نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فوکوس خودکار دوربین

7 مشکل شایع فوکوس خودکار دوربین های عکاسی سونی

فوکوس خودکار دوربین بالا بردن وضوح قسمتی از تصویر و ثبت عکسی شارپ تر از سوژه مورد نظر، توسط ابزاری به نام فوکوس دوربین امکان پذیر؛ در اغلب دوربین ها این ابزار، به صورت اتوماتیک فعال و لزومی به مهارت خاصی برای استفاده از آن نیست. برخی عوامل با ایجاد اختلال در عملکرد فوکوس اتوماتیک باعث افت تصاویر و ثبت عکس هایی بسیار تار، در نتیجه اطلاع از این عوامل برای تمام عکاسان ضروریست تا از مواجه با چنین مشکلاتی جلوگیری نمایند.

فوکوس خودکار دوربین
فوکوس خودکار دوربین

عدم کالیبراسیون لنز دوربین عکاسی سونی

تنظیم محل دقیق نقطه فوکوس لنز نیازمند تنظیماتی به نام کالیبراسیون و در صورت عدم تنظیم آن فوکوس در محلی جلوتر یا عقب تر از سوژه ی عکاسی رخ داده؛ لذا آشنایی با نحوه صحیح کالیبراسیون ضروری و می توان با انجام به موقع آن از بروز خطا در فوکوس اتوماتیک لنز پیشگیری نمود. اگرچه عدم کالیبراسیون مشکل حاد و جدی به نظر نرسیده، اما انجام آن بدون دانش و مهارت باعث بروز مشکل در سایر سیستم های دوربین؛ بنابراین اگر سر رشته ای در این زمینه ندارید سپردن این کار به مراکز مجاز معقولانه تر، چون هر دوربین تنظیمات مخصوص به خود دارد.

تمیز کردن مرتب سنسورهای لنز دوربین

میزان بالای حساسیت سنسورهای داخلی دوربین، باعث افزایش دقت اتوفوکوس، در نتیجه کیفیت و وضوح بیشتر تصاویر می گردد. هر دوربین از مجموعه ای سنسور حساس به نور تشکیل، که ورود گردو غبار یا آلودگی به آن، علاوه بر اختلالات عملکردی مانند فوکوس نابجا، باعث آسیب های جبران ناپذیری در لنز ها می شود. کثیفی سنسورها برای عکاسی در نور کم بسیار مشکل آفرین و موجب ناکارآمدی آن ها در محیط هایی با کنتراست پایین می باشد، اگرچه برطرف نمودن آلودگی وارد شده به لنز دوربین، از طریق فیلتر ها تا حدودی قابل پیشگیری اما با اینحال تمیز کردن دوره ای آن توسط تعمیرکاران حرفه ای امری ضروریست.

تنظیم صحیح مود فوکوس دوربین سونی

برای عکاسی از سوژه های مختلف مود های متنوعی در تنظیمات فوکوس موجود و انتخاب صحیح آن ها برای بدست آوردن عکسی شارپ از مناظر مختلف بسیار مهم، براتی مثال مود عکاسی از پرندگان به دلیل حرکت سریع آن بسیار متفاوت با مود انتخابی برای عکاسی از دریا بوده بنابراین زمان اختلال در فوکوس لنز از انتخاب صحیح مود مطمئن شده یا در این زمینه از فرد با تجربه تری کمک بگیرید.

فوکوس خودکار دوربین
فوکوس خودکار دوربین

غیر فعال بودن محدوده فوکوس خودکار

اتوفوکوس ها در دوربین سونی با نشان دادن نقاط قرمز رنگ محدوده فوکوس را به شما نشان داده، اگر هنگام عکاسی این نقاط جابجا یا هیچ جای تصویر دیده نشده به معنی غیر فعال بودن گزینه محدوده فوکوس در تنظیمات دوربین می باشد، همچنین تنظیم نادرست این گزینه باعث شده با انتخاب نقطه مورد نظر برای فوکوس، سنسور ها پاسخی ندهند چرا که منطقه انتخابی شما خارج از محدوده تعیین شده در تنظیمات دوربین می باشد.

دمای محیط را در نظر بگیرید

دما به عنوان دیگر عامل تاثیرگذار بر عملکرد دقیق سنسورها، دلیل دیگری برای عدم فوکوس به موقع لنز دوربین، معمولا در شرایط آب و هوایی بسیار گرم مانند مناطق کویری رخ می دهد؛ نور شدید  و انعکاس آن به سنسورها باعث ایجاد گرمای بیش ازحد در آن و اختلال در تجهیزات داخلی لنز می گردد. حل این مشکل رایج فوکوس تنها با تغییر شرایط آب و هوایی ممکن، در نتیجه باید از عکاسی طولانی مدت هنگام هآفتاب شدید پرهیز نمایید.

آلودگی کنتاکت های لنز

رسیدن آلودگی های محیطی به تجهیزات داخلی دوربین همیشه دردسر ساز و رفع آن پیچیده و نیازمند ابزار خاصی و مراجعه به نمایندگی های دوربین می باشد؛ از جمله این تجهیزات کنتکت ها بوده که کثیفی آن علاوه بر اختلال عملکردش باعث فوکوس نابجای دوربین می شود. قبل از بروز مشکلات جدی تر حتما برای سرویس و تمیز کردن کامل تجهیزات داخلی دوربین به تعمیرکاران حرفه مراجعه نمایید.

نداشتن دانش کافی برای عکاسی

مبتدی بودن رایج ترین دلیل تارشدن تصاویر در هنگام عکاسی، به دلیل استفاده از تکنیک نادرست و استفاده از سرعت شاتر نامناسب یا عدم توانایی در گرفتن عکس از سوژهای متحرک رخ داده یا لرزش دستتان باعث تاری تصویر و افت وضوح آن شده و بنابراین پیدا نکردن نقطه فوکوس اصلا ربطی به خرابی دوربین ندارد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *