیشنهاد می کنیم وضعیت ساختار کابل های اتصالی دستگاه را در راستای رفع مشکل کم نور شدن تصویر تلویزیون چک کنید.

تعمیر مشکل کم نور شدن تصویر تلویزیون

به طور کلی این روشن ماندن طولانی مدت تلویزیون است که اغلب موارد به پیدایش مشکل کم نور شدن تصویر تلویزیون می انجامد. هر تلویزیون دارای فسفری در درون خود می باشد که در اثر استفاده ی چندین ساله از دستگاه دچار افت کیفیت می شود. افت کیفیت فسفر درون تلویزیون امری طبیعی است که دیر یا زود برای هر تلویزیونی رخ می دهد. اما این مسئله را می توان با ایجاد فرصت هایی جهت استراحت ساختار سیستماتیک تلویزیون در برخی از ساعات شبانه روز به تعویق انداخت.

نمایندگی تی وی مانیتور کلیه ی اختلالات مرتبط با کم نور شدن صفحه نمایش تلویزیون را براساس پارامترهای استاندارد مرتفع می سازد. کارشناسان اعزامی این مجموعه با حضور در منزل شما به سرعت ایرادات فنی تلویزیون را تعمیر می نمایند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *