نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تمیز کردن ایکس باکس سونی

نحوه تمیز کردن ایمن ایکس باکس

هنگامی که در حال بازی Minecraft® با دوستان خود در Xbox One® هستید، آخرین چیزی که به آن فکر می کنید گرد و غبار و خاک روی کنسول شما است. اما تمیز کردن صحیح ایکس باکس وان بهترین راه برای مراقبت از آن است – و انجام این کار به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که سیستم شما به دلیل تجمع گرد و غبار و آسیب خراب نمی شود. در Asurion، کارشناسان ما به میلیون‌ها مشتری کمک می‌کنند (و تعداد زیادی از آنها) بهترین استفاده را از دستگاه‌های خود ببرند، خواه بازنشانی کنسول (پیوند) باشد یا انجام تعمیر و نگهداری مناسب. زیرا وقتی فناوری خراب می شود، آن را تعمیر می کنیم. در اینجا نکات ما برای تمیز کردن کنسول Xbox One، کنترلرها و دیسک‌ها قبل از پایان بازی آورده شده است.

برای تمیز کردن ایکس باکس از چه چیزی استفاده کنید

برای شروع فرآیند تمیز کردن، باید چند ماده را جمع آوری کنید. در اینجا چیزی است که کارشناسان Asurion توصیه می کنند:

  • یک قوطی هوای فشرده
  • یک برس نرم مانند مسواک، برس نقاشی یا برس گردگیری
  • یک پارچه میکروفیبر نرم
  • جاروبرقی با اتصال دستی یا شلنگ
  • مالیدن الکل یا آب و صابون ملایم

برای تمیز کردن ایکس باکس از چه چیزی استفاده نکنید

  • برس های سیمی
  • دستمال مرطوب ضد عفونی کننده
  • پاک کننده های مایع خشن مانند سفید کننده (حتی وقتی با دقت استفاده می شود، رطوبت می تواند وارد سیستم تهویه کنسول شود و باعث آسیب شود)

آیا گرد و غبار می تواند ایکس باکس وان را بشکند؟

اگر ایکس باکس خود را به طور منظم تمیز نکنید، گرد و غبار، خاک، مو و زباله می توانند وارد کنسول شما شده و باعث داغ شدن بیش از حد و خرابی آن شوند. هنگامی که گرد و غبار دریچه های هوا را مسدود می کند، قطعات داخلی مانند دیسک درایو یا فن خنک کننده نیز ممکن است آسیب ببینند.

چگونه گرد و غبار Xbox One را بدون باز کردن آن پاک کنم؟

هنگامی که موارد لازم را در اختیار دارید، تمیز کردن سیستم بازی خود و حفظ ظاهر عالی آن آسان است – و برای این کار حتی نیازی به دانستن نحوه باز کردن و تمیز کردن Xbox One ندارید. نه Microsoft® و نه کارشناسان ما توصیه نمی‌کنند کنسول خود را جدا کنید زیرا صفحه‌نمایش قابل جدا شدن ندارد. به جای آن چه باید کرد:

 تمیز کردن ایکس باکس وان

کنسول خود را از پریز جدا کرده و کابل برق آن را جدا کنید.

  • از پارچه میکروفیبر (می توانید آن را با الکل یا آب و صابون ملایم مرطوب کنید) برای پاک کردن کل سطح و بیرونی Xbox خود استفاده کنید. حرکات دایره ای (فکر کنید بچه کاراته) انجام دهید تا اثر انگشت، لک و کثیفی را پاک کنید.
  • گرد و غبار داخل و اطراف پورت ها، دریچه ها و منافذ کنسول را با برس نرم پاک کنید. همچنین می توانید از قوطی هوای فشرده برای دفع گرد و غبار در این مناطق استفاده کنید، اما مطمئن شوید که فقط انفجارهای کوتاه را انجام دهید.
  • جاروبرقی خود را بگیرید و اتصال دستی یا شلنگ را نزدیک کنسول نگه دارید تا گرد و غبار باقی مانده در دریچه ها و دریچه های کنسول پاک شود.
  • برای اینکه گرد و غبار روی آن نشسته باشد، یک بار دیگر از پارچه میکروفیبر استفاده کنید.

چگونه فن را در Xbox One خود تمیز کنم؟

اگر متوجه شدید که فن کنسول خود بلند می شود، ممکن است به دلیل تجمع گرد و غبار باشد که چرخش فن و انجام کار خود را دشوارتر می کند. بهترین کاری که می توانید برای کارکرد صحیح فن انجام دهید این است که دریچه های هوا را تمیز نگه دارید.

برای کمک به تمیز نگه داشتن فن XBOX ONE خود:

  • از یک قوطی هوای فشرده برای بیرون ریختن گرد و غبار و کثیفی از دریچه های هوا استفاده کنید.
  • هنگامی که دریچه ها را تمیز کردید، مطمئن شوید که Xbox خود را در جایی قرار دهید که جریان هوای خوبی داشته باشد تا به خنک شدن کمک کند.
  • کنسول Xbox One خود را هر سه تا شش ماه یکبار تمیز کنید تا مطمئن شوید که همانطور که باید کار می کند.
  • برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار شدید، به ایکس‌باکس خود جایگاه بالایی بدهید – آن را در جایی خارج از زمین و در فضای باز به جای روی فرش یا داخل کابینت قرار دهید. و آن را از حیوانات خانگی و کودکان کوچک که می توانند باعث آشفتگی یا آسیب شوند دور نگه دارید.

اگر تمیز کردن دریچه‌ها کار درستی نکرد، توصیه می‌کنیم برای تمیز کردن فن Xbox One با کمک حرفه‌ای تماس بگیرید، زیرا به باز کردن کنسول نیاز دارد که به راحتی می‌تواند منجر به آسیب شود. در همان روز به نزدیکترین uBreakiFix توسط Asurion برای کمک در مورد تمام تعمیرات Xbox خود مراجعه کنید.

نحوه تمیز کردن کنترلرهای ایکس باکس وان

کار سخت انجام شده است و اکنون تنها چیزی که برای تمیز کردن باقی مانده است لوازم جانبی بازی شما است. برخلاف کنسول خود، می‌توانید از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده روی کنترلرهای بی‌سیم یا تطبیقی ​​Xbox (نه در نسخه Elite) استفاده کنید. همچنین می توانید از الکل مالشی و پارچه میکروفیبر استفاده کنید. ساده است:

  • با فشار دادن دکمه Xbox به مدت 5 تا 10 ثانیه، کنترلر خود را جدا کرده و خاموش کنید.
  • از یک دستمال ضدعفونی کننده استفاده کنید یا مقدار کمی الکل مالشی را روی یک پارچه میکروفیبر بمالید و هر دو چوب آنالوگ را به خصوص در قسمت پایه آن پاک کنید. هنگام تمیز کردن، حتماً هر چوب را به اطراف حرکت دهید.
  • قبل از استفاده صبر کنید تا الکل کاملاً روی کنترلر شما خشک شود

برای تعمیر ایکس باکس سونی خود با ما در ارتباط باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *