نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مدت زمان روشن بودن کولر گازی

کولر گازی چند ساعت روشن باشد ؟

برای این روزهای گرم تابستانی اگر تا الان فکری نکرده‌اید بهتر است دست به کار شوید و دنبال راه حل باشید. می‌توانید کولر گازی را به گزینه‌های خود اضافه کنید زیرا هزینه‌های بالای کولر گازی نیز قابل مدیریت است و می‌تواند در برخی مواقع به صرفه‌تر هم باشد پس به شایعات دامن نزنید و اقدام به خرید مناسب‌ترین گزینه نمایید.

کولرهای گازی موجود در بازار،  قابلیت فقط سرمادهی و یا سرمادهی و گرمادهی را با هم دارا می‌باشد. مدل‌هایی که فقط سرمادهی دارند برای خنک کردن محیط استفاده می‌شود و فقط در تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد و به اصطلاح فقط در هوای گرم کارایی دارد.

مدل‌هایی که هر دو کارایی را با هم دارا می‌باشد در محیط‌های گرم و سرد کاربرد دارد ولی به شما توصیه می‌کنیم اگر در زمستان برای گرم کردن خانه می‌توانید از شوفاژ استفاده کنید،با توجه به مصرف برق توصیه نمی‌شود. ولی در صورتی که می‌خواهید به عنوان وسیله کمکی از این دستگاه بهره ببرید می‌تواند بسیار مفید باشد.

بهترین درجه برای کولر گازی ؟!

نکته مهم دیگر در کولر گازی این است که درجه سرمادهی این دستگاه از 18 تا 30 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. در صورتی که شما دمای دستگاه را روی 18 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید به معنای روشن بودن مداوم دستگاه می‌باشد و این یعنی می‌خواهید فضای اتاق یا محلی که در آن این دستگاه قرار دارد، مانند یخچال خنک شود و هزینه‌های سرسام‌آور برق را هم پذیرفته‌اید.

توصیه‌ی ما به شما این است که دمای دستگاه را بین 25 تا 27 درجه‌ی سانتی‌گراد قرار دهید تا از پرداخت هزینه‌های اضافی برق جلوگیری نمایید و در نهایت از یک دمای مطلوب در محیط لذت ببرید. این بدین معناست که کولر به طور مداوم روشن نیست.

آیا کولر گازی باید یکسره کار کند؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که از سیستم‌های سرمایشی سالهاست استفاده می‌کنید حتما متوجه شده‌اید که نیازی نیست کولر گازی مانند کولر آبی یکسره کار کند تا محیط خنک شود. به اصطلاح عامیانه نیازی نیست کولر یکسره کار کند. اگر دستگاه شما یکسره کار می‌کند باید دنبال اشکال یا خرابی در دستگاه باشید زیرا کولر گازی براساس تنظیمات انجام شده با توجه به دمای محیط کار می‌کند.

یکسره کار کردن این دستگاه جزو دسته مشکلاتی است که برای رفع آن باید با متخصصین مربوطه تماس بگیرید تا برای رفع عیب مراجعه کنند، زیرا اگر کولر گازی شما به صورت یکسره کار کند علاوه بر اینکه به قطعات دستگاه آسیب وارد می‌کند، می‌تواند هزینه‌های شما را در مصرف برق چندین برابر افزایش دهد.

در فصل گرما تنها وسیله ای که می تواند از گرمای هوا بکاهد کولر گازی است. اما یکی از سوالاتی که ذهن همه افرادی که از کولر گازی استفاده می کنند را به خود مشغول کرده است مدت زمان روشن بودن کولر گازی در طول روز می باشد ! آیا کولر گازی می تواند به صورت یکسره کار کند ؟ کولر گازی چند ساعت باید روشن باشد؟ آیا کولر گازی به طور دائم می تواند روشن باشد؟

پاسخ همه این سوالات ارتباط مستقیمی با این موارد دارد : کیفیت کولر گازی، جریان برق، سرویس دوره ای کولر گازی

در این صورت اگر شما از یک کولر گازی با کیفیت خریداری نمایید که نوسان برق را کنترل کرده باشید و سرویس های دوره ای را به طور منظم انجام دهید می توانید از آن به صورت دائم استفاده نمایید. اما یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت می باشد مقرون به صرفه نبودن آن است زیرا در صصورت روشن بودن مداوم کولر گازی هزینه برق افزایش می یابد.

توصیه های مهم برای خرید کولر گازی

در هنگام خرید کولر گازی حتما به نکاتی که فروشنده به شما اعلام می‌کند دقت نمایید زیرا این اطلاعات در استفاده از دستگاه می‌تواند به شما کمک نماید. یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که با توجه به شرایط آب و هوایی برخی مناطق مانند شمال کشور امکان استفاده از کولر های آبی وجود ندارد و شما انتخاب دیگری ندارید و باید از کولر های گازی یا اسپلیت استفاده نمایید. به یاد داشته باشید اگر از کولر گازی در اتاق خواب یا محل کارتان استفاده می‌کنید، دمای 25 درجه یک دمای ایده آل می‌باشد که می‌توانید دستگاه را روی این دما تنظیم نمایید.

کولر گازی می تواند به صورت دائم روشن باشد ؟

برای پاسخ دادن به این سوال فاکتور هایی باید بررسی شود زیرا ارتباط مستقیمی با این سوال دارند. بنابراین بهتر است با کاردون همراه شوید تا بدانید می توان در طول 24 ساعت شبانه روز از کولر گازی استفاده نمود یا خیر ؟ شاید بیشتر ما تحمل گرما را نداریم و ترجیح می دهیم از هزینه های برق چشم پوشی کنیم و به طور دائم از کولر گازی استفاده نماییم اما سوال اینجاست آیا واقعا تنها موضوع هزینه برق می باشد ؟

اگر بخواهیم به طور دقیق و خلاصه بگوییم در صورتی که کیفیت کولر گازی خریداری شده مرغوب باشد و میزان برق ورودی به دستگاه بدون نوسان باشد همچنین سرویس کولر گازی به طور مرتب انجام شود این کار امکان پذیر خواهد بود و می توانید در طول شبانه روز از کولر گازی استفاده کنید. منظور مان این است که در طول شبانه روز می توانید از کولر گازی استفاده کنید اما مهم ترین مساله هزینه های برق می باشد که شاید برایتان ناخوشایند باشد بنابراین تصمیم با شماست !

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *