نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش جایگزینی درایورهای قدیمی ویندوز

جایگزینی درایورهای قدیمی ویندوز/ درایورهای شما ممکن است قدیمی باشند و نیاز به به روز رسانی داشته باشند، اما چگونه می توانید بدانید؟ در اینجا آنچه شما باید بدانید و چگونه در مورد آن انجام دهید. آیا می دانید درایورهای شما نیاز به به روز رسانی دارند؟ آیا از مشکلات لپ تاپ سونی غیر قابل توضیح رنج می برید؟ و آیا می دانید چگونه درایورهای ویندوز 10 را به روز کنید؟ درایور نرم افزاری است که با سخت افزار شما ارتباط برقرار می کند تا با سیستم عامل شما کار کند.

اگر در سیستم مشکل دارید، مانند کار نکردن چاپگر یا خراب شدن بازی ها، ممکن است نشان دهنده این باشد که درایورهای شما نیاز به به روز رسانی دارند. درایورها برای کارت گرافیک، صدا، مادربرد و موارد دیگر در دسترس هستند. با این حال، همیشه لازم نیست که درایورهای خود را به خاطر آن به روز کنید. اگر همه چیز روی سیستم شما خوب کار می کند، بهتر است آنها را به خوبی رها کنید. با این حال، اگر آنها نیاز به به‌روزرسانی دارند، ما تعدادی روش مختلف را برای کمک به شما گردآوری کرده‌ایم. مطمئن شوید که پس از آن به بخش نظرات بروید تا به ما اطلاع دهید که از چه روش هایی برای به روز رسانی درایورهای قدیمی خود استفاده می کنید.

درایورهای خود را بررسی کنید

در حالی که شما درایورهای نصب شده روی سیستم خود دارید، ممکن است دقیقاً ندانید که چه هستند یا از چه نسخه ای استفاده می کنید.

اگر از ویندوز XP گرفته تا ویندوز 8 استفاده می کنید، می توانید از Command Prompt برای یافتن این اطلاعات استفاده کنید. کلید Windows + X را فشار دهید و Command Prompt را بزنید. driverquery را تایپ کنید و Enter را بزنید تا لیستی از تمام درایورهای نصب شده روی سیستم شما و زمان انتشار آن درایور دریافت کنید.

جایگزینی درایورهای قدیمی ویندوز

همچنین می‌توانید driverquery > driver.txt را تایپ کنید تا همه آن اطلاعات را در یک فایل متنی مفید صادر کنید. فایل در هر جایی که مسیر خط فرمان شما تنظیم شده باشد ذخیره می شود. بنابراین در مثال من در بالا، C:\Users\Joe خواهد بود.

بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که تاریخ داده شده مربوط به آخرین باری نیست که درایور را به‌روزرسانی کرده‌اید، تاریخ انتشار درایوری است که از آن استفاده می‌کنید. به این ترتیب، اگرچه یک درایور ممکن است تاریخ پیوند چند سال قبل داشته باشد، لزوما درست نیست که نیاز به به‌روزرسانی دارد.

با این حال، این روش به درستی در ویندوز 10 کار نمی کند. اطلاعات ارائه شده یا گم شده یا نادرست است. به این ترتیب، به جای آن از ابزار رایگان DriverView استفاده کنید.

جایگزینی درایورهای قدیمی ویندوز

با این کار انواع اطلاعات در مورد درایورها مانند شماره نسخه، سازنده، تاریخ نصب و موارد دیگر در اختیار شما قرار می گیرد. برای مشاهده اطلاعات در یک نمای واحد می توانید روی درایور موجود در لیست دوبار کلیک کنید.

 درایورها را مستقیماً از مایکروسافت به روز کنید

ویندوز به طور خودکار درایورهای شما را از طریق Windows Update به روز می کند. این معمولاً ایمن و قابل اعتماد است زیرا درایورها تأیید شده اند و فقط در صورتی باید به سیستم شما تحویل داده شوند که سازگار باشند. Windows Update در پس‌زمینه اجرا می‌شود و تنها زمانی متوجه آن می‌شوید که از شما بخواهد سیستم خود را مجدداً راه‌اندازی کنید.

ویندوز 10 نسبت به نسخه‌های قبلی این سیستم‌عامل در به‌روزرسانی‌ها سخت‌تر است. با این حال، این به طور کلی چیز خوبی است، زیرا می توانید آن را تنظیم کنید و فراموشش کنید، و معمولاً به اندازه کافی هوشمند است که بدانید چه زمانی به روز رسانی درایور را ارائه نکنید زیرا همیشه به آخرین نسخه نیاز ندارید.

جایگزینی درایورهای قدیمی ویندوز

برای انجام Windows Update، کلید Windows + I را فشار دهید تا تنظیمات باز شود و به Update & Security > Windows Update > Check for updates بروید.

در صورت تمایل می‌توانید به‌روزرسانی خودکار درایورها را غیرفعال کنید، اگرچه مایکروسافت آن را توصیه نمی‌کند. برای انجام این کار، یک جستجوی سیستمی برای تنظیمات نصب دستگاه انجام دهید و نتیجه مربوطه را انتخاب کنید.

جایگزینی درایورهای قدیمی ویندوز

اگر نمی‌خواهید به‌روزرسانی‌های خودکار از طریق Windows Update ارائه شود، خیر (ممکن است دستگاه شما مطابق انتظار کار نکند) را انتخاب کنید و روی Save Changes کلیک کنید.

همیشه می توانید با بازگشت به این پنجره و انتخاب بله (توصیه می شود) تغییر را معکوس کنید.

برای راهنمایی بیشتر، راهنمای ما در مورد بازپس گیری کنترل به روز رسانی درایورها در ویندوز 10 را بررسی کنید.

درایورها را از طریق Device Manager به روز کنید

همچنین می توانید تمام دستگاه های خود را بررسی کرده و درایورهای آنها را با استفاده از Device Manager مشاهده کنید. برای باز کردن آن، کلید Windows + X را فشار دهید و روی Device Manager کلیک کنید.

Device Manager تمام اجزای سیستم شما را نشان می دهد، مانند درایوهای دیسک، آداپتورهای صفحه نمایش، پردازنده ها و موارد دیگر. روی یک دسته دوبار کلیک کنید تا آن را بزرگ کنید و دستگاه های داخل آن را ببینید.

برای مشاهده اطلاعات درایور، روی یک دستگاه کلیک راست کرده، روی Properties کلیک کنید و به تب Driver بروید. تاریخ انتشار درایور، شماره نسخه و سایر اطلاعات را نشان می دهد.

برای بررسی به‌روزرسانی درایور، روی Update Driver کلیک کنید. جستجوی خودکار برای نرم افزار درایور به روز شده را انتخاب کنید و Windows لپ تاپ سونی شما و وب را برای آخرین نرم افزار جستجو می کند. به هر حال این کاری است که از طریق Windows Update انجام می دهد، اما این روش خوبی برای بررسی مجدد یک جزء خاص است. اگر به روز رسانی پیدا شد، برای نصب آن، از ویزارد پیروی کنید.

همچنین می‌توانید برای نرم‌افزار درایور لپ تاپ سونی من را مرور کنید، که در قسمت به‌روزرسانی دستی در زیر به آن خواهیم پرداخت.

 درایورها را به صورت دستی از سازنده به روز کنید

همچنین می توانید به سازنده دستگاه خود مراجعه کرده و درایورهای خود را از طریق آنها به روز کنید. اگر می خواهید درایورها را به صورت دستی دانلود کنید، توصیه می شود مستقیماً به منبع بروید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که دانلود به روز و ایمن است.

می‌توانید از اطلاعات ارائه‌شده از طریق فرمان «driverquery»، ابزار DriverView یا Device Manager استفاده کنید تا متوجه شوید چه درایورهایی دارید و چه کسی آنها را تولید می‌کند. به وب سایت آنها سر بزنید و به دنبال بخش درایور آنها باشید (ممکن است تحت عنوان پشتیبانی باشد). برخی از ارائه‌دهندگان، مانند AMD و NVIDIA، ابزارهایی دارند که می‌توانند سیستم شما را اسکن کنند و اگر مطمئن نیستید، درایور مورد نیازتان را تشخیص دهند.

جایگزینی درایورهای قدیمی ویندوز

پس از دانلود، اکثر درایورها دارای فایل های اجرایی هستند که می توانند باز شوند و آنچه لازم است را به روز می کنند. اگر نه، به Device Manager برگردید، روی دستگاه کلیک راست کرده، Update driver را انتخاب کنید و روی Browse my computer for driver software کلیک کنید. جادوگر را به محل فایل دانلود شده خود هدایت کنید.

جایگزینی درایورهای قدیمی ویندوز

اگر خود مؤلفه فیزیکی لپ تاپ سونی را خریداری کرده باشید، ممکن است متوجه شوید که سی دی حاوی درایورها نیز به همراه دارد. کمی مراقب این موارد باشید، زیرا اگر به اینترنت وصل نشوند، احتمال قدیمی بودن آنها وجود دارد. همین امر در مورد سی دی هایی که با دستگاه های از پیش ساخته شده ارائه می شوند نیز صدق می کند.

از نرم افزارهای شخص ثالث خودداری کنید

نرم افزارهای شخص ثالث زیادی وجود دارد که ادعا می کنند سیستم شما را اسکن می کنند و همه درایورها را یکجا به روز می کنند. از آنها استفاده نکنید. روش های ذکر شده در بالا بی خطر هستند. من هنوز هیچ ابزار شخص ثالثی را پیدا نکرده ام که واقعاً معتبر بدانم و نرم افزارهای تبلیغاتی مزاحم را در کنار هم قرار ندهند، درایورهای قدیمی نصب نکنند، یا آنها را از منابع مشکوک دریافت نکنند.

علاوه بر این، به هر حال، درایورهای شما نباید اغلب به روز رسانی نیاز داشته باشند. زمان کمی که برای انجام روش‌های فوق صرف می‌شود، بسیار ارجح‌تر از به خطر انداختن یک ابزار شخص ثالث است که به طور بالقوه می‌تواند سیستم شما را خراب کند.

باتری مادربرد لپ تاپ سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *