نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه مشکلات رایج دوربین‌ سونی DSLR را عیب یابی کنیم؟

همه مشکلات دوربین‌ سونی DSLR یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از آنها پیچیده هستند و نیاز به فرو رفتن عمیق در آموزش های آنلاین یا کمک یک متخصص دارند. اما رفع سایر موارد نسبتاً آسان است. این پست قصد عیب یابی از این نوع مشکلات را دارد، مواردی مانند اینکه چرا دوربین‌ سونی شما روشن نمی شود یا چرا باتری شما به سرعت تخلیه می شود. ادامه دهید تا بتوانید هر زمان که خواستید به آنجا برگردید و عکس های شگفت انگیزی بگیرید.

دوربین‌ سونی DSLR شما روشن نمی شود یا شارژ را حفظ نمی کند

شایع ترین دلیل روشن نشدن دوربین‌ سونی شما این است که باتری شما از کار افتاده یا به درستی در جای خود قرار نگرفته است.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که باتری خود را شارژ کنید و سپس مطمئن شوید که به درستی در محفظه قرار داده شده است. تعجب خواهید کرد که چند وقت یکبار افرادی را با باتری هایی وارد می کنیم که کمی شل شده اند.

هنگامی که آن را در جای خود محکم کردید، شماره گیری، دکمه ها و کارت های حافظه خود را بررسی کنید. اگر به نظر می‌رسد که آنها کار می‌کنند و در مکان مناسبی هستند، ادامه دهید و دکمه پاور را فشار دهید. اگر این کار نکرد، ممکن است نیاز به تعویض باتری داشته باشید، یا ممکن است ترمینال دیگری باشد.

وارد شدن ضربه به دوربین‌ سونی

ابتدا چند نفس عمیق بکشید. اکنون هیچ کاری نمی توانید در مورد آن انجام دهید. وقتی لرزش ناشی از شوک متوقف شد، شروع به بررسی تمام قسمت های دوربین‌ سونی خود کنید. مانند نکته بالا، محفظه باتری، اسلات کارت حافظه، دکمه‌ها، شماره‌گیرها و بدنه را بررسی کنید.

اگر به ترتیب به نظر می رسند، ادامه دهید و دکمه پاور را امتحان کنید. امیدوارم بدون هیچ مشکلی شروع شود. اگر اتفاقی نیفتاد، ممکن است بخواهید آن را به فروشگاه دوربین‌ سونی ببرید تا بتوانند نگاهی به داخل بدنه دوربین‌ سونی بیندازند.

کیفیت عکس من عالی نیست به نظر می رسد که روی آن لکه ها یا لکه هایی وجود دارد

آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که یک عکس بی‌نقص بگیرید تا آن را با لکه‌های تیره یا تکه‌های لکه‌دار پیدا کنید. برای جلوگیری یا رفع این مشکل، باید بررسی کنید که آیا این لنز شما است یا حسگر شما.

می توانید با گرفتن عکس از یک ورق کاغذ ساده A4 با هر یک از لنزهای خود این را آزمایش کنید. آنها را روی رایانه خود آپلود کنید و اگر نقاط روی هر عکس یکسان است، به این معنی است که آن سنسور شما است.

اگر لکه‌ها به یک نوع لنز منقبض شده‌اند، سعی کنید سر لنز را با وسایلی مانند دمنده‌های هوا و دستمال‌های مخصوص تمیز کردن لنز تمیز کنید. تمیز کردن با مواد شیمیایی نامناسب یا پارچه خش دار می تواند برای همیشه به لنز آسیب برساند.

دوربین‌ سونی من هیچ یک از عکس‌ها یا ویدیوهای من را ذخیره نمی‌کند!

به احتمال زیاد این مشکل مربوط به کارت حافظه شما است، که ممکن است پر یا خراب باشد یا به درستی وارد نشده باشد (به طور کلی، پیام های خطا ظاهر می شود).

بهترین تاکتیک این است که کارت حافظه دیگری را در دوربین‌ سونی خود قرار دهید و سعی کنید با آن عکس بگیرید. اگر کار کرد، به احتمال زیاد مشکل از کارت حافظه موجود شماست. توجه داشته باشید که برخی از دوربین‌ سونی ها دارای ویژگی صرفه جویی در باتری هستند که ممکن است ذخیره عکس را محدود کند، بنابراین ابتدا مطمئن شوید که دوربین‌ سونی شما شارژ شده است.

اگر چنین است، هر گونه بی نظمی در کارت را از نزدیک بررسی کنید. اثر انگشت روی نوارهای فلزی و همچنین ترک یا خراش می تواند دلیل آن باشد. آن را تمیز کنید و دوباره امتحان کنید. اگر هنوز کار نمی کند، ممکن است سیستم عامل یا نرم افزار دوربین‌ سونی شما دیگر آن را تشخیص ندهد، بنابراین سعی کنید آن را در کارتخوان دیگری قرار دهید.

مانیتور LCD من دیگر کار نمی کند

ممکن است واضح به نظر برسد، اما بسیاری از دوربین‌ سونی‌های DSLR این گزینه را دارند که مانیتور شما را روشن و خاموش کنند، بنابراین با علامت زدن روی «روشن» شروع کنید. این زمان را صرف بررسی گزینه های حالت صرفه جویی در مصرف انرژی خود نیز کنید. این حالت می تواند LCD شما را خیلی سریع خاموش کند و می تواند دلیل آن باشد.

نکته دیگری که باید بررسی کنید سطوح روشنایی شما است. گاهی اوقات، افراد ناخواسته آن را بسیار کم نور می کنند، تا جایی که تشخیص روشن یا خاموش بودن مانیتور شما تقریباً غیرممکن است.

اگر همه این تنظیمات دوربین‌ سونی خوب است، باید دوربین‌ سونی خود را بازنشانی کنید. اکثر دوربین‌ سونی های DSLR قبل از قرار دادن مجدد و روشن کردن مجدد باتری و کارت حافظه به مدت 10 دقیقه نیاز دارند.

مقالات مرتبط:

آموزش تعویض صفحه نمایش دوربین سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *