نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

گرمای پایه لپ تاپ VAIO

اگر پایه لپ تاپ VAIO گرم یا داغ است چه باید کرد؟

پایه لپ تاپ سونی VAIO در حین استفاده یا شارژ باتری گرم است. وقتی لپ تاپ سونی در حال استفاده است یا باتری در حال شارژ است، پایه نوت بوک گرم می شود. این طبیعی است و نشان دهنده نقص یا خطر ایمنی نیست. دمای واقعی CPU و باتری بسته به لوازم جانبی و نرم افزار مورد استفاده و مدت زمان استفاده از دستگاه متفاوت خواهد بود.

لپ تاپ سونی طوری طراحی شده است که وقتی دمای کارکرد بسیار بالا باشد خاموش شود. این یک عملیات عادی است. اگر این مشکل به طور منظم رخ می دهد حتی اگر از لپ تاپ سونی در محیط توصیه شده با تهویه خوب استفاده می شود، ممکن است سرویس لازم باشد.

دستورالعمل های جلوگیری از گرمازدگی ناخواسته:

لپ تاپ سونی دارای فن خنک کننده و سینک حرارتی است که به آن کمک می کند تا دمای کارکرد ایمن را حفظ کند. برخی عوامل محیطی مانند تهویه نامناسب یا دمای محیط بسیار بالا می تواند باعث افزایش دمای کار نوت بوک شود. برای اطمینان از استفاده از دفترچه یادداشت در محیط توصیه شده، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  1. به طور منظم قسمت بیرونی کیف نوت بوک را با یک پارچه تمیز و نرم پاک کنید تا از تجمع گرد و غبار که می تواند گردش هوا در سیستم خنک کننده را مختل کند، جلوگیری کنید.
  2. گردش مناسب هوا را برای جلوگیری از ایجاد گرمای داخلی فراهم کنید.
  3. حداقل 8 اینچ فاصله در پشت پنل پشتی نوت بوک بگذارید.
  4. لپ تاپ سونی را روی سطوح متخلخل مانند فرش یا پتو یا نزدیک موادی مانند پرده یا پارچه هایی که ممکن است شکاف های تهویه را مسدود کنند، قرار ندهید.
  5. وقتی لپ تاپ سونی روشن است، لپ تاپ سونی یا آداپتور را با لباس یا پتو نپوشانید زیرا پوشاندن این اجزاء ممکن است باعث ایجاد گرمای اضافی شده و در نتیجه به لپ تاپ سونی آسیب برساند.
  6. برای مدت طولانی از لپ تاپ سونی در دامان خود استفاده نکنید. تماس طولانی با لپ تاپ سونی یا آداپتور ممکن است باعث ناراحتی شود.

تمیز کردن دریچه های خارجی:

برخی از محاسبات دارای دریچه های خارجی در پشت کیس هستند. این دریچه ها با گردش هوا در داخل محفظه لپ تاپ سونی، امکان خنک کننده بیشتری را فراهم می کنند. آلودگی اضافی می تواند این دریچه ها را مسدود کند، که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد لپ تاپ سونی شود. از هر یک از روشهای زیر برای حذف گرد و غبار اضافی از دریچه های دفترچه یادداشت استفاده کنید:

  1. دریچه ها را با یک پارچه تمیز و نرم یا سواب پنبه تمیز کنید.
  2. جاروبرقی ها را با یک جارو برقی دستی یا قسمت گردگیری روی جاروبرقی خانگی جاروبرقی بکشید.
  3. گرد و غبار را با استفاده از هوای فشرده (که در اکثر فروشگاه های لپ تاپ سونی و لوازم الکترونیکی موجود است) بیرون دهید. مراقب باشید که جریان هوا را از لپ تاپ سونی دور کنید تا اطمینان حاصل کنید که خاک را بیشتر در کیس لپ تاپ سونی نفوذ نمی کنید.
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *