نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات رایج ضبط کننده سونی

مشکلات رایج ضبط کننده. ضبط کننده سونی صوت به درستی نیاز به تفکر قبلی دارد و انتخاب میکروفون مناسب تنها نوک کوه یخ است. شما باید در نظر بگیرید که چگونه ممکن است مشکلات ضبط کننده سونی غیر قابل ویرایش رایج ایجاد شود. چه از آن صداهای پاپ بلندی که ضبط کننده سونی شما را خراب می کند ناامید شده باشید یا متوجه افزایش چشمگیر بیس در فواصل زمانی تصادفی شوید، ما اینجا هستیم تا به حل رایج ترین مشکلات ضبط کننده سونی کمک کنیم.

مشکلات رایج ضبط کننده

خرابی فیلتر پاپ یکی از مشکلات رایج ضبط کننده

فیلترهای پاپ می توانند در کاهش اثر مواد منفجره و اصطکاکی، که صداهای پاپ و هیس هستند، خوب باشند. مواد منفجره ارتباط زیادی با فشار و نحوه تأثیر خروج هوا از دهان بر میکروفون دارند. کف دست خود را به موازات دهان خود قرار دهید و بگویید «پاپایا». هنگام تلفظ حرف “P” باید احساس کنید که دو انفجار هوا به کف دست شما برخورد می کند. اگر قرار بود دست خود را با میکروفون تعویض کنید و صدا را ضبط کننده سونی کنید، دو اسپک در ویرایشگر صوتی ظاهر می شود.

Fricative ها کمی متفاوت عمل می کنند. زمانی که نوک زبان به سمت سقف دهان کشیده می شود و هوا به بیرون از آن خارج می شود، این صداهای شبیه به هم ایجاد می شوند. یک مثال خوب برای این کلمه “چک” است. به طور کلی، واج های s، z، sh و zh همگی نویزهای مشابهی تولید می کنند.

در حالی که وجود مواد منفجره و اصطکاکی تشدید کننده است، می توان یک اقدام پیشگیرانه برای اجتناب از آنها به طور کلی انجام داد: یک فیلتر پاپ دریافت کنید. برای 10 دلار یا کمتر، این یک راه حل مقرون به صرفه است که نتایج فوری را ارائه می دهد.

اینها را می توان در عرض چند ثانیه روی میز یا پایه میکروفون نصب کرد و دقیقاً همانطور که از نامش پیداست کار می کند. صفحه فیلتر فشار هوای خارج شده از دهان شما را تحمل می کند، بنابراین صدای پاپ با رسیدن به میکروفون عملاً شنیده نمی شود.

جلوگیری از اثر مجاورت

افکت مجاورت یکی از رایج ترین مشکلات ضبط کننده سونی است که گریبانگیر هنرمندان خانگی و استودیویی می شود. هنگامی که به میکروفون صحبت می کنید، صداهای با فرکانس پایین افزایش می یابد. اگرچه این برای تماس‌های کنفرانسی مضر نیست، اما می‌تواند بر ضبط کننده سونی‌های حرفه‌ای تأثیر منفی بگذارد و شما را مجبور کند زمان بیشتری را برای پردازش آهنگ صوتی خود صرف کنید. برخی از میکروفون‌ها، مانند Shure SM58، پاسخ باس را به حداقل می‌رسانند تا جلوه مجاورت را خنثی کنند.

یک راه آسان برای خنثی کردن این اثر، صحبت کردن در فاصله ثابت از میکروفون است – شش اینچ یک قانون کلی خوب است. هنگام ضبط کننده سونی، سعی کنید زیاد به سمت میکروفون تکان نخورید یا از آن دور نشوید. اگر همه چیز شکست خورد، می توانید یک فیلتر بالاگذر را در Audacity یا ایستگاه کاری صوتی دیجیتال (DAW) انتخابی خود اعمال کرده و آن را تغییر دهید.

علاوه بر این، مطمئن شوید که در سمت درست میکروفون صحبت می کنید. این احمقانه به نظر می رسد، اما برخی از میکروفون ها، مانند Blue Ember، از شما می خواهند که کپسول را یکنواخت و موازی با دهان خود قرار دهید، نه اینکه مستقیماً در بالای گریل صحبت کنید. قرار دادن صحیح میکروفون می تواند وضوح را تا حد زیادی بهبود بخشد و اعوجاج را به حداقل برساند.

جلوگیری از صدای باد و کابل هنگام ضبط کننده سونی

اگر بیرون ضبط کننده سونی می کنید، بزرگترین دشمن شما باد است. انتظار برای آب و هوا یک گزینه است، اما غیرقابل پیش بینی و ناکارآمد است. در عوض، بهتر است یک گربه مرده بگیرید. نگران نباشید، آنقدرها هم که به نظر می رسد وحشتناک نیست. گربه‌های مرده که متأسفانه نام‌گذاری شده‌اند، شیشه‌های جلو مبهم با فوم آکوستیک داخلی هستند. مطمئناً، آنها جلوی بادهای سطح طوفان را نمی گیرند، اما به هر حال باید از ضبط کننده سونی در شرایط شدید اجتناب کنید.

نویز کابل یکی دیگر از مشکلات برجسته ای است که احتمالاً با آن مواجه خواهید شد. بسته به نوع ضبط کننده سونیی که انجام می دهید، چند راه حل وجود دارد. اگر در حال انجام یک مصاحبه با میکروفون لاوالی هستید، می توانید سیم را زیر پیراهن سوژه بکشید و از یک نوار چسب برای نگه داشتن آن در جای خود استفاده کنید.

برای کسانی که از استودیو ضبط کننده سونی می کنند، ممکن است متوجه شوند که پاهای خود به سیم ها ضربه می زند. برای جلوگیری از آسیب رساندن به تجهیزات و صداهای کوبنده کابل در ضبط کننده سونی خود، نوار گاف بگیرید و کابل های اضافی را در امتداد زمین اجرا کنید. به این ترتیب، شما نمی توانید کابل ها را به اطراف بکوبید و استودیوی شما بدون خطر باقی می ماند.

علاوه بر این، چه در داخل یا خارج ضبط کننده سونی کنید، یک پایه شوک خوب ضروری است. اینها ارتعاشات میکرو را کاهش می دهند. اگر راه می روید و ضبط کننده سونی می کنید، این برای یک میکروفون شاتگان ضروری است. به همین ترتیب، اگر در استودیو هستید و با دستان خود صحبت می کنید.

نیاز میکروفون به برق خارجی

برخی از میکروفون‌ها به برق فانتوم نیاز دارند، که فقط آب خارجی برای تغذیه صحیح میکروفون است. اکثر برگه‌های مشخصات نشان می‌دهند که آیا میکروفون به برق خارجی نیاز دارد یا خیر. در مورد میکروفن های خازنی، فانتوم پاور به دو صورت عمل می کند: میکروفون را به حرکت در می آورد و مبدل داخلی را قطبی می کند. این یک راه حل آسان است، زیرا اکثر رابط های صوتی دارای یک کلید برق فانتوم هستند. حتی می توانید یک پری آمپ جداگانه بگیرید که یک راه حل فشرده است.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر صدا از ضبط کننده سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *