نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

دلایل نداشتن سیگنال تلویزیون سونی چیست ؟

شاید این روزها یکی از وسایلی که در خانه بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است تلویزیون باشد. البته تلویزیون همیشه یکی از وسایل سرگرم کننده به حساب می آمد اما این روزها با همه گیر شدن ویرووس کرونا تلویزیون ها نقش اساسی در سرگرم کردن افراد برعهده دارند. اگر تلویزیون سونی دارید و اخیرا به دنبال دلیل نداشتنن سیگنال تلویزیون سونی هستید با کاردون همراه شوید. گاهی اوقات این مشکل می تواند در تصویر هم اختلال ایجاد کند و تداوم داشته باشد سوال اصلی اینجاست چرا تلویزیون سونی سیگنال ندارد ؟ چگونه می توانیم این مشکل را برطرف کنیم ؟

چرا تلویزیون سونی سیگنال ندارد ؟

اگر بخواهیم به طور کلی به بررسی این مشکل بپردازیم باید بگوییم فارغ از نوع برند تلویزیون دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند علت نداشتن سیگنال تلویزیون شما شود. اگر تلویزیون شما دیجیتال است و سیگنال ندارد احتمال خرابی یا از کار افتادن تیونر وجود دارد. این قطعه سیگنال ها را دریافت کرده و به تصویر تبدیل می کند اگر این قطعه دچار خرابی شود سیگنالی دریافت نخواهد شد و شما دیگر تصویری نخواهید داشت. از دیگر دلایل نداشتن سیگنال تلویزیون سونی ارتفاع نامناسب آنتن است البته که در هنگام نصب آنتن باید به محل نصب آن هم دقت کنید تا در آینده به دنبال علت نداشتن سیگنال تلویزیون نباشید.

گاهی اوقات کیفیت پایین آنتن استفاده شده هم می تواند دلیلی بر پاسخ این سوال باشد که چرا تلویزیون سونی سیگنال ندارد ؟ اگر کیفیت آنتن پایین باشد دریافت و نمایش سیگنال ها به درستی انجام نخواهد شد. خرابی آمپلی فایر هم بی تاثیر نخواهد بود زیرا آمپلی فایر سیگنال ها را به تصویر تبدیل کرده و به نمایش میگذارد.

تعمیرات تلویزیون سونی

دلایل غیر فنی وجود دارد که بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا به بررسی آن ها بپردازید سپس برای خرابی قطعات داخلی و یا اجزای مرتبط با نداشتن سیگنال تلویزون سونی نگران شوید. برخی مواقع در اثر وزش باد های شدید آنتن تلویزیون شما دچار آسیب دیدگی خواهد شد و دیگر خبری از تصویر در تلویزیون نیست بهتر است آنتن را چک کنید تا در صورت گردش و جابه جایی اقدام به تنظیم نمودن آن نمایید.

 جلوگیری از نداشتن سیگنال تلویزیون سونی

اگر کابل آنتن شما در اثر استفاده طولانی مدت دچار آسیب دیدگی و فرسودگی شده است باید حتما آن را تعویض کنید تا با مشکل نداشتن سیگنال روبرو نشوید. دقت داشته باشید پایه های آنتن را محکم و ثابت کنید. اگر در مسیر آنتن فرستنده شما مانعی وجود داشته باشد با این مسئله باید کنار بیایید یا محل نصب آنتن را تغییر دهید.

یکی از راهکارهایی که همه ما شاید زمانی که تلویزیون سیگنال ندارد از آن استفاده کرده ایم وصل کردن فویل به آنتن تلویزیون است هنگامی که از فویل استفاده می کنید این را هم باید بدانید که این کار فقط برای آنتن هایی که خارج از خانه قرار دارد امکان پذیر است. نکته جالب این است که دریافت سیگنال با فاصله از برج فرستنده ارتباط مستقیم دارد بنابراین بهتر است برای رهایی از این مشکل از یک آنتن باکیفیت و خوب استفاده کنید.

اگر با بررسی تمامی موارد احتمالی باز هم با مشکل نداشتن سیگنال روبرو شدید باید برای تعمیر دستگاه خود اقدام کنید و برای این کار باید از یک فرد متخصص کمک بخواهید. اگر مشکل آنتن دهی به دلیل خرابی سخت افزار باشد باید دو قطعه تیونر و آمپلی فایر را بررسی کنید و در صورت خرابی آن ها را تعویض کنید اما برای این کار از یک تعمیرکار تلویزیون بخواهید تا شما را راهنمایی کند زیرا هر گونه خطایی می تواند هزینه های بالای تعمیر تلویزیون سونی را برایتان به همراه داشته باشد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *