نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات متداول در تلویزیون

مشکلات متداول در تلویزیون سونی

مشکلات متداول در تلویزیون در این مقاله سعی داریم چند نمونه از مشکلات متداول در تلویزیون سونی شما ممکن است رخ دهد و حل آن در مواردی آسان است را به شما آموزش دهیم. اما به این نکته توجه کنید که اگر بعد زا حل آن بازهم این مشکل ادامه دار بود، باید تلویزیون مورد بررسی قرار گیرد.

مشکلاتی در صوت

مشکل در صوت یکی از مشکلات متداول در تلویزیون سونی است که کاربران مختلفی درگیر این موضوع هستند در ادامه به بررسی چند مشکل متداول خواهیم پرداخت.

عدم وجود صدا در تلویزیون

این مشکل ممکن است منشأ گوناگونی داشته باشد.

  • ابتدا اطمینان حاصل فرمایید که کابل HDMI و یا کابل هایی که مربوط به صوت است به طور صحیح متصل شده است.
  • به این نکته توجه کنید که آیا تنظیمات تلویزیون را به گونه تنظیم کرده اید که صدا را به منبع شما منتقل کند یا خیر.
  • امتحان کردن کابل های مختلف
  • به این نکته توجه کنید که آیا رسیور به درستی کار می کند یا خیر و اینکه روی این رسیور صدا پخش می شود یا خیر. اگر مشکل از رسیور بود با پشیبانی آن تماس بگیرد اما اگرمتوجه شدید که تلویزیون سونی دچار مشکل شده با پشتیبانی تماس بگیرد.

تأخیر در صدا

از دیگر مشکلات متداول در تلویزیون سونی تأخیر در صدا است. به این نکته توجه کنید که اگر از بلند گوهای خود تلویزیون سونی و یا بلندگوهای جداگانه استفاده می کنید قابلیت lip sync یا audio delay را روی رسیور امتحان کنید.

ورودی تلویزیون را در حالت PC تنظیم کرده و مجددا دستگاه را تست کنید.

مشکلاتی در برنامه ها و یا WIFI

مشکلات متداول در تلویزیون سونی که ممکن است درمورد WIFI یا برنامه ها باشد به صورت زیر است:

پخش نشدن ویدیو در مرورگر تلویزیون

برای حل این مشکل هیچ راه حلی وجود ندارد (به جز اینکه رایانه را به تلویزیون سونی متصل کنید) زیرا در تلویزیون شما ویدیوی پشتیبانی نمی شود.

تلویزیون نمی تواند به WIFI وصل شود

می توانید برای حل این مشکل تلویزیون را از طریق اینرتنت به روتر وصل کنید و اقدام به بروزرسانی نمایید و سپس تلویزیون را چک کنید و در صورت عدم رفع این مشکل با پشتیبانی تماس بگیرد.

تلویزیون سونی قادر به Find یا Download نیست

برای حل این مشکل راه حل یوجود ندارد و شاید این قابلیت در تلویزیون شما قرار نگرفته است.

مشکل در کابل، ماهواره و OTA

مشکلات متداول در تلویزیون سونی که ممکن است در کابل، ماهواره و OTA برای شما مشکل به وجود آورد به صورت زیر است:

عدم توانستن در تغییر و یا یافت کانال ها

اگر تلویزیون سونی شما OTA است بهتر است آنتن را مجدداً تنظیم کنید در غیر این صورت اگر مشکل حل نشد با پشتیبانی تماس بگیرید.

نداشتن وضوح خوب و مناسب کانال ها

  • ابتدا اطمینان پیدا کنید که حتما دستگاه منبع شما قادر به تولید 720p است.
  • سپس ویژگی حذف نویز را فعال کنید و با افزایش مقدار کمی sharpness تصویر ها را دقیق تر کنید. اما این نکته را بدانید که بعضی از کانال ها به طور طبیعی وضوح خوبی ندارند.

بروز مشکل در ریموت و برق

ممکن است در ریموت و برق تلویزیون سونی شما نیز اختلالی بوجود آید که در ادامه به بررسی چند نمونه از مشکلات متداول در تلویزیون سونی می پردازیم.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی

  • ابتدا CEC را غیر فعال کنید.
  • یکی از احتمالات دیگر این است که شاید ریموت را روی خاموش کردن تلویزیون تنظیم کرده اید.
  • شاید این مشکل از ریموت است برای فهمیدن این مسئله بهتر است باتری ها را از ریموت بیرون آورید.
  • ممکن است منشأ این مشکل در سخت افزار دستگاه باشد پس باید برای حل این مشکل اقدام مناسب را انجام دهید.

روشن و خاموش شدن تلویزیون سونی به طور ناگهانی

  • یکی از دلایل آن ممکن است مشکل در نوسانات برق باشد پس به این نکته توجه کنید که همیشه از محافظ استفاده کنید.
  • همچنین گاهی نیز ممکن است با استفاده از کابل HDMI ناسالم و یا فیک تلویزیون شما دچار اتصالی شود درنتیجه برای جلوگیری از این مشکل حتما از کابل خود تلویزیون استفاده نمایید.
  • همچنین همیشه از اتصال فلش ویروسی به HDMI خود اکیداً خودداری نمایید زیرا وجود ویروس در ممکن است برنامه های اصلی تلویزیون را مورد اختلال قرا دهد.
  • ممکن است آی سی پاور سوخته باشد. برای رفع این مشکل چاره ای جز تعویض این قطعه نیست. همچنین لازم به ذکر است که برای جلوگیری از بروز دوباره ی این اختلال در دستگاه، خازن های اطراف آ سی را نیز تعویض نمایید.
  • ممکن است در بعضی موارد مین برد دچار آسیب شده باشد.( دمین برد قطعه ای از تلویزیون است که تقریباً با تمام قطعات تلویزیون در ارتباط است و در ایجاد تصویر نیز دخیل است. علائم خرای در این قطعه به این صورت است که در هنگام کار کردن تلویزیون خاموش می شود و دوباره روشن شده و چراغ جلوی تلویزیون شروع به چشمک زدن می کند.
  • ممکن است منشأ این مشکل خرابی د رمدار استند بای (وظیفه ی این قطعه تغذیه رسانی توان mcu و قطعات دیگر تلویزیون است) باشد. برای حل این مکشل نیاز به تعمیرکار دارید.

کار نکردن ریموت

  • دور کردن اشیا از جلوی تلویزیون
  • دور کردن جعبه کابل یا ماهواره از تلویزیون
  • تنظیم مجدد ریموت با تلویزیون
  • تعویض باتری های ریموت

تأخیر در روشن شدن تلویزیون

گاهی ممکن است در روشن شدن تلویزیون تأخیر وجود داشته باشد که ممکن است ایراد از پاور باشد. به این نکته توجه داشته باشید که در ابتدا بعد از روشن شدن و چشمک زدن چراغ استند بای تلویزیون شروع به کار می کند؛ به مرور این حالت شدید تر شده به طوری که به مین برد آسیب می رسد پس این مشکل را تحت هیچ شرایطی نادیده نگیرید.

در این مقاله سعی شد چندی از مشکلاتی که رایج بوده و حل آن در مواردی آسان است را در اختیار شما قرار بدهیم و امیدواریم این مطلب بری شما مفید بوده باشد.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *